E El-Löken66 skrev:
Ja, polisen kan ju få det att fungera under en begränsad period så det kan säkert fungera i åratal också. Men ju längre det varar och ju fler personer som involveras, desto större risk att bli avslöjad.
Och du pratar om hundratals miljoner människor.

Tyvärr, kan inte se det.
Apple har ju lyckats med ett liknande bedrägeri, MS har säkert också gjort det.

Det var en bättre ingång. Vi anser olika. Det köper jag och respekterar jag, men jag köper inte bortviftande med förklaringar som inte håller eller som jag själv erfarit motsatsen mot.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
T
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Det var en bättre ingång. Vi anser olika. Det köper jag och respekterar jag, men jag köper inte bortviftande med förklaringar som inte håller eller som jag själv erfarit motsatsen mot.
Innebär det att du tycker att de som anser att elallergi är på riktigt har rätt? För det är ju det du säger...
 
T tanaris skrev:
Innebär det att du tycker att de som anser att elallergi är på riktigt har rätt? För det är ju det du säger...
Nej, jag tolkade din utsaga som att du inte anser att elallergi är ett verkligt fenomen. Jag tror inte på elallergi. Jag tror du skall läsa min respons en gång till; jag står på samma sida i den diskussionen, men inte i denna.
 
E
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
[länk]
Ja, du ser, detta bevisar min poäng. Hur länge har Amazonen Alexys funnits? Och hur många användare?
Och redan avslöjad.

Men visst är det lätt att bli paranoid över all denna teknik, börja inte prata om alla kameror vi har också.
 
E
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Nej, jag tolkade din utsaga som att du inte anser att elallergi är ett verkligt fenomen. Jag tror inte på elallergi. Jag tror du skall läsa min respons en gång till; jag står på samma sida i den diskussionen, men inte i denna.
Alla är allergiska mot el, ju längre tid du utsätts och ju högre strömstyrka, desto värre råkar du.

Över några tiotals mA är det döden som gäller.
Vad nu det har med inspelningar att göra.
 
T
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Nej, jag tolkade din utsaga som att du inte anser att elallergi är ett verkligt fenomen. Jag tror inte på elallergi. Jag tror du skall läsa min respons en gång till; jag står på samma sida i den diskussionen, men inte i denna.
Det var en analogi, eftersom du argumenterar som en elallergiker...
 
E El-Löken66 skrev:
Ja, du ser, detta bevisar min poäng. Hur länge har Amazonen Alexys funnits? Och hur många användare?
Och redan avslöjad.

Men visst är det lätt att bli paranoid över all denna teknik, börja inte prata om alla kameror vi har också.
Notera att de förnekar kategoriskt; "det var en serie osannolika händelser". Inget straff, ingen form av repressalier...men med vänstra ansöker de om patent på att avlyssna samtal. Det patentet är ju enkom för att göra det rumsrent. Problemet där var ju bara att alexa skickade samtalet vidare till en utomstående eftersom alexa är till för att just utföra sådana tjänster. Att avlyssna telefoner och sedan behålla datan i någon form är ju inte jämförbart.
 
T tanaris skrev:
Det var en analogi, eftersom du argumenterar som en elallergiker...
Hahaha! Vilken fail på den :)

Du kan ju läsa länken till the Guardian. Du ville väl ha någon form av bevis. Där har du lite, i alla fall enligt många.
 
T
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Notera att de förnekar kategoriskt; "det var en serie osannolika händelser". Inget straff, ingen form av repressalier...men med vänstra ansöker de om patent på att avlyssna samtal. Det patentet är ju enkom för att göra det rumsrent. Problemet där var ju bara att alexa skickade samtalet vidare till en utomstående eftersom alexa är till för att just utföra sådana tjänster. Att avlyssna telefoner och sedan behålla datan i någon form är ju inte jämförbart.
Straff? För vad? För att någon har installerat en pryl som lyssnar efter kommandon och sedan sagt saker som tolkas som kommandon?

Patent har vi diskuterat tidigare, att man har ett patent betyder inte nödvändigtvis att man använder tekniken.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Hahaha! Vilken fail på den :)

Du kan ju läsa länken till the Guardian. Du ville väl ha någon form av bevis. Där har du lite, i alla fall enligt många.
Nej, och den har redan varit uppe i tråden. Det är en helt annan sak. Är det det bästa beviset du har?
 
T tanaris skrev:
Straff? För vad? För att någon har installerat en pryl som lyssnar efter kommandon och sedan sagt saker som tolkas som kommandon?

Patent har vi diskuterat tidigare, att man har ett patent betyder inte nödvändigtvis att man använder tekniken.
T tanaris skrev:
Straff? För vad? För att någon har installerat en pryl som lyssnar efter kommandon och sedan sagt saker som tolkas som kommandon?

Patent har vi diskuterat tidigare, att man har ett patent betyder inte nödvändigtvis att man använder tekniken.
För att den ENDAST skall lyssna på kommandot. Om du på fullaste allvar tror på Amazon's förklaring om en serie olyckliga sammanträffanden så är du antingen mindre begåvad än jag trott eller så är du en fanboy utan motstycke. Jag hoppas på det senare.

Om du gör som man gjorde i ritböcker för barn och drar linjer mellan troliga scenarion, så bör det stå dig ganska klart att detta är väldigt hårt länkat till varandra och inte ännu en "olycklig serie av sammanträffanden".
 
T
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
För att den ENDAST skall lyssna på kommandot. Om du på fullaste allvar tror på Amazon's förklaring om en serie olyckliga sammanträffanden så är du antingen mindre begåvad än jag trott eller så är du en fanboy utan motstycke. Jag hoppas på det senare.

Om du gör som man gjorde i ritböcker för barn och drar linjer mellan troliga scenarion, så bör det stå dig ganska klart att detta är väldigt hårt länkat till varandra och inte ännu en "olycklig serie av sammanträffanden".
Ok, du fick mig. Jag är helt enkelt för obegåvad för att förstå vad Amazon skulle vinna på att spela in en privat konversation och skicka till en utomstående som inte har något med Amazon att göra, men som fanns i telefonboken. (Och, förstås, för att förstå vad det har med mobiltelefoner att göra. Eller ens vad artikeln bevisar.)


(PS: berätta inte det här för min chef är du snäll, jag får pinsamt bra betalt för att folk tror att jag kan sånt här.)
 
  • Gilla
  • Haha
BiFuel och 3 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Den stora frågan här måste väl ändå vara varför de valde att visa reklam för just pulsoximetrar. Pratar du inte om andra saker med din fru? Skulle vara intressant att se den algoritmen...
Du förstod inte min text?

Det som är konstigt är att jag får reklam för en produkt med ett namn som jag helt säkert vet att jag aldrig någonsin skrivit eller tidigare läst om, och det direkt efter att jag hört, och enbart hört, ordet i min telefon.
 
T
A andersmc skrev:
Du förstod inte min text?

Det som är konstigt är att jag får reklam för en produkt med ett namn som jag helt säkert vet att jag aldrig någonsin skrivit eller tidigare läst om, och det direkt efter att jag hört, och enbart hört, ordet i min telefon.
Jo, jag förstod precis. Sammanträffanden är inte konstiga, de händer hela tiden utan att det behöver finnas någon bakomliggande orsak (eller, som i det här fallet, en hel konspiration). Det som däremot skulle kunna vara lite konstigt är om du får reklam för en så pass udda produkt bara för att du nyss pratat om den. Du pratar säkert om massor av betydligt vanligare saker som du inte får reklam för direkt efter.

Det låter ju dessutom inte som att konversationen var av ett slag som skulle få en algoritm att tro att du var jätteintresserad av just pulsoximetrar.

(Och att du säger att du enbart hörde ordet och inte sa det själv gör ju saken ytterligare lite mer mystisk. Många argument har ju kretsat kring att mikrofonen alltid är påslagen. Körde du högtalarläge?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.