HenFre HenFre skrev:
Någon som har erfarenhet av "ARLO Go Mobile HD Security Camera". Fungerar den bra? Utlöser den på människa på 35-40 meter?
Jag har 2 st, har inställningar för att inte förbruka så mkt batteri. Dvs låg upplösning och känslighet, utlöser då på vildsvin upp till 15 m kan säkert få längre räckvidd om känsligheten justeras men inte testat det. Det som är lite sämre tycker jag är att den inbyggda antennen inte är så bra, har du inte bra 4 G i området så slukar den fort batteri kan då tömmas på 1 vecka trots att den knappt blivit aktiverad. Är det inte bra täckning för 4 G där du sätter den så fungerar mina ganska dåligt. Ju bättre 4 G täckning desto längre batteritid som mest för mig 4-5 veckor men där det är dålig täckning verkar det som att kameran hela tiden söker bättre kontakt och tömmer batteriet men jag är inte kunnig på det. Solcellspanelen jag har till ger sommartid några extra veckors batteritid.
Min åsikt är att det finns bättre kameror av denna typen tex åtelkameror för en lägre peng men fördelen är förstås att man får notiserna på samma sätt som husets kameror (arlo pro). Jag hade inte köpt om du inte ska använda kamerorna där det är riktigt bra 4 G täckning.
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
J Jägarnvbg skrev:
Jag har 2 st, har inställningar för att inte förbruka så mkt batteri. Dvs låg upplösning och känslighet, utlöser då på vildsvin upp till 15 m kan säkert få längre räckvidd om känsligheten justeras men inte testat det
Intressant svar, Tack för upplysningarna. 4G-täckningen är kass för Telia men bra för Telenor där den ska placeras. Då borde det fungera?
 
  • Gilla
Patrik Larson
  • Laddar…
HenFre HenFre skrev:
Intressant svar, Tack för upplysningarna. 4G-täckningen är kass för Telia men bra för Telenor där den ska placeras. Då borde det fungera?
Ja isf borde det fungera. Kan tillägga att jag har Telia på mina. Har fått flytta runt dem lite då ett av ställena har full 4 G täckning men 300 m bort ingen täckning alls. Jag hade velat ha en extern antenn som tillbehör vilket finns till många åtelkameror men inta arlo go vad jag vet. Har åtelkameror för 4 G med extern antenn och dem har mkt bättre täckning än arlo go.
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
T
Jag har haft ganska mycket strul på sistone, Arlo 2 och den där trådlösa dörrklockan. Tog ett par veckor innan supporten vaknade men nu hävdar de att Arlo har ett globalt problem, ja inga fler detaljer än det. Så nåt skit är det ju som händer.
 
P Paxman skrev:
Jag påstod inte att de tagit bort 2-stegsverifieringen. Jag skrev att de tagit bort kravet på 2-stegsverifiering, vilket var precis det jag efterfrågade när det infördes. Uppenbarligen var jag inte ensam om att tycka att kravet var idiotiskt, för jag är övertygad om att inte Netgear läst mina kritiska inlägg om det här på BH, utan det är säkert ganska många andra användare som hört av sig till dem om detta.
Jaha...det höll inte i sig så länge, nu har de infört kravet på 2FA igen. Och som tidigare går det inte att registrera min laptop som "betrodd enhet", så jag får klydda med verifieringsmeddelande till mobilen varje gång jag vill kolla kamerorna i datorn.

Utöver detta hindrar 2FA mig att nå kamerorna i mitt hemautomationssystem (Homey) också.

Snälla Netgear...låt användaren själv välja nivå av säkerhet!!! "Avancerade" användare kan avgöra hur hög den ska vara, så sätt 2FA som default för alla "vanlisar" men ge oss lite mer kunniga möjligheten att välja bort det. Det går ju att "gömma" valet, så att det inte tas bort av misstag av någon som inte vet bättre.
 
Precis köpt hus och tänkte införskaffa kameror som ”larm”
1-2st på infarten/framsidan sen kanske 1 på baksidan.
Kan man på något smidigt sett stänga av notiser för rörelse? Eller kommer den plinga till varje gång jag går förbi den?
 
W Willewonka skrev:
Precis köpt hus och tänkte införskaffa kameror som ”larm”
1-2st på infarten/framsidan sen kanske 1 på baksidan.
Kan man på något smidigt sett stänga av notiser för rörelse? Eller kommer den plinga till varje gång jag går förbi den?
Om du menar notiser i mobilen, så stänger du av det i appinställningar. Jag har tagit bort ljudet, men har kvar notisen med appikonen. Och om vi är hemma och ränner ut och in så avaktiverar jag kamerorna.
 
A Annaet skrev:
Om du menar notiser i mobilen, så stänger du av det i appinställningar. Jag har tagit bort ljudet, men har kvar notisen med appikonen. Och om vi är hemma och ränner ut och in så avaktiverar jag kamerorna.
W Willewonka skrev:
Precis köpt hus och tänkte införskaffa kameror som ”larm”
1-2st på infarten/framsidan sen kanske 1 på baksidan.
Kan man på något smidigt sett stänga av notiser för rörelse? Eller kommer den plinga till varje gång jag går förbi den?
Du kan konfigurera när du vill ha aviseringar och med ett abonnemang kan du även konfigurera för vilken sorts rörelse du vill få larm. T. Ex. person, djur, fordon, annan rörelse och även ljud.
//Henry
 
  • Gilla
Annaet
  • Laddar…
HenFre HenFre skrev:
Du kan konfigurera när du vill ha aviseringar och med ett abonnemang kan du även konfigurera för vilken sorts rörelse du vill få larm. T. Ex. person, djur, fordon, annan rörelse och även ljud.
//Henry
Lysande! Tack.
 
Funderar på en Arlo Go 4G (VML4030-100PES) för att övervaka båten i vinter. Hur är batteritiden generellt vid väder mellan -5 och +5 grader? Har inga problem att hämta hem den nån gång eller två under säsongen för att ladda, men helst inte oftare.
 
Freddan101 Freddan101 skrev:
Funderar på en Arlo Go 4G (VML4030-100PES) för att övervaka båten i vinter. Hur är batteritiden generellt vid väder mellan -5 och +5 grader? Har inga problem att hämta hem den nån gång eller två under säsongen för att ladda, men helst inte oftare.
Jag har problem med Arlo go att det drar mycket batteri håller 1v vintertid. Men där den är placerad har jag full 3g men dålig täckning på 4gHar man god 4g täckning så ska det vara bättre batteritider. Kolla annars på Reolink Go. Dom kan man koppla till ett bilbatteri och det räcker i månader. Högre upplösning på Reolink go med, dom har släppt en 2k 4mp version av Go. Har både Reolink och Arlo go har inte hunnit testat Reolink under vintern dock. Fördel Med Arlo mindre format, man kan låsa den på 3g eller 4g och man kan ställa in tiden hur länge kameran ska vara igång 10sek till 2 min vid rörelse. Fördelar med Reolink bättre batteritid, bättre videokvalitet och att man kan ladda den via relä med bilbatteri. Reolink Go PT kan man även koppla ihop med extern antenn för att få bättre mottagning
 
Freddan101 Freddan101 skrev:
Funderar på en Arlo Go 4G (VML4030-100PES) för att övervaka båten i vinter. Hur är batteritiden generellt vid väder mellan -5 och +5 grader? Har inga problem att hämta hem den nån gång eller två under säsongen för att ladda, men helst inte oftare.
Jag har 2 st Arlo Go batteritiden är beroende på hur bra 4G täckning du har då den drar mer batteri när den söker mot nätet.
Vintertid kan batteriet hålla upp mot 2 veckor och sommartid upp mot 1-1,5 månad. Längre om du använder solcellspanel men den panel jag har fungerar bara vid +10 cirka och uppåt.
Jag kör med minimal tid och kvalitet på video för att spara batteri.
 
Tack för er feedback @stiga_villa och @Jägarnvbg. Det låter som jag inte bör satsa på Arlo Go för det jag tänk ha den till. Ska kolla på alternativ, kanske Reolink. (y)
 
Freddan101 Freddan101 skrev:
Tack för er feedback @stiga_villa och @Jägarnvbg. Det låter som jag inte bör satsa på Arlo Go för det jag tänk ha den till. Ska kolla på alternativ, kanske Reolink. (y)
Reolink go har funkat mycket bättre för mig har funkat med solcellsladdare utan att behöva ladda i år med vanlig laddare för mig arlon har jag fått ladda
 
Min ena Arlopro kamera visar plötsligt grynig/konstig bild (som rör sig och fladdrar) vid livesändning. Däremot skickar den bra bilder när något rör sig. nån som vet om felet och om det går att åtgärda på distans eller måste jag vänta tills jag är på plats?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.