A
Röd begagnad trädgårdstraktor av märket Jonsered parkerad på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna var jag ner till Ockelbo idag och hämtade...
Röd begagnad gräsklippare från Jonsered modell LA 110 parkerad på gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kostnad.... 1000 kr inkl frakt..
700 kr för klipparen och 300 kr för bränslet..
En punktering... Och att fd ägare glömt växeln i, så den startade inte:D:rofl::rofl:
en flaska däck på burk så var det löst.. (y);)
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 5 till
  • Laddar…
A
nä nu får ni fan köra sönder era maskiner så jag har något att göra igen... Ska till och tända grillen och dricka öl... Då behövs objekt

:crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 4 till
  • Laddar…
A
Blev arbetslös med lien nu när frugan fått sin gräsklippare...

Trädgård med nyskörd gräsmatta och en sjö i bakgrunden, skugga av personen som fotograferar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:rofl:
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Maskintok skrev:
nä nu får ni fan köra sönder era maskiner så jag har något att göra igen... Ska till och tända grillen och dricka öl... Då behövs objekt
:crysmile::crysmile:
Okidoki! Stihl HS45 häcksax som är paj, den fungerade finfint tidigare i somras. Sen bytte jag dock primerblåsa mellan häcksaxen och trimmern då trimmerns primerblåsa blivit biten i och dessutom lite sprucken. När jag nu skulle använda häcksaxen så är den svårstartad och dör på tomgång, och sen i stort sett omöjlig att starta igen. Jag har plockat bort och borstat av luftfiltret, haft loss förgasaren lite och sprutat med förgasarrengöring och lirkat upp bränslefiltret och torkat av det, sen tog tiden lite slut (utan att den blev bättre). Den har bara gått på färdigblandad akrylat hela livet och är kanske 3 år gammal eller så. Det som syntes av cylindern när förgasaren var väck såg finfint ut. Vad är nästa steg? Byta packningar? Starta den och sen spraya med startgas eller vatten eller nåt på ställen där luft skulle kunna läcka in? Eller byter man förgasaren direkt?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
S Svante Svenson skrev:
Okidoki! Stihl HS45 häcksax som är paj, den fungerade finfint tidigare i somras. Sen bytte jag dock primerblåsa mellan häcksaxen och trimmern då trimmerns primerblåsa blivit biten i och dessutom lite sprucken. När jag nu skulle använda häcksaxen så är den svårstartad och dör på tomgång, och sen i stort sett omöjlig att starta igen. Jag har plockat bort och borstat av luftfiltret, haft loss förgasaren lite och sprutat med förgasarrengöring och lirkat upp bränslefiltret och torkat av det, sen tog tiden lite slut (utan att den blev bättre). Den har bara gått på färdigblandad akrylat hela livet och är kanske 3 år gammal eller så. Det som syntes av cylindern när förgasaren var väck såg finfint ut. Vad är nästa steg? Byta packningar? Starta den och sen spraya med startgas eller vatten eller nåt på ställen där luft skulle kunna läcka in? Eller byter man förgasaren direkt?

1. kolla stiftet.
2. kolla gnistan..
3. kolla så att bränsle kommer fram genom förgasaren.. man kan blåsa genom Insuget på förgasaren och även suga för att höra om membranen hänger med..

kommer bränsle men den blir sur så saknas gnista..

4. kolla stoppknappen.

Där skulle jag börja...
 
A
Sprängskiss av en förgasare med numrerade delar för montering eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


förgasaren.


Exploderad vy av en småmotor med förgasare, motor och tank, numrerade delar för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
motorn.
förgasaren och tanken..
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Åsa Lund
Luftfilter till trimmer blir feta av avgaser etc...
Jag älskar att använda såpa så fort det handlar om rengöring. Funkar såpa till luftfilter? Hälla på koncentrerat med såpa, gnugga rent, skölja ur och torka i solen?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Luftfilter till trimmer blir feta av avgaser etc...
Jag älskar att använda såpa så fort det handlar om rengöring. Funkar såpa till luftfilter? Hälla på koncentrerat med såpa, gnugga rent, skölja ur och torka i solen?
Nja men yes diskmedel är bättre..
liten droppe avfettning och yes, het vatten..
Det blir riktigt rent och fint..

Eller diskmedel till diskmaskin..
hett vatten så det gör ont i händerna... Då löser det upp allt smuts och äckel.. (y)
 
  • Gilla
HSP och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Har du testat såpa till sånt som är oljigt? I min värld ersätter såpa de medel och användningsområden du skriver
 
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Har du testat såpa till sånt som är oljigt? I min värld ersätter såpa de medel och användningsområden du skriver
Jo men inte fått det resultat jag ville..
Men det är klart finns en jäkla massa olika såpor... ;) jag har bara testat med grönsåpa...
 
Åsa Lund
Maskintok skrev:
Jo men inte fått det resultat jag ville..
Men det är klart finns en jäkla massa olika såpor... ;) jag har bara testat med grönsåpa...
Det går åt flödigt av den för den är rätt blaskig.
Då vet jag att luftfilter funkar att rengöra och så kan jag prova mig fram med lite av varje :cool:
Tack!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det går åt flödigt av den för den är rätt blaskig.
Då vet jag att luftfilter funkar att rengöra och så kan jag prova mig fram med lite av varje :cool:
Tack!
Varsågod(y)
jag kör motorsågen filter i diskmaskinen med disken.. det funkar utmärkt.. Men frugan är. alltid skeptisk ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Maken testar trimrar...
Båda beter sig ungefär lika knasigt
FS45 fick ny ljuddämpare (maken hade redan beställt innan jag lade den gamla på grillen).
Beklagar att jag inte skickade detta till din grillkväll igår :beer:


 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ser att en film kom med dubbelt men det fattar ju du med!
Krångligt att redigera inlägget så jag låter bli
 
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Maken testar trimrar...
Båda beter sig ungefär lika knasigt
FS45 fick ny ljuddämpare (maken hade redan beställt innan jag lade den gamla på grillen).
Beklagar att jag inte skickade detta till din grillkväll igår :beer:
[video]
[video]
[video]
De där får för lite bränsle..
Är det ställskruvar med begränsningar?
Ta bort de isåfall..

har de gått på 95 oktan innan?
eller enbart Alkylat?
Vissa Kina förgasare har en beläggning i förgasaren som inte Alkylat löser upp..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.