Jag har till och med cyklat på en Itera-cykel, den var tjänstecykel på en förvaltning i Lund. Väldigt ranglig.

Plast kan ju vara väldigt mycket olika saker. Iteracykeln var byggd av ungefär samma plast som vattenhinkar. Hade man valt någon annan plast och kanske något kolfiberarmerat hade det kanske blivit en succé.

Det sas på den tiden att framför allt framhjulen var eftertraktade av travtränare till sulkys. Hjulen slog sig inte och kullagren var helt inkapslade. Vet dock inte om det var sant.
 
Jonas Persson
N Nyikåk skrev:
[bild]
Motorola MicroTac 5200 fungerade också bra i Boden 93-94, även på campingplatserna när man beställde pizza med utkörning för att koket misslyckats.
Ville man göra sig impopulär ringde man från bordet till baren och bad om notan.

På bordet visade man upp sina tegelstenar, tex Technophone eller Spectronic.
https://www.byggahus.se/forum/threa...erkats-har-utsetts.159473/page-4#post-1285472
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
[bild]
En sån här hade man på den gamla goda tiden…
Jag hade en Swatch Pager Watch så mamma kunde skicka meddelanden :)

En Swatch Pager Watch med digitalt meddelandefält på armbandsuret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
CGA grafik

Retro CGA pixelgrafik från spelet Alley Cat, med texten "Presents Alley Cat" och skaparens namn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Unilss och 6 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
för egen del har jag sett två stycken i trafik. En lärare på grundskolan 7-9 hade en sådan cykel, sedan såg jag en i Lund på 90-talet. Plast!!!!!!! övertro på denna produkt!

OT: Finns dock plast som är mycket bra. I vårt hus har vi fyra lyktstolpar där huven är av genomskinlig plast och är över 30 år gammal. Inte en spricka, krackelering eller gulnad.
Måste vara ett stort hus om ni har lyktstolpar I det :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
trähandtag och 4 till
  • Laddar…
S Skrutten18 skrev:
Riff tuggummi
Sorbits var min absoluta favorit!
Har inte tillverkats godare efter de. Förpackningar av tuggummit Sorbits i olika smaker, sockerfritt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
verhoef och 7 till
  • Laddar…
Staffans2000
Och inte ville man missa reklamen på bio.


Staffans
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ville man göra sig impopulär ringde man från bordet till baren och bad om notan.

På bordet visade man upp sina tegelstenar, tex Technophone eller Spectronic.
[länk]
Gjorde det på en Pizzeria i Trosa, kan ha varit med en Mitsubishi pocket.
Det var för att det inte fanns någon personal i fastigheten hur mycket vi än ropade i den mån det var ok eftersom det var flera gäster i lokalen.

Det var ju inte så att de förstod vad som hände heller fast jag uttryckligen sa att vi ville betala notan för vi går nu...
NMT+450.jpg
 
  • Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
Tre paket Prince Extra Lights-cigaretter utan varningstexter på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


10-pack med cigaretter..

Cigarettpaket märkt "PRINCE LIGHTS" med en cigarett på framsidan, utan stor varningstext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller ännu mer bortglömt.. 10-pack med en cigarett avbildad på..

Och båda utan den stora iögonfallande rutan med varningstext :rofl:
 
  • Gilla
MiaFiaLotta och 2 till
  • Laddar…
Man kunde även köpa styckvis.
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det är inte mycket jag längtar tillbaka till, även om jag med snart 30års distans skulle vilja besöka Boden för att se om man känner igen nåt nu, men...
Maten i fält minns jag som väldigt väldigt bra, kanske för att man var trött och slut och vatten och luft hade smakat gott, men jag tror fler av mina lumparkompisar skulle säga samma sak.
Sen att vi "lånade" bestick från Tre Renar och åt i soppåsar i snuskburken, för att slippa diska är en annan sak...:whistle:
Ja, maten i fält var oftast bättre än i matsalen, men ibland blev det tyvärr inte bra eller så var det kanske något man inte helt enkelt gillar.
Jag vill minnas att vi hade engångsinsatser till snuskburken, men det kan vara jag som minns fel.
 
R Rkarlsson skrev:
Nokia. Men fan va otympligt det var egentligen.
[bild]
Åhhh, en 2010, hade både en vanlig och en i, kommer inte ihåg vilken men den ena hade fast och den andra utdragbar antenn.
Kompisen köpte ett megastort batteri också med vibrator....
 
Roland Ljudkort så att man slapp pipet från PC speaker. Tyvärr saknade den möjlighet för wav uppspelning så bara midi musik. Det var för med soundblaster AW32 vi fick både bra midi (inte lika bra som Roland) och wav uppspelning

Roland LAPC-I ljudkort med flertalet integrerade kretsar och kondensatorer för användning i IBM PC, utan stöd för WAV-uppspelning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
elloffo och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Gimp Gimp skrev:
Åhhh, en 2010, hade både en vanlig och en i, kommer inte ihåg vilken men den ena hade fast och den andra utdragbar antenn.
Kompisen köpte ett megastort batteri också med vibrator....
Min första bärbara var en Panasonic model I. Innan hade jag en släpbar Nokia Mobira 450. Panasonicen såldes för kanske 15 000 på den tiden och blev en chock för marknaden då normalpriset var 30 000 eller mer. Många återförsäljare kunde klara sig ganska bra på att sälja någon enstaka telefon innan den kom. Men över en natt hade de dyra telefoner på lagret som ingen ville ha och ett flertal butiker gick i KK.
01_mobira_talkman.jpg
Äldre Panasonic model I bärbar telefon med utdragen antenn och numeriskt tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En kul detalj med NMT 900 var att du kunde byta batteri mitt under ett samtal. Be den andra att vänta, tio sekunder senare satt det nya batteriet i och samtalet fortsatte utan några knapptryckningar. Det klarade inte GSM eller dess efterföljare, men idag räcker batteriet så länge att de sällan dör under just ett samtal.
 
  • Gilla
coccon
  • Laddar…
Jag är lite yngre så min första telefon var en
GF 768

Två äldre modeller av mobiltelefoner, en blå Ericsson och en gul Ericsson GF768, på en grå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Farsan hade en NMT svintidigt den satt monterad i bagageluckan så hade man en lur i framsätet.

Han var också med och utvecklade GSM, kom ihåg att jag åkte med han i en skåpbil där innehållet i skåpbilen var en GSM prototyp, har för mig det var för att testa hur den fungerade vid rörelse.
 
  • Gilla
Skrutten18 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.