ullberg
Har inte sett snabba cash men på bilden ovan är det Albert Engströms altelje utanför Grisslehamn som avbildas. Är (var) ett museum så det ska gå att besöka om du vill
 
  • Gilla
Johannes Hultman
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
ullberg ullberg skrev:
Har inte sett snabba cash men på bilden ovan är det Albert Engströms altelje utanför Grisslehamn som avbildas. Är (var) ett museum så det ska gå att besöka om du vill
Tack!!
 
HOBBY ARCHITECT
Vad tycker ni om Allra-skurken Alexander Ernstbergs villa på Lidingö då? :rofl:
Tråkig tycker jag.
En modern villa på Lidingö med stora fönster, terrasser och omgiven av höstfärgad vegetation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flygbild av villa med brygga på Lidingö under hösten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT
Det håller jag ju inte med om dock. :)
 
HOBBY ARCHITECT
Flygbild av en ö med ett hus, brygga, båt och parkerade bilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modern villa vid vattnet med svensk flagga, brygga och en motorbåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://berggrenco.se/bybacken1113936varmdo
 
  • Gilla
Uffe_xx och 2 till
  • Laddar…
H
I mitt tycke är detta 10 poäng!

https://www.lansfast.se/hitta/friti...llno-437/cmfritidshus55obg39ar9848krp/#bilder

Flygbild av ett fritidshus med brygga och båtar vid vattnet omgivet av grönskande träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fritidshus med terrass och möblerat uterum i lummig trädgård under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ljust kök med matbord, stolar, grått köksskåp, vita väggar, och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Motorbåt förtöjd vid en träbrygga, med en skog och en lugn insjö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
[SKPG]Zamora och 6 till
  • Laddar…
H Haget skrev:
I mitt tycke är detta 10 poäng!

[länk]

[bild]

[bild]

[bild]


[bild]
Det var bara priset som inte föll mig i smaken :rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
H
Krokkodriljo Krokkodriljo skrev:
Det var bara priset som inte föll mig i smaken :rolleyes:
mmm, dessvärre
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild] [bild]
[länk]
ständigt dessa padelbanor
 
Har inget coolt hus att lägga till men har alltid fascinerats av benämningen "arkitektritade hus". Denna benämning implicerar att det finns hus som inte är ritade av arkitekter.
Vilka ritar dessa hus? Bibliotekarier? Sjuksköterskor? Hotellstädare? Kassapersonal?
 
  • Gilla
  • Haha
MariaBK och 2 till
  • Laddar…
Oftas av ritas det av privatpersoner och då stämmer dina kategorier mycket väl :D kassapersonal etc!

I bästa fall är det av ingenjörer eller snickare annars av tidigare kaffekokare/praktikant eller annan random personal anställd på någon typhusfirma.

Det händer att den finns en och annan arkitekt även dessa sammanhang, men allt som oftast gör vi inte typhus.

vi ritar direkt åt kund, utifrån deras projektet och deras unika förutsättningar.

Ekonomi, plats, tomt, yt och rums behov etc, därför är arkitektritade husen inte massproducerade i första hand!


M MiaFiaLotta skrev:
Har inget coolt hus att lägga till men har alltid fascinerats av benämningen "arkitektritade hus". Denna benämning implicerar att det finns hus som inte är ritade av arkitekter.
Vilka ritar dessa hus? Bibliotekarier? Sjuksköterskor? Hotellstädare? Kassapersonal?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Hyreshus/lägenhetshus/radhus osv beskrivs sällan som arkitektritade men om jag killgissar vilt skulle jag ändå säga att de är ritade av arkitekter...
Att folk ritar sina egna hus vet jag, pappa gjorde det helt på egen hand och alldeles utan inblandning av arkitekter, men det är ändå förhållandevis få hus som marknadsförs som arkitektritade vilket då antyder att majoriteten av hus inte är ritade av arkitekter...
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.