F fusion skrev:
Har kvar min Minidisc spelare, de skivor jag spelade in cirka 1999 funkar lika bra fortfarande. Det är mycket säkert som inspelningsmedia, dock långsam skriv hastighet.

Har även en Laser disc spelare med "Auto-reverse" , men va hjälpte det när vissa filmer ändå hade 2 skivor:mad:

Har dock inga sådana skivor alls, man hyrde Laserdisc filmer borta i Asien när man jobbade där åt Ericsson, annars hade jag aldrig köpt nån spelare. Tuggar även Video CD med urkass upplösning, samt vanliga musik CD.

Båda enheterna samlar damm i förrådet...

[bild]
Påminner starkt om min stationära Minidisc, har även en växlare till bil, en för datorbruk och en bärbar JVC liggandes i någon kartong. Bra skit.
 
N Nyikåk skrev:
Minidisc var suveränt, till skillnad från DCC...
Sant.
Jag använder fortfarande MD ibland.
Har till o med en MD spelare till bilen.
Men den är dock icke monterad i min nuvarande bil, o kommer sannolikt ej heller att bli det alla mer.
 
Jag har fortfarande Mini Disc spelare i "stereohyllan", men det är från tiden man hade MD i bilen 1999-2002. Perfekt där så man slapp repade CD-skivproblemet
 
elpaco elpaco skrev:
Ungefär lika mycket värdelös övergångsteknik som minidisc?
Gillade du blandband på kassett? :)
 
  • Gilla
BennybJorklof
  • Laddar…
richardtenggren
R Rkarlsson skrev:
Var inte det en av de mest onödiga prylarna? Det var några klasskompisar som hade de, men de försvann väldigt snabbt.
Onödiga vet jag väl inte, de fyllde väl sin funktion och man fick möjlighet till mer lagring än dåtidens MP3-spelare, då lagringsmediet var utbytbart :) Smidigare än bärbara cd-spelare också :)

Några jular senare så gick jag över till iPod Video 30 GB när den lanserades, man kan ju även där ifrågasätta nödvändigheten med film på den lilla skärmen.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gillade du blandband på kassett? :)
Visst! Det hade verkligen sin charm. Och stod sig bra länge innan det ersattes.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Visst! Det hade verkligen sin charm. Och stod sig bra länge innan det ersattes.
Jag använde MD likadant, tyckte det funkade bra ... :)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Var inte det en av de mest onödiga prylarna? Det var några klasskompisar som hade de, men de försvann väldigt snabbt.
Mycket smidigt att ha i bilen. Hade (har) även en portabel och en stationär. De suveräna editeringsmöjligheterna kom väl till pass då man höll på med blandkassetter - låtarna kunde klippas och klistras till perfektion.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Onödiga vet jag väl inte, de fyllde väl sin funktion och man fick möjlighet till mer lagring än dåtidens MP3-spelare, då lagringsmediet var utbytbart :) Smidigare än bärbara cd-spelare också :)
1 generationens bärbara Minidisc var ju inte direkt joggingvänliga, men sen kom de mindre med FIFO minne på 30 sekunder och längre. Vanlig CD spelare gick öht inte att jogga med.

Den här nedan tog dock priset, funkade ju bra för CD singlar , men normalstora:thinking: Sony Discman CD-spelare med roterande skiva, avsedd för CD-singlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Buildgates och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag använde MD likadant, tyckte det funkade bra ... :)
Ja det är alltid så att tekniksugna, ofta män, har en tendens att hitta försvar till sitt köpbeteende. Den här sajten har nog många exempel fast inom verktyg. Minidisc har ju som bekant gått till historien som den dyra tekniken ingen borde köpt.
 
elpaco elpaco skrev:
Ja det är alltid så att tekniksugna, ofta män, har en tendens att hitta försvar till sitt köpbeteende. Den här sajten har nog många exempel fast inom verktyg. Minidisc har ju som bekant gått till historien som den dyra tekniken ingen borde köpt.
Eh, ursäkta? Det är väl upp till var och en att avgöra vad man vill lägga pengar på. Typiskt uttalande av teknikfientlig humanist :)
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Minidisc har ju som bekant gått till historien som den dyra tekniken ingen borde köpt.
Den trofén trodde jag betamax hade.
 
elpaco elpaco skrev:
Ja det är alltid så att tekniksugna, ofta män, har en tendens att hitta försvar till sitt köpbeteende. Den här sajten har nog många exempel fast inom verktyg. Minidisc har ju som bekant gått till historien som den dyra tekniken ingen borde köpt.
Jag köpte den första generationen IPod med... :crysmile:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag köpte den första generationen IPod med... :crysmile:
Ja den var grym. Hade ingen men var avundsjuk. Kommer du ihåg konkurrenten Jens of Sweden? Inget scrollhjul men mindre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.