Makita borrskruvdragare DDF484RTJ med två batterier, laddare och väska, samt användningsscen i arbete med trä.
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Pasjostrom och 19 till
  • Laddar…
tommib
Svaret på frågan är Bo.Siltberg

Jag har suktat efter den där skruvdragaren länge. De två jag redan har börjar bli lite slitna och batterierna börjar bli lite trötta. Frun har dock sagt att jag inte får köpa en till när jag redan har tre skruvdragare (kom igen, de är olika och har olika funktioner). Om jag vinner en kan hon inte säga något...
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 5 till
  • Laddar…
Svaret på frågan är Bo.Siltberg

Denna hade verkligen varit en hjälte för hösten! Vi flyttar om drygt 40 dagar till vårt första enga hus. En fantastisk 70 tals villa på 217 kvm. 217 kvadrat "härligt" orginal 70 tals dessutom som betyder att vi står inför ett antal års renoveringar för att få det till vad vårt drömhus ska bli!

Renovering av kök, innertak, väggar, altanbygge är bara ett par av punkerna som vi står inför! vi är oehört taggade men en riktig ordentlig skruvdragare hade gjort en otrolig skillnad mot den hobbymodell vi haft i lägenheten :p

Håller tummarna!
 
Svar: Bo.Siltberg

Det hade varit väldans trevligt att kunna lämna tillbaka Hitachin jag lånade av farsan för 11 år sedan. Många projekt på gång och med dagens virkespriser vore det skönt att slippa prioritera!
 
Bo.Siltberg

Har precis köpt en skruttig sommarstuga att sätta tänderna i, men lite finns kvar att göra hemma, så vore guld att ha en bra dragare på varje ställe!
 
Bo.Siltberg

Jag har snart byggt färdigt stommen till vår 100m/2 altan med en nätverksdriven grön bosch från 80- eller 90-talet och en 10,8v "gratis"maskin från en prenumeration på Gördetsjälv. Till de återstående 3000 skruvarna och till inredning av hela övervåningen hade det varit väldigt skönt med en batterdriven maskin som har lite kraft.
 
Bo.Siltberg

Gammelboschens schuck trillar lös titta som tätt. Är nog dags att den får gå i pension och ersättas av en ny förmåga(y) Vinner jag en slipper min beslutsångest fördröja införskaffandet ytterligare.
 
Svar: Bo.Siltberg (med god marginal!)

Jag köpte precis en "naken" Makita sänksåg, så att få två batterier hade gjort både mig och gräsklipparen (som då slipper dela på dem) överlyckliga! En grym skruvdragare hade varit grädden på moset! :D
 
Bo.Siltberg

Denna skulle betyda mycket för husfriden, då min sambo hävdar att jag har en skruv lös.
 
  • Haha
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg
Tävlingen har väldigt bra timing på 18 voltaren är i stort behov att föryngring. Den jag har, har helt enkelt gjort sitt.
 
Vårt solida bollplank Bo Siltberg leder ligan.

Motivering till behov av en ny Makita: Jag börjar inse att min 20 år gamla skruvdragare inte klarar så många skruvar mellan laddningarna längre så det börjar bli dags för en ny. Det ryktas om att Makita tillverkar bra maskiner.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Rickard.
Bo.Siltberg

Har en likadan skruvdragare i jobbet som jag använder i princip dagligen där så jag vet precis hur bra den är, hade inte varit fel att få använda en lika fin skruvdragare hemma också.
 
  • Gilla
Nord22
  • Laddar…
Bo.Siltberg är svaret


Jag har köpt en tomt där vi ska bygga en liten stuga. Jag behöver alla verktyg jag kan få tag på för att det ska bli verklighet av våra planer.
 
Svar: Bo.Siltberg

Min motivering är att jag har önskat mig en riktigt bra skruvdragare länge och det är min födelsedag dagen efter tävlingen avgörs, och jag ska börja bygga ett utegym till mig och barnen nu i september. Så att vinna denna skruvdragare vore helt enkelt underbart :)
 
Bo.Siltberg leder den ligan!

Har en skruvdragare som drog sin sista skruv i veckan. Behöver köpa en ny men har på grund av en nykläckt bebis här hemma fått omprioritera. Frugan verkar tycka att blöjor, nappar och bärsele är viktigare än verktyg som håller ihop huset vi bor i. Hade jag vunnit denna skruvdragare så hade till och med min son fått ärva den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.