Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
pacman42 pacman42 skrev:
Fick störingar på hjärtrytmen efter bägge sprutorna (Moderna). Har dessutom fått störningar i flera timmar på hjärtat varannan vecka (i snitt) sedan dess. Kan vara en tillfällighet, men jag tror inte det...

Jag hade nog anlag för störningar på hjärtrytmen (hade problem med detta vid en infektion förra året), hade nog fått det av ett influensavaccin också. Extremt jobbigt att ha detta dock, man blir väldigt handikappad när man aldrig vet när det skall slå till.

Trots detta så vaccinerade jag bägge tonåringarna (under 18) igår.
Av egen erfarenhet så kan sådana där saker märkas eller uppkomma just när kroppen ”har det jobbigt”, dvs när immunförsvaret går igång. En immunförsvarsreaktion leder lätt till något ökad puls och blodtryck, och kan förvärra symptom på snurriga ledningsbanor osv. Värt att kolla upp! Hade samma problem och det blev riktigt jobbigt vid förkylningar och liknande, men är nästan helt borta efter en ablation. På köpet får man så mycket alfentanil man ber om, så passa på!!

Snart en vecka sedan andra sprutan och jag tycker nog att det är lite stabilare signal på mobilen nu. Hade lite problem att släppa en skruvmejsel idag; fick skaka på handen men då fastnade jag i spisen istället.
 
  • Haha
ToRy och 1 till
  • Laddar…
halper halper skrev:
Av egen erfarenhet så kan sådana där saker märkas eller uppkomma just när kroppen ”har det jobbigt”, dvs när immunförsvaret går igång. En immunförsvarsreaktion leder lätt till något ökad puls och blodtryck, och kan förvärra symptom på snurriga ledningsbanor osv. Värt att kolla upp! Hade samma problem och det blev riktigt jobbigt vid förkylningar och liknande, men är nästan helt borta efter en ablation. På köpet får man så mycket alfentanil man ber om, så passa på!!

Snart en vecka sedan andra sprutan och jag tycker nog att det är lite stabilare signal på mobilen nu. Hade lite problem att släppa en skruvmejsel idag; fick skaka på handen men då fastnade jag i spisen istället.
Har fått remiss, så det blir förhoppningsvis en ablation. Har inte tid att vara sjukskriven två dagar varannan vecka framöver...
 
  • Gilla
halper
  • Laddar…
Såg just ett inslag från ett sjukhus i Little Rock, Arkansas, USA där föreståndaren berättade att 15 av 18 på intensiven i Covid var ovaccinerade. Flera av dom och några döende bad om att bli vaccinerade nu men det var för sent nu.
 
  • Ledsen
  • Haha
remrag och 2 till
  • Laddar…
RoTe
T Thomas_Blekinge skrev:
Såg just ett inslag från ett sjukhus i Little Rock, Arkansas, USA där föreståndaren berättade att 15 av 18 på intensiven i Covid var ovaccinerade. Flera av dom och några döende bad om att bli vaccinerade nu men det var för sent nu.
Det kan komma som en chock för dig men många människor vill faktiskt dö.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det kan komma som en chock för dig men många människor vill faktiskt dö.
Visst finns det människor som vill dö.
Men troligtvis var det inte för att dö snabbare, som de bad om vaccin på dödsbädden.
 
  • Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
L Lilak skrev:
Visst finns det människor som vill dö.
Men troligtvis var det inte för att dö snabbare, som de bad om vaccin på dödsbädden.
Om de nu gjorde det.
För det låter mer som en påhittad propagandasnyfthistoria, än ett citat från verkligheten.

Staffans
 
  • Gilla
  • Arg
parom och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Om de nu gjorde det.
För det låter mer som en påhittad propagandasnyfthistoria, än ett citat från verkligheten.

Staffans
Jag vet naturligtvis inget om sanningshalten i det.

Däremot vet jag med 100% säkerhet att det har hänt här i Sverige.
 
Staffans2000
L Lilak skrev:
Jag vet naturligtvis inget om sanningshalten i det.

Däremot vet jag med 100% säkerhet att det har hänt här i Sverige.
Det tvivlar jag inte på i sak. Vid något tillfälle kan det säkert ha hänt. Liksom motsatsen.

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Liksom motsatsen.
Och vad är motsatsen i det här fallet?
 
Hur många sprutor är ni beredda att ta?
 
  • Gilla
lundo27 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Och vad är motsatsen i det här fallet?
Öhhh?
Att någon som blivit mycket sjuk av vaccinet, ville få det ur kroppen. Men att det inte var möjligt.

Staffans
 
Staffans2000
E EL0 skrev:
Hur många sprutor är ni beredda att ta?
Det är en väldigt bra fråga! 5 om året. Någon?

Staffans
 
För jag har lärt mig att tänka själv. Ska jag ta ett vaccin som är nödgodkänt för att goda traditonella läkemedel mot sånna här typer av sjukdomar plötsligt blivit borttagna. Ivermektin & hydroxychloroquine. Dessutom av en teknik som aldrig använts som ett vaccin förut? Jag som klarade covid galant som ung och frisk? Med antikroppar som räcker gott och som tydligen har ett bra skydd mot ”delta varianten”. Hur många har dött AV covid egentligen? Man kunde läsa sig till på folkhälsomyndighetens hemsida att den som dött 30 dagar efter ett positivt test (oavsett dödsfall) räknas till statistiken. Så jag frågar mig om dessa felaktiga dödsfall försvinner och de människor som hade dött av en vanlig influensa oxå? Hur många är då kvar? Är du beredd och ta ännu fler sprutar för det här? Man målar upp det som pesten och jag undrar varför.
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
E EL0 skrev:
Hur många sprutor är ni beredda att ta?
En om året låter väl rimligt för mig.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Öhhh?
Att någon som blivit mycket sjuk av vaccinet, ville få det ur kroppen. Men att det inte var möjligt.

Staffans
Okej, du menar någon av de ung. 5 som blev mycket allvarligt sjuka pga. blodkoagulationsrubbning. Det är ju få fall så då måste du nästan känna någon av dem och veta att det inträffade. Precis som Lilak visste.
 
  • Gilla
remrag
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.