L Leif i Skåne skrev:
3m³ är mycket, kommer du inte åt med en betongbil?
För fyra år sedan gjöt jag 3,3 m³ i ett uterum, kostnad mindre än 5000:- med moms och leverans c:a 5 mil till betong stationen.
L Leif i Skåne skrev:
3m³ är mycket, kommer du inte åt med en betongbil?
För fyra år sedan gjöt jag 3,3 m³ i ett uterum, kostnad mindre än 5000:- med moms och leverans c:a 5 mil till betong stationen.
Hej Leif! Jag förstår att det är några år sedan detta skrevs, men jag letar efter någon som kan leverera ca 3.2m3 vattentät betong i Skåne. Det verkar som om du bor Skåne och har jag tur så bor du nära Lund där jag bor :).
mvh Kristian
 
K Kristian Lund skrev:
Hej Leif! Jag förstår att det är några år sedan detta skrevs, men jag letar efter någon som kan leverera ca 3.2m3 vattentät betong i Skåne. Det verkar som om du bor Skåne och har jag tur så bor du nära Lund där jag bor :).
mvh Kristian
Hej Kristian Lund i Lund:)
Kolla denna tråd #11
https://www.byggahus.se/forum/threads/gjuta-platta-duk-oever-isoleringen.305107/#post-2831217
Jag ringde runt till betongstationer i regionen, och till min förvåning var den närmaste dyrast!
Jag bor i Hässleholm och betongstationen i Våxtorp i Halland var billigast fast dom hade c:a 6 mil längre att köra än vår lokala 2 mil bort!;)
Så från Lund hade jag ringt på en radie på minst 5-6 mil bort oftast är en mindre ort billigare, men det kan också vara en samordning av andra byggprojekt nära dig som gör en leverans billigare.
Vad skall du bygga och kan du komma år med en vanlig bil med ränna?
Lycka till.
 
L Leif i Skåne skrev:
Hej Kristian Lund i Lund:)
Kolla denna tråd #11
[länk]
Jag ringde runt till betongstationer i regionen, och till min förvåning var den närmaste dyrast!
Jag bor i Hässleholm och betongstationen i Våxtorp i Halland var billigast fast dom hade c:a 6 mil längre att köra än vår lokala 2 mil bort!;)
Så från Lund hade jag ringt på en radie på minst 5-6 mil bort oftast är en mindre ort billigare, men det kan också vara en samordning av andra byggprojekt nära dig som gör en leverans billigare.
Vad skall du bygga och kan du komma år med en vanlig bil med ränna?
Lycka till.
Hej!
Stort tack för ditt trevliga svar - så väldigt uppskattat! Tror dessvärre jag behöver en pump vilket naturligvis kommmer göra att priset blir annorlunda men tänker att det ändå är värt att ringa runt och fråga! Våxtorp känner jag bra till men till Lund är det nog för långt - attans. Det är bara att ringa runt då :)

mvh Kristian
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.