T toolman77 skrev:
Lastar du av eller skämsålar in genom glipan för att komma åt spännbanden? Men viktigast av allt var det någon som tog kort när du gjorde det?

Fällbara cykelhållare är en räddare för tankspridda lastare. För glömda spännband har jag inte kommit på någon lösning
Jag har alltid spännband i handskfacket. Samt silvertejp och en germer multiverktyg. Mer finns i bagaget men som sagt, man har lärt sig att det inte går att öppna alltid.
 
V Ville_Vessla skrev:
Jag har alltid spännband i handskfacket. Samt silvertejp och en germer multiverktyg. Mer finns i bagaget men som sagt, man har lärt sig att det inte går att öppna alltid.
Jag försöker att ha dem på golvet i baksätet, men ibland har jag städat bilen och då är det kört :)
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Har ni inte skidlucka och smala kroppar?:crysmile:
 
Jag är nog lite konstig, har 3 bilar varav alla är försedda med komplett verktygsutrustning för vad man rimligen kan lösa på vägen samt förstahjälpenpåse och reflexväst, ifall man rör dom så ser jag till att återställa omgående. Startkablar och bogserlina ligger också i alla bilar, däremot har jag bara spännband i handskfacket på bilen jag använder mest. Starthjälp (typ stor powerbank) flyttar jag mellan bilarna.
 
En släkting på långresa stannade på en rastplats, plockade av cykeln för att komma åt något i bagaget, för att sedan när han var klar sätta sig i bilen och backa över cykeln. En dyr en. Detta gör mig fortfarande glad, av någon anledning. :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Peter_Ker och 4 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Jag har alltid spännband i handskfacket. Samt silvertejp och en germer multiverktyg. Mer finns i bagaget men som sagt, man har lärt sig att det inte går att öppna alltid.
Det är väll varningstriangeln man ska ha inne i bilen så man underlättar när polisen vill se den...
 
  • Gilla
Hus tomte
  • Laddar…
T
V Ville_Vessla skrev:
Jag är nog lite konstig, har 3 bilar varav alla är försedda med komplett verktygsutrustning för vad man rimligen kan lösa på vägen samt förstahjälpenpåse och reflexväst, ifall man rör dom så ser jag till att återställa omgående. Startkablar och bogserlina ligger också i alla bilar, däremot har jag bara spännband i handskfacket på bilen jag använder mest. Starthjälp (typ stor powerbank) flyttar jag mellan bilarna.
Det är inte konstigt.... Det är rådigt att kunna hjälpa sig själv (och andra....)

Vet inte hur många gånger jag hjälpt personer med både nya och gamla bilar som vintertid inte haft snöskyffel, startkablar eller bogserlina i bilen.
Även domkraft har jag fått bistå med vid ett par tillfällen. Rena turen att de haft reservhjul...

Sen kanske jag inte har "fullständig" verkstadsutrustning med mig, men det mest basala är med.
 
Ja , snöskyffel har jag så klart också, klassiska Klas i en bil, Natospade i en annan och nån Julahistoria i den tredje. Men ett vettigt multiverktyg, en skiftnyckel samt en kniv räcker väldigt långt. Har även såna där plastgrejer för att justera husbilar så man kan köra upp på och få 10cm extra höjd ifall man behöver under bilen.
 
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Eller glömt ta fram spännbanden ur bagaget på kombin när taket är fullastat med virke :)
Har du inte fällbara baksäten i din kombi?
 
A anis16 skrev:
Det är väll varningstriangeln man ska ha inne i bilen så man underlättar när polisen vill se den...
När vill polisen se den? Brukar väl bara vara besiktningen som skall se att den finns....
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Har du inte fällbara baksäten i din kombi?
Jodå :D Men det är inte säkert att baksätet eller skuffen är tom. Det kan vara verktygslåda, resegrill, tomglas till återvinningen, eller helt enkelt annat än virke som jag köpt på byggvaruhuset ;) När jag har spännbanden i bagaget så brukar de ligga längst bak under luckan(just för att vara lättåtkomliga om jag har mycket grejer i bilen :thinking:)
 
V Ville_Vessla skrev:
Nån fler som satt fast cykeln och sen insett att bagageluckan är öppen?
Har alltid på taket. Blev så förbannad på cykelstället till dragkroken att jag köpte thule cykelhållare till takräcke. Då en laglig cykelhållare är så fruktansvärt dyr om man vill ha kvalitet.
(alla cykelhållare utan ljus och regskylt är olagliga då de skymmer ljus och regplåtar)
 
MathiasS MathiasS skrev:
Inte tryckimpregnerat virke utomhus, vilken stolle.
Den är nog lackad
 
R roli skrev:
När vill polisen se den? Brukar väl bara vara besiktningen som skall se att den finns....
Finns ett avsnitt ur "Södertäljepoliserna" där de stoppat en bil och var intresserade att se varningstriangeln. Hela skuffen var full med fulsprit (vodkabil)...
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
Vet inte om detta klassas som kass lastsurrning, eller bara dåligt omdöme...
Överdimensionerat hus transporteras på väg av liten bil, möjligen osäker lastsäkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Jonobe och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.