Violina Violina skrev:
Ok, reagerade på att ni sparar avloppsröret, därför jag undrade :)
Badrummet ansluter också till det röret, så det får sitta kvar :D
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
Idag har jag lyckats vara lite produktiv. Det har dragits lite flexslang till elen (av behörig elektriker).
Flexslangar för elinstallationer dragna längs träreglar och isolering i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått in trossbottenskivor:
Nybordad golvkonstruktion med trossbottenskivor och framdragning av flexslang i renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samt isolering, så nu börjar det kännas som ett rum igen
Renoveringsarbete i kök med isolering på golv och kaklade väggar, samt en gammal kakelugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Okej, då vet jag vad som väntar. :)
Jag diskade i trädgården i sex månader när vi byggde nytt kök... Rörmokaren försvann nämligen mitt i processen. :crysmile: Fast vad värre var, ingen tvättmaskin på samma tid och två små barn. Vattnet till tvättstugan skulle också göras om när vi ändå var igång...:p
 
  • Wow
  • Gilla
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
Nu har jag fått på allt golvspån, blir plötsligt ett rum igen, kul att bygga upp istället för att riva. Nästa moment blir att regla upp nya reglar till vägarna.
Renoveringsprojekt med nytt golvspån och verktyg på golvet i ett rum under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag fick jag även lite hjälp med att riva/slå sönder sockeln på vedspisen som "plötsligt" vart för hög när golvet blev plant. Han tyckte det riktigt kul

Person i hörselskydd river en för hög sockel vid vedspis i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har blivit lite gjort i helgen. Fått in dosor och rör i väggarna:

Renoveringsprojekt med eldosor och rör installerade i en öppen vägg och isolering som delvis är på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad vägg med elektriska dosor, rör och isolering exponerad, i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här även fått in isolering i väggarna.
Isolerade väggar med synliga rör och eldosor, under arbete med renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



En fråga till forumet: I taket har det tidigare suttit masonitskivor som är spikade på spåntade bräder, ligger kutterspån ovanför. Innan man sätter in nytt innetak borde man sätta en in vindduk? Har funderat på att plasta sätta plast, men tror det skulle bli svårt få dit det ordentligt.
 
Idag har jag dragit om vatten. (don't quite your Day job ).

Tidagre kom en pem slang upp ur golvet i köket. Har dragit om under huset, så nu kommer det upp i badrummet istället (lägg gärna märke till de stiliga 80 tals tapeterna).

Nyinstallerade vattenrör sticker upp från golvet bredvid en isolerad vägg och en synlig trästolpe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vattenledningar och ventiler mot bakgrund av retro tapeter med 80-tal mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vart lite lugnt på aktiviteten ett tag, men nu har jag lyckats få upp gipsskivor på vägarna samt spacklat ett varv. Renoveringsrum med nymonterade gipsskivor på väggarna och synligt spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med nyligen uppsatta gipsskivor och spackel på väggar, verktyg syns framför fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsrum med nysatta gipsskivor och spackel på väggarna, byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Roligt projekt :)
 
  • Gilla
landan81
  • Laddar…
Idag så har jag börjat att knacka bort gammalt kackel, samt börjat slippa bort någon typ av plastfärg från murstocken.

Renoveringsarbete där gammalt kakel knackats bort och slippning av vägg pågår vid murstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gammal kakelugn där kaklet delvis är bortknackat och murstocken slipad, med verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började slippa med excenterslipp som jag kan koppla grovdammsugaren till, men det bet dåligt. Så hämtade det tyngre artilleriet:
Vinkelslip med flappdisk på ett smutsigt byggarbetsgolv, använd för att slipa murstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinkelslip med en flappdisk. Den är fruktansvärd effektiv, men det dammar något bedrövligt. Typ färdig med slippadet.

Efter denna pers så vart det en kall på bryggan
Ett glas öl på en träbrygga med en stilla sjö och skog i bakgrunden vid skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VolvoBm218 och 2 till
  • Laddar…
Vart lite gjort under midsommarhelgen mellan små grodorna och sillen.

Har hunnit med att putsa vedspis och murstocken.
Nyputsad vedspis och murstock i ett renoveringsprojekt, väntande på målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyputsad vedspis och murstock i ett under renoveringens rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som har tips på bra färg att måla med?
 
Jag har varit dålig på att uppdatera i tråden, men det har hänt lite iaf. Nu har jag gått på semester och förhoppningsvis så är köket användbart snart, även om det saknas någon list

Renoveringsprojekt av kök med ofärdig vägg och en spis som blivit nymålad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spisen har blivit målad, blev ett lyft.

Släp lastat med platta IKEA-paket i parkeringsgarage, redo för transport till köksrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett släp lastat med ikea kök, det mesta var med, har dock varit några svängar till på Ikea för att få tag på restade delar.

Klinkerplattor lagda som gnistskydd framför vedspis, stommar nästa steg i renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lagt några klinker plattor framför vedspisen som gnistskydd.

Renovering pågår i kök med omonterade skåpsstommar och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har några stommar kommit på plats.
 
  • Gilla
Greatstomp och 2 till
  • Laddar…
Kommer lite mer uppdateringar:

Har jobbat på med stommar och lådor mm. Det börjar känns som ett kök igen, nu finns det rinnande vatten i köket, men elen saknas ännu på de flesta ställena. Så vi blir tvungna att handdiska en stund till.
Kök under renovering med nya vita skåpstommar och lådor, oavslutad elinstallation och verktyg på bänkytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har också fått upp lite tapeter på vägarna.
Renoverat kök under konstruktion med tapetserade väggar, ett fönster och provisorisk belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Octavianus
  • Laddar…
Vart "tvungen" att införskaffa en sänksåg med skena för att kunna kapa till bänkskivor, täcksidor mm. Har fungerat riktigt bra, hade aldrig lyckats kapa med vanliga cirkelsågen.
Sänksåg med skena placerad på en bänkskiva ute på gräsmatta, byggmaterial och verktyg runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Limning av bänkskiva. Vi valde en skiva utan fasad kant, för att det skulle vara enklare att kapa och foga ihop själva. Kommer att runda av den vassa kanten med slippapper. Kläms fast bänkskiva med svarta tvingar på ett trägolv under kapningsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite mer byggkaos bilder
Kök under renovering med nyinstallerad inbyggd ugn och högskåp bredvid vit kylskåp, byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering med nyinstallerade träbänkskivor och öppna skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Greatstomp och 2 till
  • Laddar…
Idag vart det inget gjort i köket, men hann med att lägga klinker framför / under där den nya braskamin ska stå. Den gamla kaminen gav upp i våras efter lång och trogen tjänst. Nylagda klinkerplattor framför en tegelvägg där en ny braskamin ska installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej
Härlig tråd. Tyvärr har ja ginte varit med från start. Men du verkar ha hunnit med det mesta. Taket är klart ser jag men det hade räckt med en vindduk i taket. Att sätta in plast i en sådan gammal stuga är lite så lämpligt. Bra om det kan andas
Bra jobbat :)!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.