Maria T Maria T skrev:
Mmmmm, ett-öres-kolor som sen kostade två öre, och efter det två kolor för fem öre. Så många goda smaker men citron och lakrits var nog mina favoriter.
Hallonkola!
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
[bild]
Kom att tänka på denna när jag hade musik i öronen idag. Hörlurarna var inte laddade o tvärdog plötsligt, ingen förvarning.
Då kom jag ihåg att förr när man lyssnade på sin freestyle/Walkman så kunde man till en början, när batterierna började bli dåliga, knappt ana det. Men ju tröttare batterierna blev desto tröttare lät sångaren. Till slut, om man inte hade nya batterier, fick man med viss plåga lyssna på musik i ett tröttsamt lågt tempo.:crysmile:
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Mmmmm, ett-öres-kolor som sen kostade två öre, och efter det två kolor för fem öre. Så många goda smaker men citron och lakrits var nog mina favoriter.

Lyckligtvis finns "5 öres kolorna" kvar och tillverkas nästgårds i Hudiksvall (y)

https://fagerstroms.se/webbshop/bravokola-blandat-25-kg-losvikt

Ibland finns det andra sortering ett halvt kilo för 25kr , smakar lika bra som första sortering.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Maria T
F fusion skrev:
Lyckligtvis finns "5 öres kolorna" kvar och tillverkas nästgårds i Hudiksvall (y)
Av alla knäppa slumpar så var jag i Hudiksvall för två dagar sen, ovetandes om detta :(
 
Maria T Maria T skrev:
Av alla knäppa slumpar så var jag i Hudiksvall för två dagar sen, ovetandes om detta :(
Det var synd, men det finns ju webbshop, dessutom har de goda tomteklubbor också.
 
  • Gilla
deselby och 1 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Lyckligtvis finns "5 öres kolorna" kvar och tillverkas nästgårds i Hudiksvall (y)

[länk]

Ibland finns det andra sortering ett halvt kilo för 25kr , smakar lika bra som första sortering.
Det där var min barndoms kolor. Handlade dem på BP-macken i kvarteret bredvid där vi bodde.

BP-gubben var lagom glad när vi ungar kom med veckopengen och handlade. Fem kronor blev 100 kolor och eftersom vi ofta var fyra fem stycken som handlade samtidigt tog det tid att räkna kolor och lägga i påsar till var och en :rofl:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
K knipo skrev:
Kom att tänka på denna när jag hade musik i öronen idag. Hörlurarna var inte laddade o tvärdog plötsligt, ingen förvarning.
Då kom jag ihåg att förr när man lyssnade på sin freestyle/Walkman så kunde man till en början, när batterierna började bli dåliga, knappt ana det. Men ju tröttare batterierna blev desto tröttare lät sångaren. Till slut, om man inte hade nya batterier, fick man med viss plåga lyssna på musik i ett tröttsamt lågt tempo.:crysmile:
Om man tog ut batterierna och värmde dem i armhålan en stund så kunde man plåga dem lite till
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
kan fortfarande, 30+ år senare spela det på emulator och fortfarande ha taktikerna klara på de flesta banor. Det är dock skillnad på arkardspelet och emulatorn. Tror jag fastnade på bana 35-40 för ett par år sen när jag körde på emulator en regnig dag. Men det var såklart med en annan spelare på blå drake än den jag varvade arkarden med -87. Vi var fan mästare på det, ingen annan var i närheten. Ibland fick vi betalt för att spela upp andra till bana 30-35 utan att tappa liv så tog dom över därifrån. Det närmaste en stjärnstatus jag har kommit :crysmile::crysmile::crysmile:
Når man level 50 och har gått genom alla dörrar (dörr får man ju bara om man inte dött någon gång alls) då belönas man med att varpa till level 70!

Så med andra ord: dö inte till level 50, så.

Och ja jag har lyckat med det.

Dock i "vuxen ålder". Jag har en arkadkabinett hemma med bland annat bubble bobble kretskort. Tyvärr så har monitorn lagt av sen några år.
 
  • Gilla
fsn
  • Laddar…
50+ år. Fortfarande två nr 42. :mad:
 
  • Gilla
DiscoDuck
  • Laddar…
richardtenggren
F fusion skrev:
Lyckligtvis finns "5 öres kolorna" kvar och tillverkas nästgårds i Hudiksvall (y)

[länk]

Ibland finns det andra sortering ett halvt kilo för 25kr , smakar lika bra som första sortering.
Fagerströms säljs väl lite överallt här i länet, rätt säker på att jag sett deras produkter på Ica, men det är så klart mysigt att besöka butiken/fabriken. (Man kan ju även passa på att vandra runt i fiskarstan om man väl är i Hudik)
Nu var det ju troligen 20 år sedan jag var där sist, men då fick man se produktionen när de gjorde polkagrisar osv ;)
 
F
I ichigo skrev:
Når man level 50 och har gått genom alla dörrar (dörr får man ju bara om man inte dött någon gång alls) då belönas man med att varpa till level 70!

Så med andra ord: dö inte till level 50, så.

Och ja jag har lyckat med det.

Dock i "vuxen ålder". Jag har en arkadkabinett hemma med bland annat bubble bobble kretskort. Tyvärr så har monitorn lagt av sen några år.
Episkt. Jag är inte det minsta nördig generellt när det gäller arkard, endast dom där två jävla bäbisdrakarna som skjuter bubblor är min grej.
 
Det första konsument VR headsetet värt namnet. Kostade 2005 900 USD med svensk skatt och dagens penningvärde säkert 20k

Vart dyrt för en 25 åring men jag köpte dem.
Förutom VR var även displayerna i OLED, det var sjukt hightech 2005

Första generationens konsument-VR-headset från 2005 med OLED-display och justerbara huvudband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
:rofl:
I ichigo skrev:
Når man level 50 och har gått genom alla dörrar (dörr får man ju bara om man inte dött någon gång alls) då belönas man med att varpa till level 70!

Så med andra ord: dö inte till level 50, så.

Och ja jag har lyckat med det.

Dock i "vuxen ålder". Jag har en arkadkabinett hemma med bland annat bubble bobble kretskort. Tyvärr så har monitorn lagt av sen några år.
Episkt. Jag är inte det minsta nördig generellt när det gäller arkard, endast dom där två jävla bäbisdrakarna som skjuter bubblor är min grej.

Nu när du säger det så minns jag att man rushade igenom banor men minns inte när det var. Jag minns en gång när det var upplopp nere på den lokala pizzerian när jag sladdade in med min svarta flakmoppe. Bobble hade hängt sig och det var bara att trycka fram nya spel utan att stoppa i två enkronor…. En annan tid, ett annat liv. :rofl:

Det var så det var, vi hade en Korvmoj/Pizzeria med två arkardspel och två flipper. Den stackars moj-ägaren agerade i princip fritidsgård. sen 7km bort hade vi en mack som hyrde ut videofilmer. Vill inte ens fundera på hur många mil vincyklat fram och tillbaka som 14-åringar för att försöka hyra en halvtaskig porrfilm. Nu finns allt på Internet i överflöd, dagens glin vet inte hur det är att verkligen svettas för nåt.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Solur fanns ju förr i nästan varje trädgård. Numera hittar man dem på baksidan av husen, tillsammans med söndriga hammokar, eller något annat överblivet!
Antikt solur med en bronsskulptur som håller upp en metallstruktur med två ringar och en pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.