Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
tusenett skrev:
Ok, men det skulle vara intressant att veta skillnaderna lite mer noga eftersom det i min bok iaf skulle kunna vara ett motiv att inte vaccinera sig om man ändå har lika bra skydd (för sig själv och för andra) via genomgången infektion.
Jag håller med, men att ta reda på saker om covid-19 är som att skjuta på ett rörligt mål. Vi får nog acceptera att det data som sammanställs och presenteras kan vara lite föråldrat och ofullständigt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Nej, jag har inte skrivit att jag eftersträvar ett sådant samhälle. Jag har föreslagit att du inte ska ta den andra sprutan med tanke på vilka biverkningar du fick. Jag har dessutom föreslagit att du ska be om ett intyg från en läkare om att det är olämpligt att du vaccinerar dig. Jag har inte skrivit att jag tycker att det vore bra om man måste ha ett läkarintyg för att slippa vaccinera sig.
P pmd skrev:
Jag tror knappast att det kommer att gå så långt, men om jag vore du så skulle jag ändå be om ett intyg som visar på olämpligheten av att vaccineras. Jag skulle inte vilja bli betraktad som en vaccinmotståndare.
Jo, det är det du skriver, nu kommer jag nog själv att ta en dos till på sjukhuset och inte på stan, men det finns kanske andra som pga andra medicinska orsaker tex inte kan, utan läkarintyg skulle dom betraktas som motståndare till vaccin isf, oklart av vem.
 
Redigerat:
R RoAd skrev:
Exakt vilket vaccin ställde till det för dig? ;)
Hehe, där fick du till det. Alla barn blir inte så. Men ur den boken jag läst, finns en barnläkare med som ansvarat för över 40000 barn under deras uppväxt. Han gav dem inga vaccin och Inte ett enda av dem har någon form av autism, trots att autism drabbar 1/50 barn nu för tiden (autism fanns inte på det sätt det gör idag innan vaccin introducerades, läs ingredienserna - aluminium och kvicksilver rätt förbi hjärnbalken)
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ibland känns det som att vi har ett gäng pro vaxxers. Motpolen till anti vaxxers.
Ungefär som rationellt är motpolen till irrationellt.
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
J jonatown skrev:
Barn dör dagar eller timmar efter spruta. Barn blir grovt mentalt störda efter spruta. Barn som kunnat säga ord och vara utåtriktade tappar talförmågan och blir inåtvända. Läs boken "vaccinationer : risker och skador". Med ett ärligt sinne kommer du häpnas och förstå hur brutalt vidrig läkemedelsindustrin är, samt hur korrupt det är inom CDC. Visste du te.x. att medlemmar i deras högsta råd får investera pengar i företag som tar fram diverse läkemedel?

För att ta till sig det jag säger måste man våga vara öppen för ny info. Var kritisk för allt i världen, men var inte bestämd i förväg..
Är källan anti vaxxers? Så är den inte godkänd i den civiliserade världen
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
tusenett skrev:
Man kan också komplettera med frågan ”Vad är fördelen respektive nackdelen att vaccinera sig om man har haft Covid och har antikroppar”. Det är väl några hundratusen svenskar som undrar det också.
Det senaste jag läste om det var att man får markant bättre skydd mot sjukdom om man tar en spruta efter att ha tillfrisknat från covid-19 än om man inte gör det. Det var dock ett antal veckor sen, så jag vet inte hur aktuellt det är nu när delta drar över oss.

Nackdelen bör vara samma som om man vaccinerar sig utan att ha varit sjuk.

Det finns referenser till vad jag läste i nyhetstråden.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är ju det här en tråd som gäller covidvaccinationer och det är inte aktuellt att vaccinera mindre barn mot covid. Vad CDC tycker eller om de är korrupta spelar dessutom ingen roll för vad EU och olika europeiska läkemedelsverk kommer fram till. Så dina argument verkar inte särskilt relevanta.

Det låter som att du har redan bestämt sig vad du tror på och det kallade ju du för en djupt ovetenskaplig hållning.

Men det som du beskriver händer även barn som inte nyligen har vaccinerats.
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är ju det här en tråd som gäller covidvaccinationer och det är inte aktuellt att vaccinera mindre barn mot covid. Vad CDC tycker eller om de är korrupta spelar dessutom ingen roll för vad EU och olika europeiska läkemedelsverk kommer fram till. Så dina argument verkar inte särskilt relevanta.

Det låter som att du har redan bestämt sig vad du tror på och det kallade ju du för en djupt ovetenskaplig hållning.

Men det som du beskriver händer även barn som inte nyligen har vaccinerats.
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är ju det här en tråd som gäller covidvaccinationer och det är inte aktuellt att vaccinera mindre barn mot covid. Vad CDC tycker eller om de är korrupta spelar dessutom ingen roll för vad EU och olika europeiska läkemedelsverk kommer fram till. Så dina argument verkar inte särskilt relevanta.

Det låter som att du har redan bestämt sig vad du tror på och det kallade ju du för en djupt ovetenskaplig hållning.

Men det som du beskriver händer även barn som inte nyligen har vaccinerats.
Ne det är sant. Detta gäller Corona. Men det är ändå vinstdrivande läkemedelsföretag som går hur långt som helst för att sälja. och de finns inte bara i USA hoppas jag du förstår.

Efter att noga tagit tid att förstå frågan har jag landat i att min ställning, jag varit väldigt osäker innan, eller snarare att jag tänkt det varit bra utan någon egentlig anledning varför. Så det stämmer inte att jag bara bestämt mig. Har du någonsin läst en bok mot vaccin? Jag har till skillnad från dig (vad det verkar som) tagit del av båda sidor.

Ja absolut, skador hos barn är inte enbart orsakade av vaccin såklart.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Är källan anti vaxxers? Så är den inte godkänd i den civiliserade världen
Källan är boken jag citerade. Den är fullspäckad med hänvisningar till vetenskapliga studier och hänvisningar till mängder av läkare och forskare.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
J jonatown skrev:
Hehe, där fick du till det. Alla barn blir inte så. Men ur den boken jag läst, finns en barnläkare med som ansvarat för över 40000 barn under deras uppväxt. Han gav dem inga vaccin och Inte ett enda av dem har någon form av autism, trots att autism drabbar 1/50 barn nu för tiden (autism fanns inte på det sätt det gör idag innan vaccin introducerades, läs ingredienserna - aluminium och kvicksilver rätt förbi hjärnbalken)
Vaccinen i barnvaccinationsprogrammet innehåller visserligen inte längre tiomersal.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
J jonatown skrev:
Antingen är du helt okunnig i VAERS, eller så har du inte läst några faktiskt Vaers-fall, vilket jag gjort hundratals av.
Hur är antalet VAERS-fall som du har läst om relevant? Det går ju inte att hitta orsaken till fallen i VAERS.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
R
J jonatown skrev:
Hehe, där fick du till det. Alla barn blir inte så. Men ur den boken jag läst, finns en barnläkare med som ansvarat för över 40000 barn under deras uppväxt. Han gav dem inga vaccin och Inte ett enda av dem har någon form av autism, trots att autism drabbar 1/50 barn nu för tiden (autism fanns inte på det sätt det gör idag innan vaccin introducerades, läs ingredienserna - aluminium och kvicksilver rätt förbi hjärnbalken)
Vet inte vilken bok du läst eller hur de kom fram till resultatet. Länka gärna källan så det finns en chans att bemöta dina påstående. Jag hoppas för din skull att det baseras på någon form av publicerad forskning (peer reviewed).

De vetenskapliga studier jag hört talas om har gjorts på betydligt större urval än dina 40 000 och har inte visat några sådana samband.

https://www.rokotustieto.fi/sv/mpr-...-insjukna-i-autism-visar-en-omfattande-studie
https://www.lakemedelsvarlden.se/barnvaccinationer-orsakar-inte-autism/

Men eftersom du, baserat på tidigare inlägg, verkar vara foliemössa av rang så kommer du förstås att avfärda det som "köpt forskning" eller liknande.
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
halper halper skrev:
Vaccinen i barnvaccinationsprogrammet innehåller visserligen inte längre tiomersal.
Stämmer. Den är utbytt till aluminium, och aluminium är neurotoxiskt. Har sett forskare injicera motsvarande mängder i råttor som blir mentalt störda.
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Vet inte vilken bok du läst eller hur de kom fram till resultatet. Länka gärna källan så det finns en chans att bemöta dina påstående. Jag hoppas för din skull att det baseras på någon form av publicerad forskning (peer reviewed).

De vetenskapliga studier jag hört talas om har gjorts på betydligt större urval än dina 40 000 och har inte visat några sådana samband.

[länk]
[länk]

Men eftersom du, baserat på tidigare inlägg, verkar vara foliemössa av rang så kommer du förstås att avfärda det som "köpt forskning" eller liknande.
Läs boken " vaccinationer - skador och risker" och bilda dig en uppfattning. Kom ihåg att jag gått emot massan i detta, inte för att jag vill vara nån utstickare utan för att boken är smäckad med bevis för vad jag i stora drag säger.
 
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ibland känns det som att vi har ett gäng pro vaxxers. Motpolen till anti vaxxers.
Pro vaxxers har även de en ganska aggressiv stil. Trygga i att de har rätt. (Vilket de förvisso har) man hotar med både det ena och straffet
Har inte sett några hot överhuvudtaget faktiskt.
Men det är fascinerande att vissa har så svårt att se hur läget faktiskt är.

Vi skall vara glada att den stora majoriteten inser vad det handlar om, det är tack vare det vi lämnat den akuta krisen för samhället. I Sverige alltså. :)
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Denna tråd handlar om Corona och Coronavaccinet, vilket inte ens är ett vaccin i traditionell mening, så jag drar mig ur denna diskussion. Men om nån är intresserad av att åtminstone förstå den andra sidan, rekommenderar jag starkt boken jag skrivit om i inläggen. Ha det gott :)
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.