Har fått en leverans, 15 ton, med anläggningsjord för att så gräsmatta på, men efter lite skottande och krattande så hittar vi en del skräp i form av glasbitar och andra vassa föremål. Är det normalt? Ska vi våga odla gräs och låta barn springa barfota på gräsmattan även om vi försöker kratta bort alla vassa föremål?
 
  • Glasbitar och skräp upplagda på en yta som funna i anläggningsjord för gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hög med anläggningsjord i trädgård, omgiven av gräs och träd, med trädgårdsvagn och studsmatta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
halper
  • Laddar…
Varifrån kommer jorden? Beroende på detta kan det vara mer eller mindre förväntat att det finns trasigt porslin och glas i jorden, tyvärr.
 
Reklamera den.
Är inte ovanligt att det är skräp i harpad jord, men ett seriöst företag borde byta ut den (eller skicka ut någon som krattar) utan att bråka.
 
Vet inte var jorden kommer ifrån, bara att dom brukar hämta från en leverantör och att dom aldrig haft problem förut.
Det dom erbjuder mig nu är ett lass med ”fin” jord (3 ggr dyrare) som garanterat inte innehåller skräp och som jag kan lägga ovanpå den andra jorden, men då får jag betala för jorden och dom står för frakten.
 
G GibsonSG skrev:
Det dom erbjuder mig nu är ett lass med ”fin” jord (3 ggr dyrare) som garanterat inte innehåller skräp och som jag kan lägga ovanpå den andra jorden, men då får jag betala för jorden och dom står för frakten.
Det där skulle jag inte acceptera och dess värre hjälper det inte att sätta ett lager jord ovanpå. Skräpet har en tendens att tryckas upp genom jordlagret, förmodligen är det frosten som gör det.

Jag bor på landet och har under mer än tjugo år plockat glas, metaller, keramik och plaster, många säckar har det blivit under åren och jag plockar fortfarande även om det minskat.

Reklamera!
 
Redigerat:
  • Gilla
GibsonSG
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.