Inga bilder tyvärr, men handlade hem en dhs680 då vi köpt hus. Förvånad över hur tyst och snabbt den kapar! Har en Bosch 18v på jobbet som enbart används sporadiskt men den ligger ju hästlängder bakom. Både i kraft och ljud.

sen spontanköpte jag en dtm52 också, var inne på dtm51 först men 52:an är ju borstlös och AVT, sen är ju de nyaste alltid kul. Bara använt en Biltemas innan så har inget att jämföra med, men den tuggar igenom en plankvägg bra. Körde med feins universalblad.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Ridgid och AEG power tools har olika ägare men Ridgid säljer AEG batterimaskiner i USA under eget namn (Ridgid)
går endå under TTi
 
A
Någon som provat fogpistolen DCG180Z?
 
Rickard.
A Alfons3301 skrev:
Någon som provat fogpistolen DCG180Z?
Jadå har en i jobbet, behövde en spruta för vanliga patroner och då föll det på en sådan då vi hade en laddare och batteri över.

Inte så mycket att säga om den egentligen annat än att den fungerar som den ska.
 
  • Gilla
Alfons3301
  • Laddar…
A
Rickard. Rickard.ag skrev:
Jadå har en i jobbet, behövde en spruta för vanliga patroner och då föll det på en sådan då vi hade en laddare och batteri över.

Inte så mycket att säga om den egentligen annat än att den fungerar som den ska.
Den var dyr, men varför har jag inte köpt en tidigare? Kämpat med billigaste möjliga manuella tidigare. Vilken skillnad.
 
Rickard.
A Alfons3301 skrev:
Den var dyr, men varför har jag inte köpt en tidigare? Kämpat med billigaste möjliga manuella tidigare. Vilken skillnad.
Jo visst är det skillnad.
Det gäller att vänja om sig lite så man inte skär upp så stort hål i pipen som man är van vid med manuell pistol.
Med lite övning och lungt tempo så kan man lägga riktigt snygga fogar helt utan eller med väldigt lite kladdande så det är inte bara en komfortgrej heller.

Det är i och för sig inget verktyg JAG skulle köpa privat även om jag inte hade tillgång till en men i jobbet är det verkligen oumbärlig ibland och bara trevlig ibland. Det är aldrig att jag ångrar att jag plockar fram den men det händer att jag ångrar mig när jag tycker den känns överkurs och nöjer mig med att ta pistolen.
 
Två av mina skruvdragare har gett upp nu på kort tid så letar efter en ny. Har inga större krav utan ska funka i vardagen hemma i huset och liknande projekt.
Har läst mig till att DDF484 ska vara en prisvärd maskin för hobbybruk.
Men hittade just DHP484 är det samma maskin fast även med slagfunktion?
DHP maskinen måste väl vara ett bättre val då dom kostar runt samma peng 1500kr?
 
Rickard.
484 är en bra maskin för yrkesfolk som jobbar med dom dagligen så såklart är den bra för hemmabruk också. Jag är inne på min andra i jobbet och är supernöjd.

Vibrationsfunktion på skruvdragare skulle jag inte välja om jag så fick rabatt för det då det tillför inget förutom vikt och en till sak att gå sönder, och ja det händer och är inte så trevligt med konstant vibration.
 
  • Gilla
bjornhallberg och 1 till
  • Laddar…
Kom ihåg, ni får inte slänga bort trasiga maskiner.
Kapa av över pistolgreppet och sätt på en led-lampa.
Eller skicka pm (dom) till mig.

//AA
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
LoweW
S saiter skrev:
Kom ihåg, ni får inte slänga bort trasiga maskiner.
Kapa av över pistolgreppet och sätt på en led-lampa.
Eller skicka pm (dom) till mig.

//AA
Är det en grej som folk gör? Häftigt :D
 
Rickard.
S saiter skrev:
Kom ihåg, ni får inte slänga bort trasiga maskiner.
Kapa av över pistolgreppet och sätt på en led-lampa.
Eller skicka pm (dom) till mig.

//AA
Vill du ha dewalt skruvdragare också? Tror vi har en 4-5 stycken trasiga på jobbet som ligger och skräpar ;)
 
Nej det är bara makita jag är ute efter.
Men går ju att göra på andra modeller också.
Men jag har bara makita batterier.

Såg på facebook en som satte på led-lampa.
(Extraljus eller arbetsljus till en traktor)

//AA
 
Låter ju intressant. Jag har en trasig borrmaskin jag skulle vilja bygga om. Hur gör man? Kan man ta en led bygglampa och bara skarva ihop kablarna tex?
 
LoweW
O Octavianus skrev:
Låter ju intressant. Jag har en trasig borrmaskin jag skulle vilja bygga om. Hur gör man? Kan man ta en led bygglampa och bara skarva ihop kablarna tex?
Man vill nog ändra brytaren från en momentär(heter det så?) till en som man bara trycker av/på med ett tryck.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
484 är en bra maskin för yrkesfolk som jobbar med dom dagligen så såklart är den bra för hemmabruk också. Jag är inne på min andra i jobbet och är supernöjd.

Vibrationsfunktion på skruvdragare skulle jag inte välja om jag så fick rabatt för det då det tillför inget förutom vikt och en till sak att gå sönder, och ja det händer och är inte så trevligt med konstant vibration.
Jaså är det inte bara skönt att ha slag som extra funktion om man skulle behöva den?
Är väl skönt att ha allt i ett?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.