tommib
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Nej, va? Har inte du alltid med dig det? :surprised:

Tommib däremot är en rejäl karl, honom kan man lita på; Alltid redo! ;)
Verktygsväska med elverktyg, skruvmejslar och andra byggverktyg, redo för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alltid redo var ordet
 
  • Gilla
  • Haha
Christoffer L och 10 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild]

Alltid redo var ordet
Är det något från Hilleberg som ligger uppe till vänster?
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Nej, va? Har inte du alltid med dig det? :surprised:

Tommib däremot är en rejäl karl, honom kan man lita på; Alltid redo! ;)
Kabelsax, skruvmejslar och spänningsprovare har man alltid med sig.
Lika viktigt som nycklar och kort :cool:
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild]

Alltid redo var ordet
Biltemas spänningsprovare ser jag.
Ett bra val
Bra kvalitet för lite pengar.
Har också ett gäng sådana ;)
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
K knipo skrev:
Är det något från Hilleberg som ligger uppe till vänster?
Nä, det är en tarp (Nordmarka) från HelSport som jag fick gratis.
 
tommib tommib skrev:
Nä, det är en tarp (Nordmarka) från HelSport som jag fick gratis.
Aldrig hört talas om det verktyget
Vad används det till?
 
Müssli Müssli skrev:
Fick ett mail från en potentiell kund som fått sin nya tvättmaskin installerad av Elgiganten.
Hon kan inte tvätta två gånger i rad eftersom maskinen dör efter första fullbordade tvätten. Då måste hon bryta strömmen och slå på igen innan maskinen fungerar som den ska.
Detta fick hon till svar efter mail till Elgiganten:

Det är förmodligen att Elstationen inte kan anpassa sig till ett visst watt antal i programmet och leder därför till en kortslutning. Så det är förmodligen att Elstationen inte är rätt installerad med maskinen. Kopplingsdosan måste kopplas om.

Varken jag eller kunden fattar något, är det någon här inne som fattar?
Söte Värld...
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Düsseldorff
U Uffe A skrev:
Aldrig hört talas om det verktyget
Vad används det till?
Du skämtar??
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
harry73
Grön tarp eller vindskydd uppspänd med stänger på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
tommib
Müssli Müssli skrev:
Hela historien började med att Elgigant-"elektrikern" sa till kunden att hon måste byta ut kopplingsdosan eftersom den inte var godkänd för badrum. Därefter kontaktade hon mig (jag är elektriker) via e-post och undrade vad det skulle kosta att byta dosan till en godkänd.

Jag funderade på vem som hade sagt att dosan inte var godkänd och bad henne skicka en bild vilket hon gjorde. Dosan är en anslutningsdosa IP21 som sitter på godkänt avstånd från dusch och annat vatten så mitt svar blev att hon kunde spara en dryg tusenlapp (mitt pris för att byta till IP44) och låta det vara som det är.
Därefter rullade denna historia vidare och jag förstår att Elgiganten försöker skylla en defekt maskin på en kopplingsdosa som måste bytas ut... Fortsättning följer!
See fram emot fortsättningen på detta. Det är egentligen djupt tragiskt att det får pågå. Helt lagligt sannolikt.
 
  • Gilla
  • Älska
helder och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Du skämtar??
Nope
Har förstått nu att det är är något man använder för att skydda sig mot regn om man sover ute
De enda gånger jag blivit tvingad till att sova ute var i lumpen
Men skulle aldrig göra om det frivilligt ;)
 
  • Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Fick ett mail från en potentiell kund som fått sin nya tvättmaskin installerad av Elgiganten.
Hon kan inte tvätta två gånger i rad eftersom maskinen dör efter första fullbordade tvätten. Då måste hon bryta strömmen och slå på igen innan maskinen fungerar som den ska.
Detta fick hon till svar efter mail till Elgiganten:

Det är förmodligen att Elstationen inte kan anpassa sig till ett visst watt antal i programmet och leder därför till en kortslutning. Så det är förmodligen att Elstationen inte är rätt installerad med maskinen. Kopplingsdosan måste kopplas om.

Varken jag eller kunden fattar något, är det någon här inne som fattar?
Kolla svanströms och elgiganten på Youtube
Inte första gången dom trassla till det
 
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Du skämtar??
Att använda det engelska tarp som vissa tydligen gör här är fel mig helt fel då för mig det bara är en presenning och inte ett tält utan väggar.
 
Jonas Persson
snuttjulle snuttjulle skrev:
Att använda det engelska tarp som vissa tydligen gör här är fel mig helt fel då för mig det bara är en presenning och inte ett tält utan väggar.
Du tänker på tarpaulin, googla på tarp (bildsök) så ska du se vad som dyker upp.
 
Düsseldorff
snuttjulle snuttjulle skrev:
Att använda det engelska tarp som vissa tydligen gör här är fel mig helt fel då för mig det bara är en presenning och inte ett tält utan väggar.
Ja, det har du helt rätt i. Jag antog nog, en aning förmätet, att de flesta var medvetna även om den sekundära betydelsen av ordet. Fel av mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.