Har ni inte möjlighet att sålla bort oseriös reklam?

Denna reklamen från Voltbox t.ex. som säljer en i princip helt verkningslös produkt med massa fejkad info sänker upplevelsen av att ni bedriver en seriös hemsida...

Sådana här produkter borde helt förbjudas från att få säljas..
 
  • En hand håller en Voltbox energispar-enhet med elsladdar och text som påstår elräkningsbesparing.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jnse och 4 till
  • Laddar…
Finns ju en hel del skitreklam här. Försökt få bort en idiotisk reklam om att rensa öron via bisarra verktyg, utan framgång...

Kanske får man acceptera att ta emot en del skitreklam om man inte väljer att köra någon typ at premium-konto och betala sig fri från skräpet.

Men såklart kan forumägare göra en del också vad gäller reklam som tillåts att visas. Pluringen ska ju in men det finns gränser kan man tycka.
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
Man kan ju tycka att man som forumägare av ett såhär stort forum, bör kunna finna bättre produkter att marknadsföra än bluffprodukter.

Varför inte marknadsföra produkter som faktiskt har ett värde relaterat till vad det är för typ av forum. Allt från fönstertillverkare, verktyg, färg etc.

Gärna från Svenska eller utländska kvalitetsföretag som faktiskt gav relevans för mig som slutkonsument. Då kanske man faktiskt hade köpt någon av produkterna och det hade dessutom gjort hemsidan roligare att besöka.
 
Ja jag fattar inte heller hus sidan kan köra med bluffreklam.
Lathet gissar jag för massa sidor jag annars besöker har relevant reklam och inte nått automatiserat. Känns så "Facebook" på nå sätt.
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
Det är väl Google adds eller något och då bestämmer du ju som site ägare inte alls över vad som visas?
 
MrJay
T TypRätt skrev:
Det är väl Google adds eller något och då bestämmer du ju som site ägare inte alls över vad som visas?
Trots att set är Google som står bakom kan man som sajtägare administrera och svartlista viss reklam, något man inte verkar lagt ner speciellt mycket energi på.
 
T TypRätt skrev:
Det är väl Google adds eller något och då bestämmer du ju som site ägare inte alls över vad som visas?
Som jag skrev ovan, finns massvis med siter som visar relevant reklam.
Detta är mer som Facebook där vilket skit som helst dyker upp.
 
Det kanske beror på att byggahus har angett ett ganska smalt intresseområde?
Site-ägaren styr ju inte över reklamen i detalj, men man anger inom vilka områden man vill ha reklam. Är man lite snäv och ligger utanför mittfåran så finns det kanske färre seriösa annonsörer och det blir större sannolikhet att skitreklamen dyker upp?
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Tryck på krysset i övre högra hörnet. Då kan du ta bort annonsen och sedan visas den inte igen.
 
  • Gilla
Agynna
  • Laddar…
Allt som sägs i reklam måste vara sant och kunna bevisas. Vi borde kanske anmäla till konsumentverket så finns ju iallafall chans stt reklamen stoppas.
 
Dom kommer svara att det inte är ett svenskt företag som annonserar och lägga ner ärendet.
 
MrJay MrJay skrev:
Trots att set är Google som står bakom kan man som sajtägare administrera och svartlista viss reklam, något man inte verkar lagt ner speciellt mycket energi på.
Vem är det som äger Byggahus.se?
 
MrJay MrJay skrev:
Trots att set är Google som står bakom kan man som sajtägare administrera och svartlista viss reklam, något man inte verkar lagt ner speciellt mycket energi på.
Det är ju såklart en balansgång mellan inkomst och användarupplevelse...

Men jag antar att du är premium-medlem så du ger forumägaren goda möjligheter att minimera reklam?
 
Den oseriösa reklamen kommer från Google och syns för att Google tror att du är intresserad av reklamen baserad på din sökhistorik och surfhistorik och för att Google tjänar på att visa upp reklamen för dig.

Du kan själv klicka på krysset uppe i annonsens högra hörn och berätta för Google att du inte längre vill se annonsen. Ibland tar de då bort den annonsen, men inte alltid.

Vi har försökt blocka annonsen hos Google men den fortsätter tyvärr att visas.

Du kan också skaffa vår premiumtjänst för att slippa annonser helt och hållet.

https://www.byggahus.se/premium
 
  • Gilla
Marcus_L
  • Laddar…
MrJay
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är ju såklart en balansgång mellan inkomst och användarupplevelse...

Men jag antar att du är premium-medlem så du ger forumägaren goda möjligheter att minimera reklam?
Balansgång mellan inkomst och användarupplevelse? Jobbar du heltid på en sajt är det ganska självklart att användarupplevelsen är allt för att kunna dra till sig fler användare och maximera inkomsten. Kan avslöja en liten detalj om mig, har jobbat med utveckling av en av Sveriges absolut största portaler en gång i tiden så har ganska bra koll på sådant.

Hursomhelst, Eskilsson & Eskilsson AB hade över 2.3M vinst förra året så jag tror de klarar sig galant utan att jag betalar för något premium-medlemskap jag personligen inte behöver. Filtrering av annonser och utökning av funktionalitet enligt önskemål kan jag fixa själv med egna skript om jag så önskar.

Edit: Är väldigt restriktiv i mitt webbsurfande och använder browsers i sandlådor till olika ändamål, har trots det sett oseriös reklam man nämner i tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.