Frustrator Frustrator skrev:
Och när du behöver äldre verktyg eller ngt konstigt så slänger du iväg ett pm till mig så ser jag vad jag har iaf ;)
Haha uppskattas :crysmile:
 
W Willewonka skrev:
Haha uppskattas :crysmile:
Bor i Söndrum så det är ju hyggligt nära iaf :)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Bor i Söndrum så det är ju hyggligt nära iaf :)
Snöstorp här ;)
 
Haha perfekt ju!
 
Jag är lite sen till festen, men har sträktläst tråden.
Stort grattis till huset. (y)
Kommer bli kul att följa.

//AA
 
S saiter skrev:
Jag är lite sen till festen, men har sträktläst tråden.
Stort grattis till huset. (y)
Kommer bli kul att följa.

//AA
Tack tack!
 
Lite mer gjort idag.
Börjat på 1 utav de nya innerväggarna samt tagit upp hålet för dörren. Lånade hem en 54v tiger, gick rätt bra genom plankväggen (y)
 
  • Nybyggd innervägg och upptaget hål för dörr i en renoveringsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd stomme för innervägg och utsågat dörrhål med OSB-skiva och byggavfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Påbörjad konstruktion av en innervägg med träreglar och OSB-skivor, inklusive en upptagen öppning för en dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd innervägg av OSB-skivor med uppmätt dörröppning i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dewalt 54V tigersåg ligger på ett golv bredvid en skyddsmask.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med en delvis uppbyggd innervägg och nytt dörrhål i en plankvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Angående verktyg så kör jag genomgående på Ryobi och är väldigt nöjd. De ska såklart inte jämställas med Makita t.ex. som grannen kör med, det är bättre maskiner utan tvekan!
Med det sagt så har jag precis renoverat vårt hus på 150 kvadrat där bara ytterskalet behölls och maskinerna har aldrig varit en begränsning. Kostnadsmässigt blir det inte mycket mer i det stora hela att köpa makita kontra ryobi om man renoverar ett helt hus men jag hade sedan tidigare ryobi häcksax och skruvdragare så det var nära till hands att fortsätta på det spåret.

Det handlar mycket om hur ofta man tänkt använda maskinerna och till vad, för en person som renoverar ett hus och sedan har verktygen för mindre jobb så hade jag inte oroat mig för märket, snarare på utbudet av maskiner.

Jag har köpt många av verktygen på bauhaus (tycker inte om butiken, men de prismatchar och har 5 års garanti) och ett av mina verktyg gick sönder efter 2 år, fick pengarna tillbaka eller ett nytt likadant direkt i butiken.
Det skiljer mellan tillverkarna om maskinen ska in på lagning eller skickas in för reparation...

Jag köpte en makita skruvautomat då ryobi inte har en sådan (lånade batteri av grannen), denna gick sönder och fick vara på reparation i ca 3 veckor då makitas praxis är att maskinerna inte byts ut direkt. Det var inte så roligt att stå utan den under tiden man var mitt uppe i att skruva OSB/gips...
 
Ledig från jobbet idag så passade på kl 8 imorse innan den värsta värmen kom att byta ut den oisolerade gamla vindstrappan. Tog den stora modellen på 69cm som preciiiis fick plats.
Efter lite justering så funkar den nu galant.
Även börjat på nya väggen i det andra sovrummet som ska dela av till vårt sovrum, och sambons klädkammare. Tvn byggs in i väggen. Såklart gjorde jag det ökända felet att såga 2 reglar på 2m ist för 2.19…:sleep: Får se om jag fortsätter på den väggen i helgen eller om de får bli på måndag efter jobbet.
 
  • Halvfärdig väggkonstruktion med träreglar och plywood i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt byggprojekt med uppsatta plywoodskivor som väggsektion, verktyg och vattenpass på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad stor vindstrappa i tak med öppnad lucka och pågående renovering av rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
En liten fundering kring isolering.
Kattvindarna är ju oisolerade, hur gör man rätt med isoleringen?
Pratade med en snickare idag och han sa:
Luftspalt(masonit) mot råsponten som går upp förbi taket till vinden någon meter.
Iso mellan takstolarna, liggande 45 med iso, ångbroms, stående 45 med iso sen skivor.
På väggarna ångbroms som tejpas mot taket och en 45 med iso på det.
I taken i övriga rum samma sak. Vanlig mineral stenull.
Har nog läst på 10 olika sidor med 10 olika svar på hur man bör göra. Är alla rätt/funkar eller blir det bajsmacka med något?
Det blir ju inte plast utan ångbroms isf.
Åsikter?
 
Ska nog funka bra-
Går ju att säkra och köra med Icell också (Cellulosa)

Jag har kört vindpapp och sen isolerat med Icell, dyrt men då resten av huset inte har plast eller något så vill jag inte börja ändra konceptet.
 
LoweW
Hur går det? Väntar med spänning på fler uppdateringar :D(y)
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Jodå, det går allt framåt. Har jobbat/renoverat 12-16h om dygnet så inte haft en tanke på att uppdatera er här :crysmile:Ska se om jag kan knäppa några bilder ikv.
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Jodå, det går allt framåt. Har jobbat/renoverat 12-16h om dygnet så inte haft en tanke på att uppdatera er här :crysmile:Ska se om jag kan knäppa några bilder ikv.
Passa på innan småknattarna kommer :crysmile:
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Passa på innan småknattarna kommer :crysmile:
Haha ja precis :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.