Plötsligt händer det, trycksatt och inget läckage!
Trycksatt VVS-installation utan läckage, isolerade rör och ventiler på en vind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tryckmätare av märket Rothenberger som visar på korrekt tryck utan läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 7 till
  • Laddar…
Elun fick jobba igen, nu med Lidls borrkrona.

/Höghus

Borrmaskin med borrkrona i arbete på en vit vägg, damm och borrspån syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilationsschakt i vägg med borrkrona synlig, omgivet av trä och isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Kört våtdammsugare, på jobbet, samt riggat värmefläktar.
Inte helt optimalt period för att öppna taket men det tillfälliga väderskyddet står emot bra.
Nu verkar det regnat färdigt. :thinking:(y)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nu verkar det regnat färdigt. :thinking:(y)
Famous last words :)
Är tyvärr i samma situation själv :sweat:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Famous last words :)
Är tyvärr i samma situation själv :sweat:
Man är glad det "bara" gäller arbetsplatsen, när man ser hur andra har det. :oops:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Man är glad det "bara" gäller arbetsplatsen, när man ser hur andra har det. :oops:
Jag är glad att jag flyttade högst upp på ett berg ifrån en tomt nere i en dal.

Här har det dock ”bara” regnat drygt 60mm. Inte så ovanligt här i Göteborgstrakten.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Jag är glad att jag flyttade högst upp på ett berg ifrån en tomt nere i en dal.

Här har det dock ”bara” regnat drygt 60mm. Inte så ovanligt här i Göteborgstrakten.
Det trillade nog närmare 100mm häromkring, nån mindre bro (byväg) spolades bort och lite underminerade vägar, dock långt ifrån de bilder som visats från Gävle.
Här har det fuktat lite i källaren där kulverten går till garaget.
 
Rickard.
Mycket snack om förödelsen i söder på nyheterna men väldigt lite om oss i norr... som vanligt.
Själv blev jag drabbad av förflyttande jordmassor som blockerade samhällsviktig infrastruktur men jag tog ansvar, trotsade duggregnet och löste problemet (y)

En liten grop i asfalten med jordmassor och gräs runt en vägbrunnslock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En sopskyffel bredvid ett gatubrunnslock delvis täckt av jord och småsten efter förflyttande jordmassor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(too soon?)
 
  • Gilla
  • Haha
Jocke Best och 14 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Mycket snack om förödelsen i söder på nyheterna men väldigt lite om oss i norr... som vanligt.
Själv blev jag drabbad av förflyttande jordmassor som blockerade samhällsviktig infrastruktur men jag tog ansvar, trotsade duggregnet och löste problemet (y)

[bild]
[bild]

(too soon?)
Var det inte mer, så är det ju inte mycket att skriva/rapportera om.... Du får akta dig så du inte sträcker dig när du har fått jobba så hårt ;)
 
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Det trillade nog närmare 100mm häromkring, nån mindre bro (byväg) spolades bort och lite underminerade vägar, dock långt ifrån de bilder som visats från Gävle.
Här har det fuktat lite i källaren där kulverten går till garaget.
Tror det kom 161 mm på ca 2h, läste om att det var det högst uppmätta av SMHI här i Gästrikland sedan 1874(?).
Tyvärr så fick vi ~161 mm i källaren också, då det blev ett lägligt strömavbrott under natten :p
 
  • Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Det är inte över än. Här stiger ån fortfarande och SMHI har sagt att kulmen för vattenflödena närmare kusten inte nås förr än om några dagar.
Så de verktyg och maskiner som behövs för att återställa bortspolade vägtrummor kommer nog behövas ett tag till.
 
Idag har jag utvecklat Ikea Malmbäck med lite slang från Biltema....
 
  • Verktygshållare med modifierad Ikea Malmbäck hylla och slang, håller ordning på borrskruvdragare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Går det att hänga dom åt rätt håll. Så man kan ta den i rätt grepp direkt? Skulle kännas mer naturligt tror jag.
 
L lassebrun skrev:
Går det att hänga dom åt rätt håll. Så man kan ta den i rätt grepp direkt? Skulle kännas mer naturligt tror jag.
Då lär det inte bara bli ”två hål i väggen”!
 
L lassebrun skrev:
Går det att hänga dom åt rätt håll. Så man kan ta den i rätt grepp direkt? Skulle kännas mer naturligt tror jag.
Funkar helt ok, bäst på de korta maskinerna... Gör man hålet bredare blir det ännu bättre ... :D
 
  • Fyra elverktyg, borrskruvdragare av olika varumärken, hängande på en verktygsvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.