Patrik440
Onytto...

Tja, snöplogen har jag väl inte så mycket nytta av på sommaren iaf. Men det går fint att åka och handla eller till slussarna och köpa glass med traktorn.
Röd veterantraktor med snöplog framför och en liten hund som står intill på parkeringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ P
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Patrik440
Ett annat av mina fordon som kanske någon vill kalla onyttofordon men brukar användas när vi skall åka och bada t.ex.
Sedan går den bra att åka till Coop och handla med också.

Går fint att köra på fosilfri HVO100 också.
Gammaldags blå traktor med träflak parkerad, hund tittar över kanten, märkt "IKARUS" och hastighetsskylt "20".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
  • Gilla
fremax och 8 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Ett annat av mina fordon som kanske någon vill kalla onyttofordon men brukar användas när vi skall åka och bada t.ex.
Sedan går den bra att åka till Coop och handla med också.

Går fint att köra på fosilfri HVO100 också.
[bild]

/ Patrik
Den måste ha varit rejält före sin tid om den kan laddas via typ 2-uttag. Eller har du moderniserat den?
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
De här hojarna:

intruder.jpg

Svart Suzuki Katana motorcykel parkerad framför gult hus, med sidoväskor och en SUV i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katanan köpte jag enbart för att uppkörningen krävde en hoj med minst 50 kW motoreffekt, vilket den klarar med marginal. Nu är uppkörningen klar, så är det någon som vill köpa en kanonfin Katana så är den till salu billigt.
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
B
Raptor 660, rätt bra drag i den och går inte använda till något nyttigt. Tror den skulle vilja ha en ny ägare :D

Blå Yamaha Raptor 660 fyrhjuling parkerad på en grusdriveway.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
David-O och 2 till
  • Laddar…
Patrik440
A Avemo skrev:
Den måste ha varit rejält före sin tid om den kan laddas via typ 2-uttag. Eller har du moderniserat den?
Nja, jag tyckte det stod en skylt "Green vehicle" så därför parkerade jag där.
 
  • Haha
  • Gilla
Njingan och 1 till
  • Laddar…
Två cyklar som bara står till ingen nytta ;)
Pendlarcykeln eftersom vi inte jobbat på kontoret på över ett år och racern eftersom gruppcykling känts olämplig senaste året. Ingen miljöförstörelse så de kanske inte platsar om det var ett kriterium.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
Onyttofordon vet jag väl kanske inte om man bara har en men jag har några gamla mopeder till..

En hund bunden utanför en butik och två bilder på samma hund åkandes på en gammal moped.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
Pro rmk 850 (skoter)
Polaris sportsman (fyrhjuling)
Kawasaki 250 (cross)
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
Onyttofordon vet jag väl kanske inte om man bara har en men jag har några gamla mopeder till..

[bild]

/ Patrik
Stenhård Dacke:cool:(y)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Mitt onyttofordon.
Specialized Jumpstumper EVO.
Full carbon.
Specialized Jumpstumper EVO mountainbike i kolfiber, svart färg, med synlig drivlina och däckmärkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PärreC och 4 till
  • Laddar…
Det enda riktiga onyttofordonet jag har är en Nordstiernan cykel som var mycket sportig en gång i mitten på 30-talet då morfars bror köpte den som ny. Han hörde till dem som blev instängda i den där olycksaliga korsun vid Summa så han fick tyvärr ingen långvarig nytta av sin satsning men cykeln lever än.

Paketcykeln av märket Pyrkijä med tre hjul och låda fram är i stort sett ett onyttofordon just nu för tillfället men den har gjort nytta för sig under många långa perioder sedan den anskaffades i början på 50-talet. Senast för några år sedan var det en period då jag använde den flera gånger i veckan och den sparade in mycket onödig bilkörning.
Säkert kommer det fler sådana perioder men just nu har jag inga passliga körslor för den.
 
  • Gilla
pppp123
  • Laddar…
J
Jag har denna. En Renault 19 16v cab -92 som används för turer till glasskiosken och ibland runt någon bana.
 
  • Svart Renault 19 16V cabriolet från 1992 parkerad på en gata med människor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Rickard.
Jag äger tyvärr inte något onyttofordon men visst går det att ha lite roligt på gammskotern även fast det är ett rent arbetsfordon ;)

Blå och vit snöskoter välvd i snön med tydliga spår på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå arbetsbelastad snöskoter med släde och virke i snöig skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
David-O
  • Laddar…
Usch vilken jobbig tråd att läsa när jag påminns om mina egna 7, eller 8 motoriserade fordon som används alldeles för sällan och nog får betraktas som onyttofordon.
Bra namn för övrigt, ger dem en status som motiverar kostnaden att ha dem i drift.:D
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.