Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
A Anders_Nilsson skrev:
Baconfeber var ju i mångt och mycket en masspsykos som drevs as SARS, man trodde det skulle bli samma en gång till fast värre. Kung Flu har demonstrerat sin dödlighet bland äldre och dessa grupper drabbades inte av narkolepsi under Baconfebern. Den här gången har man dessutom inte vaccinerat yngre utan satsat på de äldre. Men visst finns det en risk i att vaccinera yngre som gör att man kanske inte skall vaccinera dessa grupper, speciellt som de inte verkar drabbas särskilt hårt.
skulle väl mena att man satsade på dom äldre först.

från och med augusti är det 16-17 åringars tur om dom vill.
 
Så, precis fått andra sprutan.
Den första var under Sverige-Spanien under fotbolls-EM, den andra nu under diskusfinalen.
Typiskt.
Men med SR-appen igång och lurar på så blev jag till sist färdigvaccinerad.
Och ingen fara, jag hade bara en lur i örat, och hade frågat sköterskan om det var OK. Det var det.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
den andra nu under diskusfinalen.
Vilken otur men ibland händer två stora saker samtidigt :D Häftig final - heja Sverige!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Kan man ångra sig om man avstått att vaccinera sig? Ja, men vänta inte för längre…
Doctor treating unvaccinated, dying Covid patients tells them ‘I’m sorry, it’s too late’
A frontline doctor has been forced to tell close-to-death Covid patients begging her for a vaccine that she is sorry but it's now 'too late.'
https://www.mirror.co.uk/news/us-ne...kCopy&utm_medium=social&utm_campaign=sharebar
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
MaxHugo
blackarrow blackarrow skrev:
Kan man ångra sig om man avstått att vaccinera sig? Ja, men vänta inte för längre…
Doctor treating unvaccinated, dying Covid patients tells them ‘I’m sorry, it’s too late’
Tänk att komma fram till en allvarlig trafikolycka och en av förarna ber dig sätta på han säkerhetsbältet.
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Andra sprutan togs för 1 vecka sedan. Det enda jag har märkt av är lite värk på stickstället.
Hade jag inte vetat om att något gjorts med armen, så hade jag inte tagit någon notis om smärtan. Det gäller båda tillfällena.

/Jonas
 
Nä, tänker inte göra det heller.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
R
M Mindfvcked skrev:
Nä, tänker inte göra det heller.
Har du något acceptabelt skäl (kan exempelvis inte ta det av medicinska orsaker) eller är det av lättja och/eller okunskap du gör det valet?
 
Nästan så man hoppas på massiva biverkningar efter att ha läst hur självrättfärdiga alla som vaccinerat sig är, samt är villiga att lämna över ännu mer kontroll till de styrande.

Får nästan en flashback av hur handikappade folk var angående invandringen och utfrysningen mot alla som inte ville förstöra område efter område.
 
  • Arg
RoAd
  • Laddar…
G Glofinken skrev:
Nästan så man hoppas på massiva biverkningar efter att ha läst hur självrättfärdiga alla som vaccinerat sig är, samt är villiga att lämna över ännu mer kontroll till de styrande.

Får nästan en flashback av hur handikappade folk var angående invandringen och utfrysningen mot alla som inte ville förstöra område efter område.

Om man inte tar den finns ju också chansen på en massiv biverkning iform av döden.
Jobbar deltid inom räddningstjänsten och har bra kontakt med sjukvården.
Du skulle praktisera lite hos oss så hade du förstått vad vi pratar om och skulle blivit väldigt förvånad om du inte stått först i kön till vaccin!!!
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
G Glofinken skrev:
Nästan så man hoppas på massiva biverkningar efter att ha läst hur självrättfärdiga alla som vaccinerat sig är, samt är villiga att lämna över ännu mer kontroll till de styrande.

Får nästan en flashback av hur handikappade folk var angående invandringen och utfrysningen mot alla som inte ville förstöra område efter område.
Tur att du slutade vid nästan! Jag ser annorlunda på vaccineringen än du, men hoppas naturligtvis inte på att någon ska lida. Sannolikheten är stor att du förr eller senare får sjukdomen, men för allas skull är det bäst om den blir lindrig. Och så blir det ju också i de allra flesta fall. Som en anekdot känner jag bara människor som drabbats lindrigt.

Jag känner inte heller någon som drabbats av allvarliga biverkningar av vaccinet. För att spinna vidare på anekdoterna har biverkningarna (sjukdomskänsla och lite feber i ungefär ett dygn) varit betydligt mildare än sjukdomen (som en rejäl förkylning eller influensa med några dagar i sängen/soffan plus någon vecka av allmän krasslighet).

Sedan finns det förstås extremfall åt alla håll.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Kom ihåg att rädslor är inte alltid logiska! Vi har alla (på gott och ont) en självbevarelsedrift.. och vill ”överleva”.

Båda sidornas val baserar sig på samma sak, men rädslorna är olika.

Båda sidor tycker att ”den andra sidan” inte ”fattar något”.. baserat på samma information! Men helt olika tolkning och helt olika rädslor (misstänksamhet).

Har man en demokrati har man .. och valet/åsikten ska vara fritt utan att bli trakasserad för sitt val. DÄREMOT kan man alltid, med information, försöka få andra att tycka/tänka annorlunda (ändra åsikt).

Men min erfarenhet säger mig att det sämsta sättet för det.. är att tala om för alla som inte tycker som man själv ., att de är ”dumma i huvudet”. Det har helt motsatt effekt..
 
  • Gilla
ToRy och 2 till
  • Laddar…
Imorgon är det dags för spruta två :cool:(y)
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
G Glofinken skrev:
Nästan så man hoppas på massiva biverkningar efter att ha läst hur självrättfärdiga alla som vaccinerat sig är, samt är villiga att lämna över ännu mer kontroll till de styrande.

Får nästan en flashback av hur handikappade folk var angående invandringen och utfrysningen mot alla som inte ville förstöra område efter område.
Du jämför äpplen med päron.

Oavsett vilken politisk uppfattning man har kan vi ju säga att när det gällde invandring fanns det decennier av statistik som sa att lågutbildade invandrare från regioner där man oftast hade värderingar som Sverige hade på medeltiden inte etablerade sig väl i det svenska samhället.

När det gäller vacciner från välkända västerländska tillverkare har vi decennier av statistik som säger att de fungerar väl med rätt få biverkningar och att de totalt räddar hundratals gånger fler liv är de tar av biverkningar.

Så statistiken talar för vaccinering.
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Ändrat m8in röst till fullvaccinerad. Fick rejäla "influensasymptom" dagen efter båda sprutorna, satt i några timmar. Vilket jag ser som positivt, då det visar att immunförsvaret jobbar på och "lär sig sin läxa". Hade ju Covid-29 i april, sedan första sprutan i slutet av maj, och andra 6 veckor senare.

Båda döttrarna har också fått första sprutan.


(om man inte får symptom behöver man inte vara orolig, det är också normalt)
 
  • Gilla
KristinaRT och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.