Trekanten o Triangeln (Triangelen) är ju per definition samma sak, så inte behöver någon pudla här!;)
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
[media]
Aha, nej det var LCD segment display inte LED
Edit: kanske var den första med LCD då?
 
Redigerat:
F fusion skrev:
Innan Internetbanken skrev man girobetalningar och postade, funkade faktiskt bra under många år.

Sen började Sparbanken (Nuv Swedbank) råna sina kunder på avgifter. Jag blev så förbannad så jag började skicka flera kuvert i månaden med ett blankt avklippt papper i som protest.

Man kan ju undra hur det där skulle funka idag med Postnords precision.....

Finns det öht kvar dessa blanketter.

[bild]
Detta fungerar alldeles utmärkt än!
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
D deselby skrev:
Detta fungerar alldeles utmärkt än!
Haha, jag har skrivit ett ekonomisystem för Sveriges största försäkringsmäklare och vi får in sådana där hela tiden, tant Agda 80 år skrev fel på kontonummer och vi fick pengarna. Saknas ju avsändare också så lite jobb för verksamheten att hitta avsändaren och skicka tillbaka pengarna.
 
  • Gilla
deselby
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Besökte vattenkraftverket i Älvkarleby får några år sedan. Guiden berättade att i början av 1900-talet stod det inskrivet i anställningsavtalet att lax bara fick serveras sex dagar i veckan.
Min pappa växte upp på Gotland. Under 2:a världskriget serverades det lax 6 dagar i veckan, för allt fårkött gick till fastlandet. Min far svor på att hans barn aldrig skulle behöva äta fisk. Det gjorde vi inte heller. Serverades aldrig fick hemma hos oss. Bara när far var bortrest (vilket ifs var ganska ofta).
 
  • Gilla
Jonas Persson och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Demmpa Demmpa skrev:
@Maria T är det inte Trekanten du menar?
Skrev du bara postorten eller skrev du även postnumret?

För Trekanten ligger ca 1,5 mil väster om Kalmar, längs 25an.
[bild]
.
Nu har jag ringt en äldre släkting...som jag inte haft kontakt med på länge, bara en sån sak.
Det visade sig att det stämde att jag skrivit "Triangeln" på brev till släktingar, men att det inte var ortsnamnet utan typ postlåda, som i en by, fast orten var Timmernabben. Skönt att inte helt behöva skämmas @knipo :giggle:
 
K knipo skrev:
Jag vill minnas att de var sköna att ha på sig.
Lite som ett par stabila mockasiner?
Eller har jag fel?
Men jag har med för mig att lädret ofta blev så pass vårt att jag blev blöt om fötterna.
De är väldigt bekväma! Jag har inget problem med blöta fötter heller, men undviker väl de värsta vattenpölarna. Sen får man ju smörja in dem ordentligt också.
 
K knipo skrev:
Detta kanske är en dum fråga, där svaret är så självklart.
Men betyder förkortningen ST1 något?
Som tex Q8 som man kan läsa som Kuwait.
Bor på gränsen till finland så har haft ST1 stationer i närheten rätt länge. Har för mig det stod "Sisu tankki" på tankkorten en gång i tiden, men är väl inte säkert att det är vad förkortningen står för.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Aha, nej det var LCD segment display inte LED
Edit: kanske var den första med LCD då?
Ja casio var först med att använda just LCD, kom några år efter tex den där Pulsarklockab och såg ut som något mellanting mellan den och tidiga 80-talsklockor från Casio.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ögonkakao.

[bild]
Staffans
Är det borta? När försvann det? Tur att jag köpte ett stort paket förra veckan :surprised:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
P
K knipo skrev:
Söker man ”Triangelen” i Google Maps så visar det Triangeln.
Så då är det en Malmöbo som har haft ett finger med i spelet i Maps då.:cool:
Inte säkert. Google är bra på att "förstå" felstavade ord.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Är det borta? När försvann det? Tur att jag köpte ett stort paket förra veckan :surprised:
Det finns kvar. Fazer som säljer och inte Mazetti, men ögonen finns där.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min första mp3 spelare hade jag redan på gymnasiet på 90 talet den hade solid state disk

[bild]
Men då kunde du spela ”internet music ” också!
 
Buildgates Buildgates skrev:
Med internet och TCP/IP i mobilen är ju WAP inte intressant längre. På samma sätt kan T-Forden inte riktigt kan mäta sig med dagens bilar. Teknikutveckling helt enkelt.

Vissa gamla produkter har ändå egenskaper som man kan sakna. Min far tyckte t.ex. att även moderna bilar borde ha startvev att ta till om batteriet laddats ur (det här var på 70-talet).

På samma sätt kan man fortfarande se fördelar med minidisk jämfört med CD och strömmande format.
Jag vidhåller att wap var en övergångsteknik som ingen hade någon egentlig användning av. Det var fult och segt. Antalet anpassade sidor var få. Det betyder inte att all övergångsteknik är värdelös. Den slutledningen får du stå för.
 
elpaco elpaco skrev:
Men då kunde du spela ”internet music ” också!
Japp, om mp3 är internet music
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.