188 421 läst · 1 319 svar
188k läst
1,3k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Allvetare
· Västra götaland
· 8 937 inlägg
Heter den "Nobsound"? Är inte nob engelsk slang för... Tja, ni vet...n_sandstrom skrev:Nu har jag då hunnit testa denna lilla pryl:
[bild]
Har verkligen ingen avsikt att jämföra den med "riktiga" förstärkare, utan snarare andra Klass-T lådor jag haft, i samma prisklass, men som saknat blåtand.
Hur låter den då?
Rent ut sagt bedrövligt. Riktigt fördärvad ljud även på låga volymer, så jag brydde mig inte ens om att testa med en annan nätdel. Raka vägen tillbaks ner i lådan tills jag kommer på nåt dumt projekt där den passar.
Jag vet ju från tidigare erfarenhet att tekniken kan leverera. Just detta försök gjorde det då inte.
Trök, men tack för att du flagga bristerna...n_sandstrom skrev:Nu har jag då hunnit testa denna lilla pryl:
[bild]
Har verkligen ingen avsikt att jämföra den med "riktiga" förstärkare, utan snarare andra Klass-T lådor jag haft, i samma prisklass, men som saknat blåtand.
Hur låter den då?
Rent ut sagt bedrövligt. Riktigt fördärvad ljud även på låga volymer, så jag brydde mig inte ens om att testa med en annan nätdel. Raka vägen tillbaks ner i lådan tills jag kommer på nåt dumt projekt där den passar.
Jag vet ju från tidigare erfarenhet att tekniken kan leverera. Just detta försök gjorde det då inte.
Hade tänkt mig en sådan ute vid poolen men får kanske tänka om.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
n_sandstrom skrev:Nu har jag då hunnit testa denna lilla pryl:
[bild]
Har verkligen ingen avsikt att jämföra den med "riktiga" förstärkare, utan snarare andra Klass-T lådor jag haft, i samma prisklass, men som saknat blåtand.
Hur låter den då?
Rent ut sagt bedrövligt. Riktigt fördärvad ljud även på låga volymer, så jag brydde mig inte ens om att testa med en annan nätdel. Raka vägen tillbaks ner i lådan tills jag kommer på nåt dumt projekt där den passar.
Jag vet ju från tidigare erfarenhet att tekniken kan leverera. Just detta försök gjorde det då inte.
Jag har köpt en, funkar betydligt bättre än det jag hade innan, dels en mp3 spelare kopplad till ett par små aktiva datorhögtalare alternativt mobilen till ett par 200kr blåtandhörlurar från netonnet, problemet med hörlurarna är att det är svårt att få ljudet lagom, det blir antingen för högt eller för lågt typ, men det är aldrig några problem med blåtanden mellan hörlurarna och mobilen i fickan.
Fördelen är mycket bättre ljud än datorhögtalarna, men som recensionerna jag läste innan sa, så är det lite dålig räckvidd på blåtanden, jag kan inte ha telefonen i fickan utan lägger den några meter från högtalarna/förstärkaren.
Högtalarna jag använder nu är två olika från gamla Luxor lådor ca 50x30x25cm,, dessutom omaka.
Så jag är nöjd, bättre ljud och jag slipper hålla på och ladda mp3 spelarens batteri då och då.(en gammal sansa clip +)
Har en order sedan i januari där en produkt är restnoterad. Resterande produkter i ordern är levererade. Det har kommit några mail om jag fortfarande vill ha produkten. Funderar nu på att "avbeställa" produkten.
Men vad händer med den fria frakten då, som jag fick för att ordern var över 229 kronor. Är det någon som testat i verkligheten?
Men vad händer med den fria frakten då, som jag fick för att ordern var över 229 kronor. Är det någon som testat i verkligheten?
Ät det en produkt som är restad och du har fått resten samt om du avbeställer den restade produkten så hamnar du under 229kr? I så fall är det nog inget problem. Beställde själv två produkter som tillsammans gav fri frakt då det var över 229kr. Fick hem båda men var inte nöjd med en av produkterna (den dyrare) och skickade tillbaka den. Fick tillbaka fullt pris och inget avdrag för att jag nu var under fri frakt för produkten jag behöll. Returfrakten var dessutom gratis. Helt galet!H hydrolift skrev:Har en order sedan i januari där en produkt är restnoterad. Resterande produkter i ordern är levererade. Det har kommit några mail om jag fortfarande vill ha produkten. Funderar nu på att "avbeställa" produkten.
Men vad händer med den fria frakten då, som jag fick för att ordern var över 229 kronor. Är det någon som testat i verkligheten?
Jag är verkligen nöjd med Amazon Sverige. köpte takduschset nyligen och tyvärr la inte märke till att det var 150 cc.
Packade in allting och gjorde retur och och beställde 160 cc.
Det gick hur smidigt som helst. Inga problem varken med returen eller leveranstiden.
Original Grohe och priset var 40% lägre jämfört med exempelvis Bauhaus.
Packade in allting och gjorde retur och och beställde 160 cc.
Det gick hur smidigt som helst. Inga problem varken med returen eller leveranstiden.
Original Grohe och priset var 40% lägre jämfört med exempelvis Bauhaus.
Frun råkade köpa dubbelt av en vara. Ska betala returfrakt till Storbritannien eftersom det var en leverantör som säljer genom Amazon Marketplace. Inte jättekul då det var tunga grejer. Dyrt att inte ha koll..
Ni har säkert redan tänkt på det men om inte så kan det vara mer lönt att försöka sälja dubbletten vidare. Men det beror förstås på vad det är för något ni köpt.blackarrow skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Fick oxå via Bring för någon vecka sedan.C cpalm skrev:
Tog ungefär 2 veckor att få paketet via dom för dom skyllde på "sändningen är tyvärr försenad och skickas vid nästa möjliga avgång" och paketet var halvtomt.
Såg ut som att den gått igenom en stenkross, men Amazons kundtjänst fixade det hela så jag fick nya produkter.
Grrr... Har nu drabbats av första borttappade paketet. Utlevererat för tre dagar sedan enligt Amazon, endast frakthandling utskriven och ej upphämtat i Eskilstuna enligt UPS. Har i ett långt riktigt goddag-yxskaft-samtal med Amazons kundtjänst fått ett otal olika förklaringar till var paketet befinner sig, men en sak är säker och det är att de inte tappat bort det. De vet bara inte var det är...
Eller jo, till slut bestämde de sig för att det är på väg med UPS och att förklaringen är att de har lite bättre koll än UPS själva på sånt.
Så det enda de kan göra nu är att inte göra någonting i ytterligare 1-5 dagar (uppgifterna varierar) då jag antar att paketet "tajmar ut" och blir officiellt borttappat. Suck
Eller jo, till slut bestämde de sig för att det är på väg med UPS och att förklaringen är att de har lite bättre koll än UPS själva på sånt.
Så det enda de kan göra nu är att inte göra någonting i ytterligare 1-5 dagar (uppgifterna varierar) då jag antar att paketet "tajmar ut" och blir officiellt borttappat. Suck
Redigerat:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 395 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 395 inlägg
Blir du så upprörd över detta ska du nog undvika Amazon. Sedan svenska Amazon startade har iaf 5, kanske 6 paket försvunnit som jag kan minnas just nu. Rätt många felsorteringar och minst 20% förseningar (alltså enligt Amazons beräknade datum). Till det tillkommer runt 10% sönderslaget gods där PostNord varit inblandade (men det gäller ju inte bara Amazon). Minst var fjärde paket via PostNord har mosat paket, men allt går ju inte sönder. Beror delvis på dålig kartongkvalitet men också på en oerhörd misshandel generellt av PN. Reklamerade alldeles nyligen ett riktigt välemballerat paket från IKEA men som PostNord fullständigt krossat och 4 olika artiklar mosats.C cpalm skrev:Grrr... Har nu drabbats av första borttappade paketet. Utlevererat för tre dagar sedan enligt Amazon, endast frakthandling utskriven och ej upphämtat i Eskilstuna enligt UPS. Har i ett långt riktigt goddag-yxskaft-samtal med Amazons kundtjänst fått ett otal olika förklaringar till var paketet befinner sig, men en sak är säker och det är att de inte tappat bort det. De vet bara inte var det är...
Eller jo, till slut bestämde de sig för att det är på väg med UPS och att förklaringen är att de har lite bättre koll än UPS själva på sånt.
Så det enda de kan göra nu är att inte göra någonting i ytterligare 1-5 dagar (uppgifterna varierar) då jag antar att paketet "tajmar ut" och blir officiellt borttappat. Suck
Handlar ~95% av allt online som det ser ut nu, så det är rätt många paket att ta statistik från.
Så olika det kan vara. Jag har inte fått ett enda sönderslaget eller förlorat paket, de flesta kommer dessutom 1-2 dagar före Amazon's uppskattning. Jag måste erkänna att jag var lite orolig när jag beställde 24 glas för ett par veckor sedan eftersom de inte har för vana att packa sakerna särskilt välskyddat, men även de kom fram hela. Kan inte påminna mig att jag fått något trasigt från någon annan heller iaf det senaste året, och jag handlar helt galet mycket online (i alla fall enligt min fru).MultiMan skrev:Blir du så upprörd över detta ska du nog undvika Amazon. Sedan svenska Amazon startade har iaf 5, kanske 6 paket försvunnit som jag kan minnas just nu. Rätt många felsorteringar och minst 20% förseningar (alltså enligt Amazons beräknade datum). Till det tillkommer runt 10% sönderslaget gods där PostNord varit inblandade (men det gäller ju inte bara Amazon). Minst var fjärde paket via PostNord har mosat paket, men allt går ju inte sönder. Beror delvis på dålig kartongkvalitet men också på en oerhörd misshandel generellt av PN. Reklamerade alldeles nyligen ett riktigt välemballerat paket från IKEA men som PostNord fullständigt krossat och 4 olika artiklar mosats.
Handlar ~95% av allt online som det ser ut nu, så det är rätt många paket att ta statistik från.
(Ja, förlorade paket får man förstås inte men jag tror ni fattar ).