A ati skrev:
Ska ni göra något åt markiserna med eller får dom fortsatt leva på lånad tid? :)
vi ska byta markisväven är tanken, kassetterna och allt annat är i fint skick, men väven är förjävla ful :rofl: vi har haft kontakt med ett företag här och väntar på en offert, men det är på gång! Det blir nog mörkgrå väv på dom :D
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Åsa Lund
Smart att köpa ny väv!
Markiser med några år på nacken har troligen bättre kvalitet på "hårdvaran" än det som säljs nuförtiden, när det är slit och släng som gäller.
Vi köpte en stor terassmarkis i en färg som vi gillade, men den yttersta biten var missfärgad av mögel/alger/lavar. Vi rullade ut hela markisen och lade på gräsmattan. Sedan fick varje familjemedlem ta var sin hörna av duken och så drog vi helt sonika ut den och roterade den 180°. Det som tidigare var ytterst kom nu längst in på rullen och tvärtom.
 
  • Gilla
Yaax och 3 till
  • Laddar…
fredrikchail fredrikchail skrev:
vi ska byta markisväven är tanken, kassetterna och allt annat är i fint skick, men väven är förjävla ful :rofl: vi har haft kontakt med ett företag här och väntar på en offert, men det är på gång! Det blir nog mörkgrå väv på dom :D
Jag har låtit byta väv på en liknande markis och det är helt klart värt det. Ta god hand om de små delarna i infästningen mellan arm och tvärgående bom bara. Enligt den firma som bytte väven åt mig är de näst intill omöjliga att få tag på om man skulle ha bort dem eller om de råkar gå sönder.
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Smart att köpa ny väv!
Markiser med några år på nacken har troligen bättre kvalitet på "hårdvaran" än det som säljs nuförtiden, när det är slit och släng som gäller.
Vi köpte en stor terassmarkis i en färg som vi gillade, men den yttersta biten var missfärgad av mögel/alger/lavar. Vi rullade ut hela markisen och lade på gräsmattan. Sedan fick varje familjemedlem ta var sin hörna av duken och så drog vi helt sonika ut den och roterade den 180°. Det som tidigare var ytterst kom nu längst in på rullen och tvärtom.
ja precis, det var lite så vi resonerade också! Smart idé med att rotera duken också (y)
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag har låtit byta väv på en liknande markis och det är helt klart värt det. Ta god hand om de små delarna i infästningen mellan arm och tvärgående bom bara. Enligt den firma som bytte väven åt mig är de näst intill omöjliga att få tag på om man skulle ha bort dem eller om de råkar gå sönder.
Vad bra, då känns det som att vi gör rätt här! Tack för tipset om delarna :D
 
  • Gilla
JPC-CONSULT och 1 till
  • Laddar…
Vad använder du för att laga hålen i grunden?
 
U uffen skrev:
Vad använder du för att laga hålen i grunden?
Jag köpte något på Biltema som heter ”Lagnings- och sättningsbruk”, funkar jättebra :D
 
  • Gilla
JPC-CONSULT
  • Laddar…
Sista lagret på plats, imorgon återställer jag markiserna! (y)
 
  • Husfasad med nyinstallerade fönster och vit väggbeklädnad redo för markisåterställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Yaax och 1 till
  • Laddar…
Plåtar som ska vara till fönstren och dörr till källaren är färdig bockade för montering (y)
 
  • Färdigbockade plåtar på ett golv, avsedda för montering vid fönster och dörr i källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JPC-CONSULT
  • Laddar…
Ett fönster på grunden klart, vilken skillnad! :D
 
  • Nytt fönster installerat i grå husgrund, med en lampa och växter synliga inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat fönster på husgrund med lampa och växter på fönsterbrädan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jättesnyggt!
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jättesnyggt!
tack så mycket! :D
 
fredrikchail fredrikchail skrev:
Ett fönster på grunden klart, vilken skillnad! :D
Fan vad duktig du är min gooa son
 
  • Älska
fredrikchail
  • Laddar…
JPC-CONSULT JPC-CONSULT skrev:
Fan vad duktig du är min gooa son
Tack pappa! :heart: Jag har haft den bästa läraren :love:
 
  • Gilla
  • Älska
cersch och 1 till
  • Laddar…
Gud vad du jobbar på! Fort går det och snyggt (y)
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.