P PappasHammare skrev:
Hur vet du att det var sliskigt bemötande? Du bara förutsätter att det var på ett sätt som du vill att det ska vara. Ja, förutfattade meningar är mycket vanligt i detta land idag (tyvärr) och det är det som sliter oss i bitar.
Tycker att din människosyn är rätt tråkig som tycker att alla som flirtar är sliskiga.
Läs vad som står i det publika meddelandet och ser om det var så sliskigt som du vill få det till.

Ingen!! (förutom de inblandade) vet mer än det som står från i den text som har blivit publik och där står det inget om personen gjorde det fler gånger, var efterhängsam.
Saken var också att 'kärande' var inte ens kund utan en köpare av hus..
Och det är inte förbjudet i detta land att flirta.
Gör inte alla till förbrytare innan de har gjort något..
Tänk på förutfattade meningar......

Och kan vi avsluta detta nu?
Ingen mer information kommer ju komma fram eller hur?
Alltså han fick en erinran. Han bröt mot etiska regler. Det är inte förutfattade meningar, det är fakta.
 
  • Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 5 till
  • Laddar…
Sittställning
linneac linneac skrev:
Alltså han fick en erinran. Han bröt mot etiska regler. Det är inte förutfattade meningar, det är fakta.

Kan du visa paragrafen där det står "för sliskligt beteende"?
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
P
Sittställning Forlowt skrev:
Tänk vad enkelt egentligen. Ring upp. Säg att du inte är intresserad. Om personen fortsätter att ta kontakt. Då blir det helt plötsligt en annan story.
Men vad är det som säger att mäklaren inte ringde upp och pratade? Men gjorde han det flera gånger? Nog ingen som vet förutan de inblandade. Så hitta inte på.
Alltså varför håller ni på att dra detta i långbänk?
Inget mer kommer komma fram? Så hitta inte på vad ni tror skedde utan läs det publika meddelandet.

Ja kommunikationen är ett problem. Man hittar på och gissar hej vilt på ett forum vad som har hänt någon annan. Det är så skrönor skapas...
Och polisanmälan för att någon vill träffas? Då har det gått långt och då blir det inte många barn gjorda....
 
P
linneac linneac skrev:
Alltså han fick en erinran. Han bröt mot etiska regler. Det är inte förutfattade meningar, det är fakta.
Du verkar anser att bara för att han fick en erinran så är han den största sliskiga skit som finns. Det är rätt nedlåtande till någon du inte vet vem det är. Det är förutfattade meningar.
Du vet inte vad som hänt mer än en erinran har utdelas.
 
  • Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
Sittställning
P PappasHammare skrev:
Men vad är det som säger att mäklaren inte ringde upp och pratade? Men gjorde han det flera gånger? Nog ingen som vet förutan de inblandade. Så hitta inte på.
Alltså varför håller ni på att dra detta i långbänk?
Inget mer kommer komma fram? Så hitta inte på vad ni tror skedde utan läs det publika meddelandet.

Ja kommunikationen är ett problem. Man hittar på och gissar hej vilt på ett forum vad som har hänt någon annan. Det är så skrönor skapas...
Och polisanmälan för att någon vill träffas? Då har det gått långt och då blir det inte många barn gjorda....
Erm va ? ..
 
A
erinran var väl för att han tog kontakt med kvinnan genom uppgifter som han kommit tillgagn genom register..

inte för hur han upplevdes..
Inte för hur många gånger han tog kontakt..
 
  • Gilla
  • Älska
erik_83 och 5 till
  • Laddar…
S
linneac linneac skrev:
Men sitter ni gubbar fortfarande här och försvarar mäklarens rätt att bete sig oproffsigt och gränsöverskridande? Var det så jobbigt att en random man fick skit för att han gick emot regler och normalt vett?

Det är lite ofattbart att ni levt såpass länge men ändå inte ser eller förstår poängen med en dylik regel.
Tycker du inte själv att det är lite osmakligt att dela in människor i olika grupper idag? "Ni är män så därför är det så" "Du är brun så därför är du sån" "Du är homosexuell så därför är du så"

Ta och släpp dina fördomar nu, det är inte så fräscht 2021. Se individer och undvika att hata grupper :)
 
  • Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
A
P PappasHammare skrev:
Du verkar anser att bara för att han fick en erinran så är han den största sliskiga skit som finns. Det är rätt nedlåtande till någon du inte vet vem det är. Det är förutfattade meningar.
Du vet inte vad som hänt mer än en erinran har utdelas.
Man läser det man vill... Och vissa slår på metoo trumman och sedan kommer svansen med felaktig feminism fram....
 
  • Gilla
  • Älska
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
linneac linneac skrev:
Men sitter ni gubbar fortfarande här och försvarar mäklarens rätt att bete sig oproffsigt och gränsöverskridande? Var det så jobbigt att en random man fick skit för att han gick emot regler och normalt vett?

Det är lite ofattbart att ni levt såpass länge men ändå inte ser eller förstår poängen med en dylik regel.
Jag är kvinna och jag kan inte heller se att mannen gjort nåt uppenbart fel. Jag skulle inte tagit illa upp. Visst har jag träffat på några män som haft ett beteende jag inte alls uppskattat, men de är i minoritet. Ett litet gulligt sms har jag bara blivit glad för och om jag inte varit intresserad bara svarat nej tack. Absolut inget att gå i taket för.
 
  • Gilla
  • Älska
erik_83 och 9 till
  • Laddar…
A
K Kirre2 skrev:
Jag är kvinna och jag kan inte heller se att mannen gjort nåt uppenbart fel. Jag skulle inte tagit illa upp. Visst har jag träffat på några män som haft ett beteende jag inte alls uppskattat, men de är i minoritet. Ett litet gulligt sms har jag bara blivit glad för och om jag inte varit intresserad bara svarat nej tack. Absolut inget att gå i taket för.
Du verkar ha fötterna på jorden och inte huvudet neråt... Kan vara därför..
lätt kränkta har sina rötter i gräsrötterna... en dag växer de upp och får lite mera förstånd... ;)
 
  • Gilla
Kirre2
  • Laddar…
Sittställning
Jag ser inga kön, enbart personer.
 
A
Sittställning Forlowt skrev:
Jag ser inga kön, enbart personer.
ser väldigt få kön om dagarna.. troligen för att folk har kläder på sig:thinking:;)...
Men det är inte könet som avgör om en person finner en annan person attraktiv eller ej... Utan det är hjärnan... Och det är mänskligt att fela.. tar man ansvar för det man gjort så är det inget mer med det...
visst kan jag tycka att mäklaren haft en väldigt löjlig ursäkt.. Men ja ja...

Men det blir inte mer rätt för att han blir anklagad för att vara sliskig...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Fattar inte ens att detta diskuteras i en 400 poster lång tråd.

Om jag nu förstått det rätt
* Mäklaren vill sälja ett hus
* Till det objektet kommer X antal intressenter var av en är en kvinna vi kallar Z
* Huset går inte Z.
* Okänt tid går så får mäklaren in ett annat hus och kontaktar(okänt om det är sms eller telefon) Z för att se om hon är intresserad av det nya objektet
* Kvinnan Z medelar att hon inte är intresserad av det nya huset då hon redan köpt ett annat.
* I detta läge , då kvinnan Z inte är kund eller ens intressent och iom att mäklaren haft kontakt med Z skickar han sms:et allt handlar om.
* Vi har ingen information om hur kvinnan Z tycker att mäklaren har uppträtt i kontakterna innan sms:t
* Sms:t som sådant är rätt oskyldigt, men i sammanhanget tyckte kvinnan Z att mäklaren iom sms:t varit såpass otrevlig att hon valde att anmäla mäklaren.

Går det då säga att mäklaren varit sliskig?
Går det att säga att kvinnan är lättkränkt?
Svaret på båda frågorna är: Nej. Vi har inte varit med och vi har inte all bakgrundsinformation eller hur båda har uppträtt under de tidigare kontakterna de haft för att kunna avgöra.
Så vad ska då diskuteras?

Om det öht är lämpligt att göra som mäklaren gjorde?
Tja... låt mig säga så här mäklaren kanske inte borde vara mäklare. Detta pga att en fastighetsmäklares uppgift är att sälja fastigheter och i det ingår att kunna göra bedömningar om hur intresserade folk är för att kunna sälja till ett så högt pris som möjligt. Och här har ju bevisligen mäklaren totalt misslyckats med att bedöma kvinnan Z's intresse (av mäklaren själv iofs) till den grad att hon inte bara svarade "nej är inte intresserad" utan blir kränkt och gör en anmälan.
Ungefär som alla "You had one jobb"-memes
 
S SueCia skrev:
Tycker du inte själv att det är lite osmakligt att dela in människor i olika grupper idag? "Ni är män så därför är det så" "Du är brun så därför är du sån" "Du är homosexuell så därför är du så"

Ta och släpp dina fördomar nu, det är inte så fräscht 2021. Se individer och undvika att hata grupper :)
Om du finner det så svårt att argumentera för din åsikt att du gång på gång måste hitta på saker om mig som person, så kanske det är bäst att låta bli att göra ett inlägg över huvud taget.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
linneac linneac skrev:
Om du finner det så svårt att argumentera för din åsikt att du gång på gång måste hitta på saker om mig som person, så kanske det är bäst att låta bli att göra ett inlägg över huvud taget.

Hahhaa spegel tillbaka på den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.