Jösses va frächt å snyggt, själv har jag så möe grejer i garaget att det nästan är fullt........å då har jag fortfarande inte lastat av pelarborrmaskinen jag köpte i onsdags :surprised:
Lär nog bygga ett till "garage" :confused:
 
Mikael_L skrev:
Menar du att du murat fast dom på plattan med A100, eller att du använt A100 efteråt istället för puts?
Vilket namn på fabrikatet är det på A100?
Näe.. lecablocken murade jag fast som sig bör med murbruk..
A100 är på insidan istället för puts.. Längst ner, mellan golv och lecakant har jag gjort en radie med matsked för att få en mjuk övergång...
 
Hur gjorde du med golvet.

Slipade du bara det gjutna betonggolvet och sen tvåkomponents epoxy på, eller har du flytspacklat eller annat först?

/Gojan
 
gojan skrev:
Hur gjorde du med golvet.

Slipade du bara det gjutna betonggolvet och sen tvåkomponents epoxy på, eller har du flytspacklat eller annat först?

/Gojan
när jag göt plattan så var jag noga med att slipa plattan så slät som möjligt med "helikopter". vid den tidpunkten visste jag inte vad jag skulle ha på golvet så jag kostade på det jobbet på en gång.

Innan målningen nu så slipade jag hela ytan med diamantslip, i första hand för att få bort ytskicket på betongen för bästa vidhäftning av färgen. Vid det här laget var palttan ruskigt slät o fin. Sedan målade jag helt sonika med 2-k expoxifärg 2ggr. Färgvalet var en ren chansning, då jag inte ville ha klassigt grå eller ngt liknande och jag tycker själv den röd-bruna kulören blev bra.
 
Var färgen till golvet dyrt? Jätte snyggt.

/Ninni
 
Ninni skrev:
Var färgen till golvet dyrt? Jätte snyggt.

/Ninni
nej, det var inte alls dyrt.. ca 5.000:- för 100 m2.
Det finns betydligt dyrare varianter och även billigare men jag tyckte att funktionen på denna färg duger gott till mitt användande av garaget.

/ mattias
 
Får man fråga vad hela garaget gick på?? jag håller själv på och planerar garage. men har inte en susning vad det kostar, jag vill ha dubbel garage, och så ska det vara högt till tak, så man kan ha en lyft. vad ska det kosta tror ni??
 
Hehe, det är ju inget garage.. det är ett kontor.. jedrans va snyggt de är...
Lätt o hålla rent o snyggt..
 
Knall bra! Hva koster en sånn Nibe?
 
Najs garage!
Avundsjuk???
Neeejjjjjjjj!!!! ;)
 
Har varit bortrest en del så det har inte hänt så mkt mer med garaget.. Bifogar lite mer bilder hur det ser ut nu.

Här är ett från balkongen. Som synes är väl kanske färgen på porten inte den sexigaste men jag ska nog måla om de gröna sektionerna i sommar.

Snörasskydd kan varmt rekomenderas,, upptäckte jag efter en 30 cm´s snödämpa som kom över en natt varpå det sedan rasade ner och frös fast framför dörren. :(
Pumpen mår nog bra av att slippa snöras med.
 
  • 25.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Infällt elskåp är bra mkt snyggare än ett utanpåliggande men kräver en del planering innan man slår upp innerväggarna.

har kopplat in två effektmätare som är kopplad en på värmepumpen och en på panndelen, bara för skojs skull för att kunna se hur mkt ström var del tar under en vinterperiod.
 
  • 26.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För att fylla 300m3 med skapligt ljud så blev det en liten uppdatering på stereon.
För mig är bra ljud en viktig del för att få den riktiga mysfaktorn när man är i garaget. Nu saknas bara ett kylskåp att fylla med god "malt-läsk".
 
  • 28.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den el-lab bänk jag hade tidigare slängde jag ut.. Den var mest i vägen.
Trots det är denna bänk ämnad till lite små elpill och lödning etc..

När man pillar med små el-komponenter och dylikt vill jag gärna ha verktyg nära till hands. Oftast behöver man en liten tång, pincett eller ngt samtidigt som man har en hand upptagen. För att slippa leta i hurtsar eller ha en stor verktygstavla som täcker halva väggen så satte jag dit en vanlig trådhylla som fungerar utmärkt till ändamålet.. Allt nära till hands utan att behöva resa sig från stolen och tappa det man jobbar med.
Billigt dessutom, ca 130 kr totalt.
Var perfekt som kabelrullsställning med.. bara att dra ner den bit man behöver ner genom hyllan så at säga..
 
  • 27.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hanveden skrev:
För att fylla 300m3 med skapligt ljud så blev det en liten uppdatering på stereon.
För mig är bra ljud en viktig del för att få den riktiga mysfaktorn när man är i garaget. Nu saknas bara ett kylskåp att fylla med god "malt-läsk".
Hehe!!
Då kan jag fortsätta med mina planer att uppgradera ljudet i mitt garage.
Kom över en HK försärkare billigt som jag förts tycket var överkurs men den åker nog ut när jag ser dina bilder... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.