Två Bayport Däckstolar och fotpallar i trä och svart väv vid en sjö, mot en bakgrund av berg och klar himmel.
Snart är semestern här och det är hög tid att ladda upp med utemöbler att njuta av sommaren i. Ta chansen att vinna 1 st Bayport Däckstol (fåtölj med forpall) av märket Sunzo från Bra Sommarmöbler. Bayports design mixar det moderna med influenser från 60-talet. Fotpallen är en stor del av känslan och gör att fåtöljen blir en däckstol. Den är vädertålig även i vårt Nordiska klimat.

Värde: 3 990 kr

Så här tävlar du:
  1. Gå in på Instagramkontot @brasommarmobler, gilla och följ sidan.
  2. Svara på frågan här nedan.
  3. Skriv svar och motivering till varför just du ska vinna i den här tråden.
Fråga: Vilket träslag används i alla utemöbler från Sunzo?


Vinnaren utses fredagen den 6 augusti.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Bra Sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
brfbo och 7 till
  • Laddar…
1. Check
2. Teak
3. Skulle sitta perfekt (kolla vilken bra dubbel det blir) vid min nya pool jag bygger.:love:
 
De utemöbler från Sunzo som har trämaterial har alltid teak.

Vi bor i ett vackert 60-talshus med uteplats av röd Ölandssten, som skuggas av en pergola översållad med vinrankor. Detta är tredje sommaren som vi bor i huset, och har hittills haft ärvda utemöbler i grön plast från 90-talet balanserandes på den ofixade Ölandsstenen. Istället för att förstöra 60-tals idyllen genom att tralla in halva trädgården och införskaffa moderna lounge set, så har vi äntligen tagit oss tiden att fixa till uteplatsen; rensat bort allt ogräs och fyllt på mellan stenarna, renoverat pergolan och införskaffat bord och stolar i vackert trämaterial. Det enda ögonsåret är den inte så tidsenliga baden baden stolen i ljusgrå plast. Tänkt vad underbart det vore att få gömma undan denna och istället få njuta av en bok och ett glas kall saft, i skuggan av vindruvorna, i en tidsenlig däckstol från Sunzo.
 
1. Done
2. Möblerna är i obehandlad teak
3. Vi har sedan förra sommaren letat efter en lämplig möbel att sätta i kvälls-sol-hörnet på altanen. Det är i detta hörn en av oss (den som inte lägger sonen) ständigt befinner sig kvällstid vid bra väder. Ännu har vi inte hittat någon som skulle passa bra, men jag tror ni gjorde letandet enkelt.
 
Kontot är följt och materialet är teak!

Bygglovet för våran uteplats ägde precis lagakraft och det hade ju varit magiskt om det trillade ner en härlig fåtölj att ta en bygg-öl i ungefär samtidig som jag blir klar!
 
Teak, så klart! Det här är möbler av hög kvalité!

Har precis byggt klart en myshörna på tomten med insyns- och vindskydd. Er stol med fotpall hade varit kronan på verket efter några veckors slit!
 
1. följer på instagram
2. Teak
3. Vi har idag en pool med ett däck av sten. Min önskan har varit att lägga ett trädäck istället för att mjuka upp och ge platsen en varmare känsla. Men den idén delar tyvärr inte min sambo. Kan jag istället få möjlighet att byta ut en av de grå solsängarna i flätad plast som huserar där just nu mot en fåtölj i vacker varm teak så blir jag mer än nöjd och tror att det lilla kan räcka för att skapa en varm och inbjudande känsla. Med denna tävling och fåtölj inser jag att det behövs inte alltid göras något stort för att få en stor förändring utan med rätt möbler och material kan man skapa sig precis den känsla man är ute efter.
 
richardtenggren
1; följer dem nu
2; teak
3; gillar verkligen designen av dessa möbler, vi har tänkt att ha en möbelgrupp på framsidan av vårt hus där denna skulle passa perfekt i kvällssolen. Nu är det långt ifrån färdigt men planen är att stenlägga större delen av framsidan där vi idag har gräs.
 
Mitt svar:
Möblerna från Sunzo är tillverkade av teak.

Fåtöljen skulle hitta sin plats hos mig på vår nybyggda altan i stugan! Jag behöver en plats att kunna koppla av bekvämt mellan mina praktiska projekt i trädgården.
 
Gillat och följer!
Teak
Wow så läcker stol! Som vi har letat och inte funnit, den skulle bli som ett ”smycke” hos oss!
 
1. Fixat!
2. Teak

Idag har jag första dagen på min föräldraledighet. Två älskade små tjejer att passa och fullt upp dagarna i ända. Ser fram emot att nån gång emellanåt få sjunka ner i en rejäl däckstol i tidlös design med en kopp kaffe och en tidning samtidigt som jag lyssnar till ungarnas glada skratt från studsmattan intill uteplatsen.
 
  • Gilla
Nybyggt torp
  • Laddar…
SVAR: Teak
Efter att ha arbetat lång tid 150% i vården så arbetade jag med en infektion i kroppen och blev kroniskt hjärtsjuk, ledvärk mm inklusive väldigt begränsad ork, så vore underbart att få sitta skönt o snyggt :love:när jag ofta vilar!
Vinnaren ska utses 6:e Augusti,
den 6:e Augusti min absoluta turdag på året...då föddes vår son!
Hoppas på turen igen!
 
Teak används som träslag
Vacker och stilren stol som skulle passa perfekt på vår nya altan. Tänk att få sitta i den, lägga upp benen på pallen, och bara jäsa i solen med en stor isvatten i handen
 
Svar :

materialet är teak och kontot följts. Vi har byggt hus och i behov av utomhus möbler.
 
1. Följer!
2. Teak
3. Efter 13 års vår-/sommarrenoveringar är vi nu, otroligt nog, inne på vårt sista större projekt vid vår stuga - nytt utedass/förråd! Vi har lagt varje lördag sedan mars och nu är tanken att vi ska avsluta det så vi kan använda det på semestern. Vore ju fantastiskt att äntligen få sitta i dessa snygga stolar och njuuuta då.
 
  • Ett pågående byggprojekt av ett utedass/förråd omgivet av träd, med snygga vita stolar och byggmaterial i förgrunden.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.