A Avemo skrev:
Har den varit till en båt? Kompressor på en diesel är väl lite udda utom på tvåtaktare? Skall du ha den till gräsklipparen?
En hel del Volvo penta marin dieslar har kompressor.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Lagom onyttigt då jag inte bor i Sverige och hinner köra den 3 veckor per år

Blå sportbil parkerad inomhus, troligtvis en Dodge Viper, med svarta detaljer och fälgar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MVH

Daggen
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Monark Monarscoot som jag själv kom på att den faktiskt var onödig då den mest stått i min ägo.
Största nytta var när jag rullade in den i vardagsrummet ett år istället för julgran, å inte barrade den heller så den blev kvar inne ett bra tag.

Barn som leker med en leksaksscooter framför en parkerad Monark Monarscoot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
galento
Patrik440 Patrik440 skrev:
Största nytta var när jag rullade in den i vardagsrummet ett år istället för julgran, å inte barrade den heller så den blev kvar inne ett bra tag.

[bild]

/ Patrik
:rofl::rofl:(y)(y) Härligt , har haft mc och v8 motorer inne i huset och sämre prydnadsgrejer kan man ha :cool:
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Slaskman , är Vespan en 59,a ? hade en Vespa av den årsmodellen.

[bild]
[/QUOTE]
Stämmer
 
D Dr Jumping Jack skrev:
[media]Hur fick du tag i den? Mer info tack
Den man baxar ut och startar upp när grannen stolt visar upp sin nya miljöbil. :)
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Den man baxar ut och startar upp när grannen stolt visar upp sin nya miljöbil. :)
Då skall det vara en BMW .... alltså en sån där löjlig sak på fyra hjul utan en riktig BMW tillverkad av Björneborgs Mekaniska Werkstad. Deras motorer är i en egen klass både gällande hög ljudnivå och vibrationer och ineffektiv förbränning. Man känner stötarna i marken på 15 meters avstånd varje gång motorn tänder och röken blir svart så fort motorn belastas. Fast en sak måste man ge dem poäng för och det är hållbarhet.
En intressant sak är att Grönlunds encylindriga kultändarmotorer som tillverkades vid samma tid av en liten verkstad i småstaden Kaskö och som nästan enbart verkar ha sålts lokalt var väl balanserade och ljuddämpade och gick lugnt och fint som vilken modern motor som helst. Skulle man börja bygga kultändare på nytt så vore det troligen värt besväret att plocka sönder en grönlundare och göra en ritning på den och ha den som startpunkt för den nya konstruktionen.
Jag har funderat litet på om kultändare skulle vara ett sätt att få ut energin ur vissa lågvärdiga biobränslen som inte går att bränna i normala motorer.
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Sommarens nya raket, Pinarello Dogma F12. Grå Pinarello Dogma F12 racercykel stående mot en vit vägg på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pinarello Dogma F12 racercykel parkerad inomhus med ZIPP-hjul och svart-grått färgschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.