Jotuns sortiment slår det mesta, Jotun. Visir som grund och DemiDekk som täckfärg.
 
Är det deras optimal du tänker på då eller?
 
DemiDekk Optimal ja.
 
Utmaningen skrev:
Jag kommer att vara noga med behandlingen. Men jag har inte bestämt mig för vilket färgsystem jag skall satsa på. Har ni några tips?
Oljetäcklasyr, oljealkyd eller akrylat?
Vilket håller bäst och är mest lättskött?
Kolla på Folksams tips när du ska bygga och renovera

Vi körde med Beckers fasad akrylat, Beckers grundfärg och grundolja för ändträ. Vi valde Beckers akrylat för att det fick bra betyg och för att den är relativt billig (typ 750 kr burken om jag inte minns fel). Den går att köpa överallt (Coop, K-rauta, etc). Det går åt en hel del burkar. Jag har förträngt hur många det var. Kanske 60 liter grundfärg och typ 80 liter täckfärg. Typ...

Det blir tre strykningar totalt och det är ett ****** jobb. Om jag hade vetat hur ****** jobbigt det skulle vara så hade jag byggt huset helt i tegel.

//Pål
 
Instämmer helt i din mängdåtgång (kanske t.o.m. lite mer, inte mindre) och dina ******** :eek: Kommer sitta gott i sommar på altanen med en öl i handen och småle åt grannarna när det är deras tur att måla.
 
Ålen skrev:
Hej,

Vi flyttar in på Grönhögsvägen snart och undersöker nu alternativ för Bredband/telefon/TV. Det lutar åt fiber och vad vi förstått är det antingen Utsikt eller Telia som gäller. Utsikt verkar ta 9.800:- och kan komma igång direkt. Telias pris vet vi inte. De vill ha en massa konstiga uppgifter (grannars telnr, avstånd till kopplingsbox etc etc), därefter tar de 5-7 veckor på sig att få fram en offert. Därefter ytterligare tid för installation. Nu lutar det åt Utsikt, trots det höga priset.

Hur har ni andra gjort? Finns det andra alternativ? Tips?

:confused: :confused:
Tro det eller ej men något märkligt hände i fredags. Plötsligt ringer en snubbe från PEAB och säger att han ska dra in fiber i vårt hus. Men vänta nu, vi har väl inte beställt än säger jag, har inte ens fått ett pris, det skule ju ta 1,5 månad???? Får ett nummer till en person med ETT NAMN på telia Norrköping!! Ringer henne och jodå, Telia bjuder på installationen av fiber för TV, bredband och IPtelefoni. Idag när jag var där satt en liten box snyggt monterad i ett av rummet. Och inkopplat ska det tydligen vara. Det tog 3 (tre) dagar ;-)

Tack för det, Televerket!!!
 
Ålen skrev:
Tro det eller ej men något märkligt hände i fredags. Plötsligt ringer en snubbe från PEAB och säger att han ska dra in fiber i vårt hus. Men vänta nu, vi har väl inte beställt än säger jag, har inte ens fått ett pris, det skule ju ta 1,5 månad???? Får ett nummer till en person med ETT NAMN på telia Norrköping!! Ringer henne och jodå, Telia bjuder på installationen av fiber för TV, bredband och IPtelefoni. Idag när jag var där satt en liten box snyggt monterad i ett av rummet. Och inkopplat ska det tydligen vara. Det tog 3 (tre) dagar ;-)

Tack för det, Televerket!!!
Det är bara att gratulera dig, inkopplat innan inflyttning, vi fick vänta en månad efter inflytt på inkoppling men har haft kontakt med en trevlig dam reklamationsavdelningen som numer får våra Telia räkningar :)
 
Ålen skrev:
Tack för det, Televerket!!!
Tips: Då återstår det bara att beställa allt oxå... det räcker inte med att flytta telefonnummer!
 
Glöm inte föreningsstämman i Skogsbrynets Samfällighetsförening, den 17 april kl 19.00 i Ekängesskolans matsal.
Gäller då inte alla i Ekängen utan bara de som är medlemmar i samfälligheten ;)

Sen vill jag också påminna om något så otroligt mycket viktigare! Nämligen det att idag spelar LHC match & jag utgår ifrån att ni alla kommer dit eller sitter bänkade framför tv & hejar på dem. Själv ska jag skrika söner rösten på plats. :D
 
Ojdå, så det blev, en massa mål, typ 5st i Modokassen & en studsboll i LHC's.
Man kanske skulle montera upp projektorn till på fredag...
 
Nu har vårt bygge på Tomatvägen 62 startat! Markkillarna är där och gräver och fyller för grund för fullt i dag och i morgon.

Om en månad kommer huset!
 
AndersNolberger skrev:
Nu har vårt bygge på Tomatvägen 62 startat! Markkillarna är där och gräver och fyller för grund för fullt i dag och i morgon.

Om en månad kommer huset!
Grattis :)
 
Hurra! Äntligen regn!
Ska jag springa och gömma mig nu? :D
 
Regnet stör mig inte om det inte är i kombination med sjöbrisen på 25s/m som var i gårkväll.
 
Det är intressant hur mycket byggskräp som samlar sig på tomten när det blåser sådär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.