Får suga på den och kanske lägger en beställning i helgen.
 
  • Skärmdump från en webbutik visar Bosch kap- och gersåg med pris och 'lägg i varukorg'-knapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
boschkenta
Jag har den med gta 2600 och just det bör du undvika iaf. Mitt är svetsat snett :crysmile:
 
Igår gick de första 2 lassen till huset. Svettades konstant mellan kl 3 och 8, sen kom regnet och vi gav oss tillbaka till lägenheten efter vi slängt i oss en pizza.

Tänkte slänga in vinterdäcken o lite material i garaget, men det går inte att låsa. Är en gammal hemmasnickrad dörr på sidan som knappt går att stänga. Någon som har tips på vad man kan göra där som gärna kostar så lite som möjligt tills vi byter ut den mot en ny? Bara skruva upp en regel på utsidan med några feta skruv?
samma på insidan av garageporten?
Tänkte mig en stor variant av en låsregel typ?
 
  • Person som står bredvid en släpvagn framför ett tvåvåningshus med tegeltak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Jag skruvade fast dörrar och fönster utifrån/inifrån på vårt garage då det var lite tveksamma låsningar och eventuellt nycklar på vift. Men jag kunde använda garageportarna för passage, där jag bytte kolvar :)
 
Om dörren går att fixa till lite enkelt så den blir bruklig samt att du kommer åt den inifrån så hade jag kört med typ ett boxlås eller skjutregel på insidan. Då kan du låsa men även öppna den lätt om det skulle vara så.

På garaget kan du med fördel sätta en låsregel :)
 
Blir nog att jag skruvar en regel på insidan på dörren, och fixar ett lås till garageporten/dörren. Borde väl finnas i butik så jag kan slänga på?
 
  • Svart dörr med borttaget lås, synligt låshål och dörrhandtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En brun dörr med ett omonterat låskista och en synlig dörrhandtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där borde funka med en vanlig cylinder?
 
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Blir nog att jag skruvar en regel på insidan på dörren, och fixar ett lås till garageporten/dörren. Borde väl finnas i butik så jag kan slänga på?
Du får gärna visa hur du löser det då jag har liknande utmaningar på fastigheten :D
 
Appendix Appendix skrev:
Du får gärna visa hur du löser det då jag har liknande utmaningar på fastigheten :D
Såhär fick det bli sålänge. Är ju både närmare och smidigare att gå genom garageporten ändå.
 
  • En förenklad tillfällig dörrkonstruktion med en träplanka över en gammal sliten dörröppning i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Nu har vi kommit igång med rivandet! Mycket skit blir det…
Och nu är vi tillbaka i det här med väggarna.
Om jag tänker rätt så ska inte denna väggen vara bärande, men vill att någon som faktiskt vet håller med innan den rivs.
Den vilar bara på bjälklaget, dvs ingen vägg under, utan ett öppet rum.
Bifogar bilder från kattvinden och rummet.
Samt några halvtaskiga bilder från vinden. Ska ta nya när dammet där uppe lagt sig.
Om man ser på ritningen så är ju stödbenen på takstolarna mycket längre ut än vad väggen jag vill riva är.
 
  • Vy av en träbjälklag i en vind med synliga takbjälkar och rörledningar, och en delvis synlig tapetserad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbjälkar och en kabelklämma i en vinds konstruktion, möjlig indikation på icke-bärande vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Syn på en delvis rivad vägg och takbjälkar på en vind, damm och byggrester synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en kattvind med synligt träbjälklag och en icke-bärande vägg under renovering, med ledningar och tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vind med pågående rivningsarbete, exponerade bjälkar och halvt avriven vägg med tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis rivna väggar och takbjälkar i ett hus under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en trävägg med delvis rivet gips, synliga träreglar och rivningsavfall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med delvis rivet väggpanel i trä och synlig isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk vind med synliga takbjälkar, isolering och byggavfall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörigt vindsutrymme med rivningsavfall, synliga takbjälkar och isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektritning av en sektion av ett hus med källare och angivet takstolsstöd, märkt "sektion A-A skala 1:100".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Angående väggen så skulle den väl mycket väl kunna vara bärande. Med tanke på att takstolarna inte har stöd mitt i huset utan avlastar åt sidorna.

Eller?
Det bästa är nog att nån konstruktör kikar på det. De brukar kunna säga bu eller bärande på 5 minuter...
 
Appendix Appendix skrev:
Angående väggen så skulle den väl mycket väl kunna vara bärande. Med tanke på att takstolarna inte har stöd mitt i huset utan avlastar åt sidorna.

Eller?
Det bästa är nog att nån konstruktör kikar på det. De brukar kunna säga bu eller bärande på 5 minuter...
Jo, men i andra sidan av huset, så finns det inga kattvindar. Om de är borttagna i efterhand eller om de va så från början är oklart.
 
Lite mer i verktygsparken.
Inte hänt mycket mer än att vi fortsatt att riva övervåningen, tar ju aldrig slut..
Jo! Fått upp en syll till en av de nya innerväggarna. Även kört hem alla reglar och skivor till de nya innerväggarna, men i 33 grader och jobbat ute hela dagen är man sådär pigg. Blev en snabbis till stranden och en pizza efter vi burit in allt till hallen.
 
  • En uppsättning verktyg med en kap- och gersåg, en borr och andra verktyg i en verkstadsinredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Och när du behöver äldre verktyg eller ngt konstigt så slänger du iväg ett pm till mig så ser jag vad jag har iaf ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.