Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
MaxHugo
Handyman 1 skrev:
Krävs det "källa" även på åsikter nuförtiden?
Nej. Men man veta skillnaden mellan åsikt och källa/fakta :thinking:
 
  • Gilla
PåLandet
  • Laddar…
En fråga, vad har detta med att bygga hus att göra?
 
  • Gilla
MaxHugo
  • Laddar…
C Capitan skrev:
En fråga, vad har detta med att bygga hus att göra?
"Övrigt Off Topic"
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Då får vi hoppas att din tolkning är den rätta.

Staffans
Allt talar ju för de eftersom man bevisligen får ett bra skydd mot svår sjukdom. Jag hade samma symtom som försvann efter några timmar. Har mått perfekt sedan dess. :)

Släpp sargen nu. :crysmile:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Det är det väl ingen som har krävt. Däremot kan man ju basera sin åsikt på fakta eller så håller man bara upp fingret i luften och tänker "Idag blåser det från söder så då ska jag ha den här åsikten.", men då får man ju räkna med att andra inte bryr sig om ens åsikter.
En åsikt kan väl baseras på egen erfarenhet, upplevda händelser mm mm, det är ju en åsikt och ingen klickbar länk bifogad, konstigt sätt att se på åsikter som att dom är helt ogrundade/oviktiga med fingret i luften utan faktalänk.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
MaxHugo
C Capitan skrev:
En fråga, vad har detta med att bygga hus att göra?
Du gick själv in i "off topic". Så vad förväntar du dig?:rofl:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
Handyman 1 skrev:
En åsikt kan väl baseras på egen erfarenhet, upplevda händelser mm mm, det är ju en åsikt och ingen klickbar länk bifogad, konstigt sätt att se på åsikter som att dom är helt ogrundade/oviktiga med fingret i luften utan faktalänk.
Så skrev jag ju inte utan:
"Däremot kan man ju basera sin åsikt på fakta eller ..."
Detta eftersom MaxHugo inte har skrivit vad hans åsikt om vaccineringens betydelse på smittspridningen baseras på.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
MaxHugo MaxHugo skrev:
Du gick själv in i "off topic". Så vad förväntar du dig?:rofl:
Jaha sorry, ny här Trodde det bara var byggfrågor.
 
MaxHugo
C Capitan skrev:
Jaha sorry, ny här Trodde det bara var byggfrågor.
Tyvärr handlar denna sida mer om att bevisa motparten fel än att du ska ha rätt.
"Så länge du har fel, har jag rätt".
 
C Capitan skrev:
Jaha sorry, ny här Trodde det bara var byggfrågor.
Nej då, Inga frågor är för dumma för Byggahus.se, och så finns forumsdelen ”offtopic” :p Det ingår i forumreglerna att svara och hålla god ton.
En del blir dock sura när det inte får skriva vad som helst och vara otrevliga. Eller skriver för mycket offtopic för ämnet i tråden. Då blir de Bannade och återvänder till andra forum och gnäller på Byggahus censur…

Dagen ”roligaste” OT frågetråd handlade om en cykel som inte växlade och min bedömning är att bra svar kom fortare än man hinner få tag på en cykelreparatör. :surprised: :D Väldigt långt från husbygge. :thinking:

Foto, Gym, träning, hund, katt, humortråden…juridik… det finns massor av forumsavdelningar och trådar om allt möjligt.
 
MaxHugo MaxHugo skrev:
*Keyboards heroes.*
Uppskattar din åsikt. Men tyvärr har vi olika åsikter, så jag hoppas du kan uppskatta min åsikt så som jag uppskattar din. :heart:
Jag kan väl glädja dig med att Birgit har fel angående att FoHM inte skulle ha några forskare. ;)
Å andra sidan har hon rätt i att FoHM inte forskar på sars-cov-2 viruset eller publicerar några egna forskningsrapport inom detta område. Däremot har man gjort diverse tester, mätningar och sammanställningar om covid-19.
FoHM har väl fullt upp med att sammanställa och värdera all forskning som redan finns…

Från FoHMs hemsida…
Forskning och laboratorieutveckling
Folkhälsomyndigheten bedriver forskning som är nödvändig för att dess uppdrag på smittskyddsområdet ska kunna fullgöras. Forskningens syfte är att stödja uppdraget som kunskaps- och beredskapsmyndighet.
Forskningen hjälper till att ta fram ny kunskap inom ett mycket expanderande fält och säkerställer samtidigt upprätthållande av medarbetares kompetens. Forskningsuppdraget medför nödvändig laboratorieutveckling och infrastruktur inom det laborativa beredskapsuppdraget och bidrar på så sätt till att myndigheten är en stark aktör, både nationellt och internationellt.
Forskning för att stärka den laborativa beredskapen
Mycket av forskningen vid Folkhälsomyndigheten är fokuserad kring verksamheten i eller i anslutning till säkerhetslaboratoriet. Flera forskningsprojekt berör nya infektionssjukdomar [eng. emerging diseases] och smittämnena dessa orsakas av och forskningen är ofta kopplad till utvecklandet av nya analys och detektionsmetoder. Ytterligare syfte med forskningen är att denna ger en möjlighet att upprätthålla förmågan att kunna detektera och analysera smittämnen som aldrig eller mycket sällan påträffas i landet.
Vill man veta vika forskningsprojekt inom som pågår finns de listade på sidan.
Sverige har också nordens enda riskklass 4 labb (samma nivå som labbet i Wuhan). Man samarbetar med andra men åtar sig också forskningsuppdrag.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...orieanalyser/forskning-laboratorieutveckling/
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det enda jag kände av spruta 1 var att det kliade på armen morgonen efter, då jag glömt ta bort plåstret.
Efter 2an låg jag däckad i 2 dagar med värk i hela kroppen och feber. När jag vaknade 3e dagen var det bortblåst, och jag studsade iväg till jobbet som inget hänt.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
C Capitan skrev:
En fråga, vad har detta med att bygga hus att göra?
Finns här för att byggahus-forumknarkare ska slippa fundera på andra siter.
 
J JBa skrev:
Finns här för att byggahus-forumknarkare ska slippa fundera på andra siter.
Ja, jag ser den här forumdelen som ett Flashback för de som röstar på något av partierna i riksdagen men som inte är mer extrema än så. Lite mer civiliserat än FB helt enkelt.
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Emotser en förklaring på påståendet ”lämna över mer kontroll till de styrande”. Vad menar du egentligen?

Menar du att eftersom myndigheterna uppmuntrar till vaccination i syfte att minska smittspridningen så får myndigheterna magiskt kontroll över dig och dina tankar?
Att vaccinet kan användas för att tankestyra?
Eller bara att man av princip ska göra tvärt om?
Nej, det handlar såklart om pass, du måste uppge vem du är när du gör vardagliga saker. Allt sker elektroniskt och kan lagras. Folk förstår ingenting och sväljer all kontroll.
Nu har vi en regering man skrattar åt, men om tio år kanske vi har fullblods fascister/kommunister som har obegränsade kontrollmöjligheter av befolkningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.