Sätt på vattnet och se om du kan spola ut käglan. Det kan nog vara bra om den sitter fast i pinnen när du gör det.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Försökte, men den jäkeln satte sig på tvären. Ser ut som att delar av gängorna från plaststången sitter kvar på den. Lyckades räta upp den och satte tillbaka allting då familjen tyckte jag skulle göra annat :-/

Men är det då den packningen man ser som ska bytas?
 
Det var därför jag rekomenderade att pinnen sitter kvar. Ja, det är sannolikt den som behöver bytas.
 
D Daniel 109 skrev:
Det var därför jag rekomenderade att pinnen sitter kvar. Ja, det är sannolikt den som behöver bytas.
Förstod det :)
Men gängorna i pinnen tycks ju ha gett upp, det var nog därför pinnen sköt iväg men inte packningen.

Någon idé om vad det är för packning? Och ny pinne...äh...ska jag försöka sätta dit en ny istället?
 
John Persson John Persson skrev:
Förstod det :)
Men gängorna i pinnen tycks ju ha gett upp, det var nog därför pinnen sköt iväg men inte packningen.

Någon idé om vad det är för packning? Och ny pinne...äh...ska jag försöka sätta dit en ny istället?
Börjar nog luta mot en ny....
 
larsbj larsbj skrev:
Börjar nog luta mot en ny....
Stort tack för hjälpen, blir en ny :)
 
Hur så delen ut som du tog bort från blandaren?
 
Som en konad skruv (gängad i ytterdelen) - när man vrider på nyckeln så skruvar man på skruven som skjuter på pinnen.

Lätt distraherad av en nätt eftermiddagsskur på 50 mm
 
Det finns nog inga gängor. Delen som ska ut ser sannolikt ut som den Larslb visar.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Här en bild lite från sidan jag lyckades ta på packningen längst in - om detta är rätt packning begriper jag inte riktigt vilken del det är av packningen som Larslb föreslog? :) Eller sitter packningen som en del av annan tätning också?
 
  • Närbild av en misstänkt packning djupt inne i ett rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du bör se den sidan som är rakt upp på lars bild.
 
John Persson John Persson skrev:
Här en bild lite från sidan jag lyckades ta på packningen längst in - om detta är rätt packning begriper jag inte riktigt vilken del det är av packningen som Larslb föreslog? :) Eller sitter packningen som en del av annan tätning också?
Hej John,
Hur gick till slutet? Lyckades du? Har en liknade kran som läcker och vill helst inte byta den.
Fungerar en sån packning som finns angivet i tråden?

Hälsningar/J
 
B Brigg skrev:
Hej John,
Hur gick till slutet? Lyckades du? Har en liknade kran som läcker och vill helst inte byta den.
Fungerar en sån packning som finns angivet i tråden?

Hälsningar/J
Oj hade helt missat detta gamla inlägg. Det slutade med att jag anlitade en rörkrökare som bytte allt.
 
  • Gilla
Brigg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.