Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
P pmd skrev:
[länk]
@EPG
Så D-vitamintillskott minskade risken för luftvägsinfektion med 12 % men vi vet att vaccinerna från Pfizers och Moderna minskar risken för covid med minst 90 %.
Vilken metod tycker du verkar vettigast för att inte få covid?
 
  • Gilla
  • Älska
keeej och 7 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Väx upp och ta konsekvenserna av ditt eget beslut, hur svårt kan det vara?

Jag har lika lite förståelse för dig som för nån som legat med en tjej utan kondom och kommer och beklagar sig för att hon blivit gravid! Du gjorde inte det du kunde för att förebygga, så ta för f.n konsekvenserna av det!!!
Med tanke på att den icke vaccinerade inte ska få någon vård. Då borde den som inte skyddade sig och blev gravid inte få någon vård. Det är samma tankebana. Rökare ska inte heller få vård.



Vill du veta en hemlighet, jag är vaccinerad.
Båda sprutorna. Men för att protestera så satt jag inte kvar 15min. Jag gick efter 5min busigt va?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
jim_b och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Så för att jag inte har vaccinerat mig av någon anledning så ska sjukhuset nobba mig?
Om anledningen inte är medicinsk så skulle jag mycket väl kunna tänka mig sådana regler. Antingen är man med i samhället med de rättigheter och skyldigheter det innebär eller också får man ta konsekvenserna.

Det samma sak som din rösträtt, det förväntas av samhälllet att du röstar. Röstar inte befolkningen fungerar inte demokratin.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
jim_b och 1 till
  • Laddar…
Hus tomte
mina popcorn e slut:cry:.

måste poppa nya när reklamen kommer så ja inte missar nått spännande :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Besiman och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
MaxHugo MaxHugo skrev:
Nej, har inga mediciner.
Som jag skrev i inlägget, men som du valde att inte ta med i ditt citat "har inget intresse av att skynda mig till någon spruta som jag inte anser jag behöver."
Men skulle du ta mediciner om du skulle bli sjuk eller avstår du då också för att företag tjänar pengar på dem?
Varför inte ta en förebyggande medicin som ett företag tjänar kanske några hundralappar på för att slippa bli sjuk och göda medicinföretagen med 10 000 eller ändå mer?

Du får ju tycka vad du vill om behovet av att bli vaccinerad men sanningen är ju att du inte har någon aning om hur din kropp skulle reagera om den blev smittad av covid. Du har ingen aning om du kommer att behöva sjukhusvård, vilket innebär mycket pengar till läkemedelsföretag och stora samhällskostnader.

MaxHugo MaxHugo skrev:
Var fick du detta ifrån? Jag sa att personalen blev hemskickad för MINSTA lilla symtom och var då tvungna att vara hemma x antal dagar.
Ja, och även med MINSTA lilla symtom kan man smitta andra med covid. Så?

MaxHugo MaxHugo skrev:
Skriker du "Corona smittad!!!! och pekar med hela handen om någon nyser ute på stan? Får verkligen dom vibbarna.
Skulle aldrig falla mig in. Du ska nog hålla dig till sakfrågan i stället för att diskutera mitt uppförande som du uppenbarligen inte vet något om.
 
  • Gilla
ichigo och 5 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Svara istället på frågan hur det skulle vara att få berätta att någons livspartner ligger utanför akuten och är döende, men vi kommer inte göra något för att stackarn inte är vaccinerad.
Nya mottot, Är du inte vaccinerad får du dö.
Det jobbet kan jag ta. Jag antar det är bra betalt eftersom du tycker det är en mycket svår uppgift. Problemet är nog inte att berätta utan att få höra ett sådant besked.

Sanningen är att detta aldrig kommer att inträffa då vården fördelas efter behov. Däremot kan ju din anhöriga, eller du själv, dö trots att ni får vård. Eller så dör någon annan i kön bakom er.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Då borde den som inte skyddade sig och blev gravid inte få någon vård
Om du inte visste det så är graviditet ingen sjukdom, så det behövs ingen vård för det om det inte uppstår komplikationer.
Uppstår det komplikationer så är det inget man normalt kan förutsäga och därmed skydda sig mot.

Och om du som tjej/kille inte vidtar de åtgärder du kan för att förebygga graviditet, så ta då konsekvenserna.
 
Staffans2000
D jonas_t skrev:
En annan fråga man behöver ställa sig är vad som krävs för att en läkare ska skriva Covid-19 som dödsorsak trots att man inte fått det laboratoriebekräftat. Jag skulle tro att den bedömningen kräver att väldigt många symptom tyder på Covid-19 och inte mycket annat.
Ärligt talat tror jag att det är större risk att det slunkit igenom fler laboratoriebekräftade fall som egentligen berott på någonting annat.
Det krävs väldigt lite, skulle jag tro eftersom det är enkelt och praktiskt att dra till med det som för tillfället anses vare en vanlig dödsorsak. Dvs. Vid tveksamhet blir det Coronan. På samma sätt som tusentals kvinnor diagnostiseras med fibromyalgi, även kallad kärringsjuka bland läkare som varken kan eller har tid att fastställa den verkliga diagnosen.

Staffans
 
  • Gilla
  • Ledsen
jim_b och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Har du svårt att förstå?
Du VALDE FRIVILLIGT att inte vaccinera dig och nu försöker du skylla på mig/andra!
Nu är det dock så att vi andra är så medmänskliga och förstående så att vi tar hand om dig TROTS ATT DU SJÄLV MEDVETET ORSAKAT ditt trångmål.

Att ta konsekvenserna av ditt eget handlande är kanske inte riktigt din grej?
Nja,
Nu har du nog läst lite tokigt... Testa och lugna ner dig lite, läs igen så kanske allt blir annorlunda. Jag har inte skyllt på dig eller någon annan. Eller jo jag la skulden på dig för att du ville förbjuda ovaccinerade corona sjuka sjukhusvård. Jag ville att du skulle fundera på hur det skulle kännas att lämna ett sådant besked. Kommer man dumma idéer så får man ta konsekvenserna av dessa.

Men du är helt oskyldig till mitt beslut om vaccinering.
 
  • Gilla
jim_b
  • Laddar…
Det är väl bara att räkna ut hur många som mördas av ickevaccinerarna och därefter utmäta straff.

Vill du inte bli vaccinerad så får du sätta dig i självkarantän.

De som inte vaccinerar sig och är ute och rör sig bland folk lägger jag i samma hög som mördare och andra våldsbrottslingar.

/ATW
 
  • Haha
  • Gilla
jim_b och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
ara istället på frågan hur det skulle vara att få berätta att någons livspartner ligger utanför akuten och är döende, men vi kommer inte göra något för att stackarn inte är vaccinerad.
Det är nog du som ska svara på den, eftersom du medvetet bidrog till att denna människa dog AV EN COVID-RELATERAD ORSAK tack vare att hen inte hade vaccinerat sig.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det krävs väldigt lite, skulle jag tro eftersom det är enkelt och praktiskt att dra till med det som för tillfället anses vare en vanlig dödsorsak. Dvs. Vid tveksamhet blir det Coronan.
Nu håller du bara på och gissar igen och det blir ju bara helt fel eftersom det inte är så det går till.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
A
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det var ju ett uttömmande kommentar.
Har

Laglydiga minoriteter som de styrande och en inskränkt majoritetsbefolkning finner oönskade av vilken anledning det än vara månde. Mina exempel kan kompletteras med vad som helst som för tillfället anses avvika från rådande norm. Skallmätning någon?

Staffans

Skrämmande dålig liknelse.

På vilket sätt påverkar homosexuella övriga samhället på samma sätt som ett virus?
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Om du inte visste det så är graviditet ingen sjukdom, så det behövs ingen vård för det om det inte uppstår komplikationer.
Uppstår det komplikationer så är det inget man normalt kan förutsäga och därmed skydda sig mot.

Och om du som tjej/kille inte vidtar de åtgärder du kan för att förebygga graviditet, så ta då konsekvenserna.
Tack för att förklarade för mig om graviditeten. Jag hade missat det helt.
Men om man är ovaccinerad och kommer in till bb för att föda barnet som blev till för att man inte skyddade sig. Får man vård då?
 
  • Gilla
jim_b
  • Laddar…
MaxHugo
BirgitS BirgitS skrev:
Men skulle du ta mediciner om du skulle bli sjuk eller avstår du då också för att företag tjänar pengar på dem?
Varför inte ta en förebyggande medicin som ett företag tjänar kanske några hundralappar på för att slippa bli sjuk och göda medicinföretagen med 10 000 eller ändå mer?
Gud vad du är bra på att ändra ett samtals ämne. Ja om jag blir sjuk och behöver medicin, så kommer jag ta det. (äter även mat från ett eller annat företag när jag blir hungrig) Men jag skulle aldrig gå och äta antibiotika om jag inte behövde det. Kanske något du gör I föReByGgaNde sYfTe.



BirgitS BirgitS skrev:
Ja, och även med MINSTA lilla symtom kan man smitta andra med covid. Så?
Även utan symtom kan du smitta, så vad är planen nu då?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.