MrPlow
H Holmspel skrev:
Nu baseras ju den där ”reklamen” på din egen surfhistorik och inte att V*ltbox köpt annonsutrymme på sidan.

Men du kanske var ironisk?
Jag är medveten om hur Googles reklam fungerar. Men det är väl ändå byggahus som ansvarar för vad för skit som publiceras som reklam på deras sajt.
 
  • Gilla
remrag
  • Laddar…
MrPlow MrPlow skrev:
Jag är medveten om hur Googles reklam fungerar. Men det är väl ändå byggahus som ansvarar för vad för skit som publiceras som reklam på deras sajt.
Det kan väl i alla fall inte vara BH som ansvarar för vad som påstås i annonser? det skulle ju ställa orimliga krav på den som upplåter annonsplatser.
 
tommib
Man kan anmäla Googles annonser. Blir det tillräckligt många som anmäler kanske något händer. Man behöver oftast inte se dem själv iaf.
 
  • Gilla
MrPlow
  • Laddar…
O
  • Haha
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
MrPlow
E elmont skrev:
Det kan väl i alla fall inte vara BH som ansvarar för vad som påstås i annonser? det skulle ju ställa orimliga krav på den som upplåter annonsplatser.
Jag tänker mig att en ansvarig utgivare rimligtvis även ansvarar för reklamen.

Nu kanske det inte är olagligt att publicera reklam för skräp. Men ändå olämpligt.
 
MrPlow MrPlow skrev:
Jag tänker mig att en ansvarig utgivare rimligtvis även ansvarar för reklamen.

Nu kanske det inte är olagligt att publicera reklam för skräp. Men ändå olämpligt.
Vore det så skulle väl nästan all reklam försvinna, där brukar det ju "vimla" av rena lögner och halvsanningar som nästan alltid ligger långt från någon seriös produktupplysning.
 
MrPlow MrPlow skrev:
Jag tänker mig att en ansvarig utgivare rimligtvis även ansvarar för reklamen.

Nu kanske det inte är olagligt att publicera reklam för skräp. Men ändå olämpligt.
Det kanske är att ställa orimligt höga krav på ansvarig utgivare. Hur ska de kunna hålla koll på alla bluffprodukter som finns?
 
harka harka skrev:
typisk bedrägeri-site... de tre påstådda uppfinnarna av denna fantastiska apparat jobbar med mjukvaruutveckling och datahantering i industriellt Internet of Things:

[bild]

kommer från:

[bild]

Nu har bilden ändrats, till en gratisbild från pixabay.com.
Tre män i kostymer framför en röd vägg, representerar ett tyskt företag på teknikmässa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Folin och 2 till
  • Laddar…
K
U UffeH skrev:
Nu har bilden ändrats, till en gratisbild från pixabay.com...
Haha, det har jag också sett aldrig klickat på den och inte kopplat den till denna produkten, så det är inte skaparna bakom då ;)
 
M Martin Lundmark skrev:
Kan någon förklara hur denna ”VoltBox” kan minska elräkningen?

Att en kondensator innebär en låg impedans (kapacitiv reaktans) för switchfrekvenser (supraharmonics) och därmed kan dämpa dessa, det är känt.

Men hur kan en kondensator minska elräkningen? Som elkund (privatperson) betalar vi för aktiv effekt men inte för reaktiv effekt.

Så här står i texten; ”Se varför elbolagen är rädda för den här banbrytande apparaten som minskar din elräkning med upp till 90 %. Det är ingen hemlighet att elpriset ökar stadigt varje år, men tack vare den här nya tekniken, inspirerad av Nikola Tesla, kan konsumenter spara hundratals till tusentals dollar varje år på sin elräkning.”

*** Redigerat av moderator ****
Storleken på elräkningen blir så lite att du måste ha mikroskop för att tyda den?
 
U UffeH skrev:
Nu har bilden ändrats, till en gratisbild från pixabay.com.
[bild]
Precis vad jag tänkte posta i denna tråd :rofl:

Anmälde annonsen till Google, får se vad som händer, om det händer något.
Det är väl som på Facebook att de är för pengakåta för att bry sig i vad som visas...
 
K Klicka skrev:
Den hamnar i samma lurendrejeriklass som en bränslesparare för bil. [bild]
Min bil drar jätte mycket bensin! Vart kan jag köpa den?!! :rofl:

För övrigt så finns ju den där fantastiska spara ström prylen för bara några kronor på Ali express! :cool:(y)
 
Har klickat på anmäl när jag fått upp prylen på mitt facebokkonto men inget verkar hända.
Skulle lägga upp en sol och badbild. Var jag och några tantvänner som låg på en klippa och solade nakna. På bara en minut får jag meddelandet att bilden bryter mot FBs policy och bilden försvann och så blev jag avstängd i 28 timmar fast det i meddelandet står att jag skulle bli avstängd i 24 timmar. Så visst tusan ska det gå att ta bort rena bluffannonser.
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi som sajtägare kan spärra en särskild url som en bluffare lägger upp. Men problemet med de här är att de lägger upp nya på löpande band så att man inte hinner med. Det är samma sak med Rheborg mfl-reklamen. Så fort vi spärrade en så dök det upp minst en ny. Om man lägger tillräckligt med tid på det så lyckas man till slut, men det kan ta flera veckor.

I det här fallet förvärrades det nog av att Voltbox diskuteras så mycket hos oss, något som google kände av och därför ökade synbarheten för annonsen.
 
  • Gilla
uplj
  • Laddar…
Vad är det som är svårt med att visa relevant reklam?
Jag vet ingen annan seriös sida som visar såna här fakereklamer förutom obskyra utländska sidor och byggahus.
Vissa sidor som jag besöker, teknik och spelsidor har bara relevant reklam.
Andra sidor har reklam som baseras på sökningar och besök men aldrig "skräp" som voltbox.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.