Myrstacken
F fribygg skrev:
Jag kan inte se någon användning för ett vapen om man inte är jägare och duktig skytt.

En burk pilsner korv, ett paket kaffe, knäckebröd och en flaska anständig alkohol och en dunk rent vatten kan däremot komma till nytta nästa gång coops kassasystem ligger nere och swich inte funkar på ica.
Den som kan förvara en burk bullens pilsnerkorv en längre tid utan att glufsa i sig den måste vara en mysko filur..
 
  • Gilla
SueSue och 1 till
  • Laddar…
Myrstacken Myrstacken skrev:
Den som kan förvara en burk bullens pilsnerkorv en längre tid utan att glufsa i sig den måste vara en mysko filur..
Köp hundra burkar korv då
 
Rickard.
Myrstacken Myrstacken skrev:
Jag tog den enkla vägen..
Istället för att samla på mig en massa förnödenheter och prylar för tusentals kronor som tar plats skaffade jag mig ett vapen och ordentligt med ammunition som jag gömt undan..
Om allt skiter sig fixar jag lätt det jag behöver av andra samt kan beskydda mig själv och familj från illasinnade kleptomaner..
Det finns över 2 miljoner lagliga vapen i Sverige så du är inte direkt ensam om det. Game on säger jag bara ;)
 
  • Gilla
farbrordane och 1 till
  • Laddar…
Myrstacken
Rickard. Rickard.ag skrev:
Det finns över 2 miljoner lagliga vapen i Sverige så du är inte direkt ensam om det. Game on säger jag bara ;)
ajaj jag har investerat fel igen med andra ord
 
Myrstacken Myrstacken skrev:
ajaj jag har investerat fel igen med andra ord
Du kan nog hyra ut din investering i många av våra utanförskapsområden men det här är nog inte rätt forum för att nå den målgruppen.

Man kan nog preppa färdigt, har man mat och vatten för en månad både i permanentbostaden och sommarstugan samt någon årslön på banken som Vibble föreslog och giltiga sedlar så man klarar sitt uppehälle ett kvartal tror jag preppningen kan ses som färdig.
 
Myrstacken
F fribygg skrev:
Du kan nog hyra ut din investering i många av våra utanförskapsområden men det här är nog inte rätt forum för att nå den målgruppen.

Man kan nog preppa färdigt, har man mat och vatten för en månad både i permanentbostaden och sommarstugan samt någon årslön på banken som Vibble föreslog och giltiga sedlar så man klarar sitt uppehälle ett kvartal tror jag preppningen kan ses som färdig.
Det här med utanförskapsområden tycker jag är ganska diskrimenerande...
Vad är det som är utanförskap där.. Vad är det som resten av sverige har som inte finns där???
Borde det inte vara så att mindre orter på landsbygden borde istället kallas för utanförskapsområden??
Där de kanske har mil till närmaste affär skola vårdcentral osv...
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
En mil till närmaste skola eller affär är väl ändå ett i-landsproblem i jämförelse.
 
  • Gilla
oshu
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Gammaldags batteridriven radio.
Batteri vevradio finns såklart.
 
Myrstacken Myrstacken skrev:
Jag tog den enkla vägen..
Istället för att samla på mig en massa förnödenheter och prylar för tusentals kronor som tar plats skaffade jag mig ett vapen och ordentligt med ammunition som jag gömt undan..
Om allt skiter sig fixar jag lätt det jag behöver av andra samt kan beskydda mig själv och familj från illasinnade kleptomaner..
har jakt licens, så har 3 av dessa 2 miljoner lagliga vapen, och alltid gott om ammunition, då jag gärna övningsskjuter på banan. Att inneha olagliga vapen känns inte som nån bra idé, ett vapen är aldrig effektivare än den som håller i det, och de krävs träning
 
  • Gilla
MichelleW
  • Laddar…
engs
Stormlykta / fotogenlampa eller så tycker jag är praktiskt. Plockar fram den vid strömavbrott (allt för sällan ;) ) eller sena kvällar på altan.

S.k. Alladinlampa ger väl bättre ljus visserligen.

Ur preppersynpunkt kanske det är bättre med en sån som fungerar med vanlig bensin också. Typen man får pumpa upp trycket i först.
 
Jag så förvånad när folk i min närhet berättar att de preppar. Själv skulle jag aldrig berätta det för tänk om någon som @Myrstacken får reda på att jag har en preppergömma :oops:
 
  • Haha
  • Gilla
Mhisha och 2 till
  • Laddar…
Kan man bygga klart en modelljärnväg? Är man någonsin färdig med trädgården? Om det är prepping som hobby det handlar om så blir man väl aldrig "färdig" :D
Såg ett program om preppers för en massa år sedan, en familj hade ett färdiglastat bug-out-släp med bränsle, mat och skydd som det bara var att haka på bilen och köra iväg med. Kanske ett nästa steg.
 
  • Gilla
DTS
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Kan man bygga klart en modelljärnväg? Är man någonsin färdig med trädgården? Om det är prepping som hobby det handlar om så blir man väl aldrig "färdig" :D
Såg ett program om preppers för en massa år sedan, en familj hade ett färdiglastat bug-out-släp med bränsle, mat och skydd som det bara var att haka på bilen och köra iväg med. Kanske ett nästa steg.
Klart man kan, när man avslutat ett projekt får man ju börja på ett nytt eller bara vila eller kanske utveckla ett annat intresse. Det gäller väl både husbyggnad/renovering, trädgård, modelljärnväg och preppning.
 
A
Måste man inte byta ut vatten och andra varor med jämna mellanrum? det blir väl aldrig färdigt isf
 
  • Gilla
SueSue
  • Laddar…
Tips på var man kan köpa billigt vatten (utan kolsyra) på PET-flaska?

Det borde ha betydligt bättre hållbarhet än eget vatten i dunkar. Senaste åren har det varit flera större vattenläckor i området som påverkat och strömavbrott som inom ett dygn innebär brist i vattentornet. Så några dygns vattenbehov vore lämpligt i vårt lilla lägenhetsförråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.