raveper raveper skrev:
Man vill väl inte ha hålet vågrätt. Det är bättre om det lutar lite
Svagt utåt.
För eventuell kondens.
 
  • Gilla
raveper
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Svagt utåt.
För eventuell kondens.
Inget problem jag stött på men visst låter det logiskt
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inget problem jag stött på men visst låter det logiskt
Jag har för mig Fresh skriver det i sin installationsanvisning för deras friskluftsventiler. (y)
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Jo lutningen utåt är viktig sägs det. Försökt få till detta på samtliga av dylika installationer.
 
Gick nyss lös på lite tvingar och svetstänger som tröst när plasmaskäraren var slut (som vanligt) på Lidl.

Någon här som använt metall bandsågen som dom har ute ibland.
Är det något man bör hålla ögonen på?
 
richardtenggren
I dag var det fruns tur att uppdatera i verktygsparken! Då den förra började ”brinna” :p
Ny dammsugare med flera munstycken som ersättning för en defekt modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
fremax och 3 till
  • Laddar…
Köpte en dammsugare i början på semestern för några år sen. Gav den till min sambo och kallade den …"en sommargåva”.. gissa om det var populärt! Försöker fortfarande få till det..
 
  • Gilla
  • Haha
Kalendern och 8 till
  • Laddar…
Dags att byta några fönster och därmed fixa lite fönsterbleck. Har tidigare fuskat med vinkelslip och en vanlig tång men bra verktyg är ju halva jobbet, så det blev en beställning på två plåtsaxar och en falstång. Moderat skulle vara bra enligt forumet :D

Klickade även med ett minivattenpass och lite arbetshandskar.
Faktura med artiklar för byggprojekt, inklusive minivattenpass, plåtsaxar och falstång, med priser och moms.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vertikalputs, kom för ett tag sedan men nu är den äntligen redo för att tas i bruk.
 
  • Vertikalputs maskin redo för användning med träbearbetningsverktyg i ett arbetsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sturmtiger och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
I dag var det fruns tur att uppdatera i verktygsparken! Då den förra började ”brinna” :p
[bild]
Och som vi alla vet, happy wife, happy life! ;)(y)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
I dag var det fruns tur att uppdatera i verktygsparken! Då den förra började ”brinna” :p
[bild]
Va då köpa nytt! Det är ju bara att linda om motorn så går den 30 år till.:geek:
Motor med lindningar och rotor uppdelad, ligger på ett arbetsbord, renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Eklanda6 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
L Leif i Skåne skrev:
Va då köpa nytt! Det är ju bara att linda om motorn så går den 30 år till.:geek:
[bild]
Om det inte vore för att jag redan lämnat den gamla på återvinningen hade jag kanske kunnat skicka ner den till dig i Skåne ;)
 
  • Haha
Leif i Skåne
  • Laddar…
P
Ett litet paket trilla in ifrån kiwitools idag ! Weras Sverige utgåva av skruvmejslar i blått och gult var riktigt fin:love:(y):cool:
 
  • Verktygspaket med Wera skruvmejslar i svenska färger och Halder hammare, på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Q
P pleqtiz skrev:
Ett litet paket trilla in ifrån kiwitools idag ! Weras Sverige utgåva av skruvmejslar i blått och gult var riktigt fin:love:(y):cool:
Och en snygg Sverige penna, men det var något konstigt med hammaren du köpt... Fixat nu! ;)
 
  • Verktygsförpackningar på golv, inklusive skruvmejslar, en penna och hammare med digitalt modifierat huvud.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Kalendern och 9 till
  • Laddar…
Passa på och köpa en lampa i gult. Hade ingen vettig och den kom ju till nytta direkt då vi satte upp köksfläkt idag =)
 
  • Gul och svart batteridriven skruvdragare av märket DeWALT på ett köksbord, bakgrund av kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.