Kul om Bosse svarat i tråden:

”Jag”

Motivering: nån tagit sista pappret på toa, jag visste att vi hade en rulle till på ovanvåningen så jag fick knipa ihop och gå helt ko-bent upp för trappan för o leta upp den sista rullen. Den hade ungarna använt till något projekt så den var sönderklippt i småbitar. Ner för trappan som en j*vla kossa. Aja det får väl bli reklamblad då istället. Nu hittade jag bara sådana glättiga reklamblad så det funkade inte. Det var bara att svälja skammen och hoppa in i duschen för manuell rengöring. Dagen kunde börjat bättre :mad:
 
Svar: Bo.Siltberg
Vi skulle behöva en skruvdragare i lägenheten när vi ska tömma den för att flytta till landet 50 mil bort. Vi har två skruvdragare där men lite långt för att åka o hämta
 
Bo.Siltberg , Hobbyelektriker

Med en dragare till så kan mina barn/sambo vara med och bygga/renovera lite effektivare med mig, nu har vi en som vi samsas om. Det är kul och trevligt att lära vetgiriga barn och rusta dem för framtiden.
 
Bo.Siltberg

Motiveringen till varför jag bör vinna är oklar, vilket även kan sägas om alla projekt jag har igång här hemma. Förhoppningsvis vinner jag, annars får jag försöka en annan dag.
 
Vinkelhake
Svaret på frågan är Bo.Siltberg
Skruvdragaren jag drömmer om har jagtur är det min.
 
LoweW
Favoriten Bo.Siltberg såklart :D

Amatör som jag är, med en vilja att allt ska gå snabbt, lyckades jag få min gamla trogna att hosta ut blå rök när jag använde den för att montera mina fönster. En smartare person hade istället använt rätt verktyg för jobbet men jag tänker att en borstlös skruvdragare skulle i varje fall inte börja ryka :giggle:

PS: Som man kan se på bilden var brandfilten redo och brandsläckaren hängde precis runt hörnet.
 
  • Utsikt över snötäckt landskap genom nyinstallerade fönster i ett byggprojekt med verktyg och trämaterial.
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Svar: Bo.Siltberg

Har nog aldrig vunnit något så nu när det står ett fantastiskt fint verktyg på spel vore det en ynnest att få kamma hem en vinst. Har länge suktat efter en fin skruvdragare så jag kan pensionera min befintliga, det var länge sedan min nuvarande dragare hade sett sina bästa dagar så det är dags nu. Skulle vara kul att få komplettera mina s-k-i-t-verktyg med en ordentlig kvalitetsmaskin.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
Mikael_L

Jag behöver en bra skruvdragare nu när jag går i pension och ska ägna mej att renovera vårt 1800-tals hus på "heltid".
 
Svaret på frågan är Bo.Siltberg

När man börjar komma upp i ålder och har smärtande handleder vore det väldigt bra med en skruvdragare som inte förvärrar det utan är enkel att använda, är greppvänlig och som ligger lätt i handen. Renoveringsbehoven slutar ju inte enkom för att man själv åldras varför en skruvdragare såsom Makita med sitt fantastiska och hållbara batteri vore en dröm att äga och kommer göra att man kan hålla på lite längre tid och bli färdig fortare.
 
Rätt svar är: Bo.Siltberg

Motivering:
Under två somrar har vi bytt ut planket mot grannen, byggt cykelförråd, klätt om radhuset inklusive takkupor och förråd, bytt fönster etc. Hel avgörande för att vi lyckats var svärfar som har till hjälpt till både fysiskt samt med råd och expertis. Under arbetets gång har han beundrat de Makita-maskiner jag redan har och jag skulle vilja ersätta honom med denna maskin som han kan använda på deras eget Trall/Spa-projekt som skall genomföras nästa sommar.
 
Svar på frågan: Bo.Siltberg

Börjar bygga på vårt fritidshus i höst. När våren kommer så blir det trädäck och sedan en attefallare med bastu, förråd och målarateljé till frugan. Det lär behövas minst en rejäl skruvdragare till (förutom den jag redan har - en Makita)
 
Det är såklart Bo.Siltberg som toppar listan.

Min motivering är kort:
Jag vill ge min befintliga, lite mindre, skruvdragare till min dotter. Jag vill stärka henne med att hon kan mer än hon kanske tror. Jag vill arbeta tillsammans på olika projekt i och kring vårt hus, för att lägga en bra grund för henne självkänsla.
 
Svar: Bo.Siltberg

Har ett gäng Ryobi maskiner men ska ge mig på lite större projekt och skulle vilja ha en lite mer rejäla grejer!
 
svar: Bo.Siltberg

Håller på och bygger hus och de verktyg som jag haft sedan tidigare vart stulna vid ett inbrott i min lägenhet, detta skulle hjälpa till enormt då det är många verktyg som försvann och behöver återinköpas.
 
Bo.Siltberg på en välförtjänt 1:a plats :)

Jag och sambon har i helgen flyttat in i vårt första hus, ett 70-talshus där det finns en hel del renoveringsbehov. Det vore toppen att få vinna en rejäl borrskruvdragare för att spara in på en av de många utgifter som kommer med att bli husägare. Att vi dessutom ska bli föräldrar om några veckor gör att en vinst skulle sitta ännu bättre!
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.