ullberg ullberg skrev:
En tråd om (enhands-)tvingar fick mig att googla lite på wolfcraft som är mina favorittvingar även om jag pga pris har ffa Irwin . Prissättningen på hornbach för 915mm (billigare än exv. 700mm) tror jag är en effekt av av prisgarantin - CDON har den produkten billigt, lev från Conrad men när man klickar in där hittar jag den inte så kanske något fel i länken CDON<->conrad

[bild]

Jag tror det är billigt för en så lång tving - jag köpte i alla fall två :)

/U
299 på Amazon.se med fri frakt
https://www.amazon.se/-/en/dp/B000P3DVGW/

/Höghus
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
Ytterligare från Verktygsvaruhuset för er som bor i, eller i närheten av Örebro.

Reklambild för utförsäljning av Makita demomaskiner med rabatt och lagerrensning endast i Örebro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Qjanto och 6 till
  • Laddar…
T
O ohlinj skrev:
[länk]

Denna gör att med med prisgarantin får den för 3058kr på Bauhaus :)

[länk]

Sen finns skenan på Hornbach till ett OK pris, och då får man 1500mm skenan för 607sek hos bauhaus

[länk]
[länk]
Tyvärr var det DSP600 jag var ute efter. Men skenan får man ju för bra pris (y)
 
Redigerat:
O ohlinj skrev:
[länk]

Denna gör att med med prisgarantin får den för 3058kr på Bauhaus :)

[länk]

Sen finns skenan på Hornbach till ett OK pris, och då får man 1500mm skenan för 607sek hos bauhaus

[länk]
[länk]
Exakt denna prismatchningssnurra har tittat på dagligen den senaste veckan efter att ha upptäckt Peter Millard på tuben. "Måtte inte Bauhaus sänka priset på sänksågen med 10 kronor innan jag fått igenom ändringarna i höstbudgeten"
 
  • Gilla
ohlinj
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Vet inget om dammsugaren, men det låter som ett bra pris.
[bild]

[länk]
Om någon har erfarenhet av denna får hen gärna berätta. Spontant låter 1050W lite svagt jämfört med konkurrenterna!?
 
B Byggisen skrev:
Om någon har erfarenhet av denna får hen gärna berätta. Spontant låter 1050W lite svagt jämfört med konkurrenterna!?
Eller så är det en fördel att du kan köra 1200W-fräsen på dammsugarens uttag samtidigt som du suger.

/Höghus
 
  • Gilla
Lived och 1 till
  • Laddar…
B Byggisen skrev:
Om någon har erfarenhet av denna får hen gärna berätta. Spontant låter 1050W lite svagt jämfört med konkurrenterna!?
Jag skulle gissa att det är samma "Stanley" dammsugare som Jula brukar ha halva priset på nån gång om året, bara att det råkar stå deWalt på den (samma ägarbolag) ... Jag har själv köpt en, funkar utmärkt... Enda nackdelen är filtertypen som sätts igen lite för fort om man suger damm men funkar bra med större skräp som sågspån...
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
F
kulle kulle skrev:
annars är detta ett bra paket :)
[länk]
är det verkligen det? Jag köpte 230 slipen. Ingen mjukstart, den lösa centreringsbrickan som slipskivan vilar på var tjockare på ena sidan, skivan vobblade typ 1cm. Hela maskinen andas lågprisbudget. Åkte tillbaka till Hornbach efter 10 minuter. Har man använt en riktig 230mm så känner man att detta är budget söder om vad som är ok. Tyvärr, för jag har inte råd att köpa den jag är van vid.
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
F fsn skrev:
är det verkligen det? Jag köpte 230 slipen. Ingen mjukstart, den lösa centreringsbrickan som slipskivan vilar på var tjockare på ena sidan, skivan vobblade typ 1cm. Hela maskinen andas lågprisbudget. Åkte tillbaka till Hornbach efter 10 minuter. Har man använt en riktig 230mm så känner man att detta är budget söder om vad som är ok. Tyvärr, för jag har inte råd att köpa den jag är van vid.
Min 230 var utan fel, dock ingen mjukstart. (y)
Har heller inga andra 230erfarenheter än denna.
Kapade några betongpannor och den gjorde jobbet bra.
 
F
FredrikR FredrikR skrev:
Min 230 var utan fel, dock ingen mjukstart. (y)
Har heller inga andra 230erfarenheter än denna.
Kapade några betongpannor och den gjorde jobbet bra.
Som jag ser det så gör den en sak, den snurrar men gör inget mer. En vinkelslip är inget avancerat om man ser till basfunktionen, att den skall snurra. Det gör denna men det är STOR skillnad. Skulle jag kapa några betongplattor så hade jag också köpt en sån. När jag köpte den (det var ett par år den men det är samma maskin) så använde jag stor vinkelharry mycket. Den vibrerar för mycket, oavsett skiva man använder och den är tröttsam för handlederna att starta när man gör det 50 ggr/dag.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F fsn skrev:
är det verkligen det? Jag köpte 230 slipen. Ingen mjukstart, den lösa centreringsbrickan som slipskivan vilar på var tjockare på ena sidan, skivan vobblade typ 1cm. Hela maskinen andas lågprisbudget. Åkte tillbaka till Hornbach efter 10 minuter. Har man använt en riktig 230mm så känner man att detta är budget söder om vad som är ok. Tyvärr, för jag har inte råd att köpa den jag är van vid.
Samtidigt står det i manualen att centreringsbrickan ska vara åt olika håll beroende på vad för skiva du använder. Du kanske har satt på den fel utifrån den skiva du använde?

Jag samlade mod och provade min maskin igår för att kapa lite kantsten. Medföljande stenskiva kan man vikka på ytterst lite, inget som märktes av då jag kapade.
Kan det vara så att det finns en baktanke att skivan inte ska hugga lika lätt?
 
F fsn skrev:
Som jag ser det så gör den en sak, den snurrar men gör inget mer. En vinkelslip är inget avancerat om man ser till basfunktionen, att den skall snurra. Det gör denna men det är STOR skillnad. Skulle jag kapa några betongplattor så hade jag också köpt en sån. När jag köpte den (det var ett par år den men det är samma maskin) så använde jag stor vinkelharry mycket. Den vibrerar för mycket, oavsett skiva man använder och den är tröttsam för handlederna att starta när man gör det 50 ggr/dag.
Jag har vinkelslipen nämnd, men köpte den inte i paketet, utan när Jula reade ut dem till halva priset för några år sen... Tror jag betalade runt 700 spänn...

Kvalitetsmässigt så tror jag den är bättre än motsvarande prisklass från "Meec" eller Biltema, men det är ju som du säger, det är helt klart en produkt riktad till sällan-användare... Låter mycket, vibrerar lite för mycket, men funkar...

Har man ingen vinkelslip alls (och inget uttalat behov av kapdjupet) hade jag nog övervägt att lägga samma summa (~1300) på en bra 125 mm istället..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.