I Ironside skrev:
Avståndsmätare, fungerar de utomhus? Känns ju som att det är främst där man skulle behöva en sådan, ex när man bygger staket.
De funkar absolut utomhus. Kan vara lite svårt att se var man siktar om solen är skaro, men mäter gör de
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
I Ironside skrev:
Avståndsmätare, fungerar de utomhus? Känns ju som att det är främst där man skulle behöva en sådan, ex när man bygger staket.
Skulle säga att de mäter lite sämre i gassande sol också. Den är säkerligen lika exakt men har märkt att den har svårt att mäta på större avstånd i starkt ljus. Ska jag mäta mer än 15-20 meter med min Bosch GLM 100C gör jag det när det är molnigt eller på kvällen. Mitt i solsken går det ofta inte. Har även en likadan fast 80 (eller om det är 50) och det är samma sak med båda. Röd laser. Kanske är bättre med nyare gröna?
 
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Som alltid blir det dyrt att läsa denna tråden.
Har nån blå 50 sen tidigare.

Tror denna lasermätaren är påväg att bli bytt då priset rasar och den är över 5år gammal
Vet inte om GLM 50-27 CG PROFESSIONAL är tänkt att ersätta 50C.
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Vet inte om GLM 50-27 CG PROFESSIONAL är tänkt att ersätta 50C.
Det är nog inte otroligt.(y)

Tyckte priset på den i tråden ändå var bra så jag beställde den. Vet inte varför....
Min gamla är bra, så gumman kanske kan ha den i handväskan. Hon har redan en Wera bitsmejsel där. Jag fick köpa en åt henne för att få tillbaka min.

Ska se om det kommer en Festool CXS i nytt utförande så jag får ha min för mig själv
 
  • Gilla
  • Haha
putte22 och 2 till
  • Laddar…
I Ironside skrev:
Avståndsmätare, fungerar de utomhus? Känns ju som att det är främst där man skulle behöva en sådan, ex när man bygger staket.
Som sagt var kan det vara lite svårt att se vart man siktar. Sen kan min vägra att mäta i motljus ibland. Inte så att den mäter fel, utan man får en felkod och får prova igen.
 
Bosch Professional bordsåg GTS 635-216 för 2644:- inkl. frakt hos Amazon.se.
Ligger på ca 4200:- enligt Prisjakt.
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Just den bordssågen har väl fått en hel del kritik för att vara allmänt rapplig och behöver diverse DIY-ombyggnader för att få vettig?

EDIT: syftade bla. på denna tråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-gts-635-216-uppgraderingar.399636/

Man får naturligtvis vad man betalar för men utan att ha provkört själv tycks detta vara lite av ett lågvattenmärke för Boschs blåa serie.
 
Redigerat:
  • Gilla
enokenok och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte den i våras när priset var nere på liknande nivåer, min vibrerar lite innan den är uppe i fullt varvtal, (mjukstart) men sen går den tyst och fint. Har använt den för att klyva reglar och plywood, inget direkt finlir, fungerat utmärkt till detta.

Upplever den inte som rapplig, anhållet är stabilt och fint, bordet likaså inkl. förlängningen.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
T
T Ejmelie skrev:
Köpte precis en Makita lövblås inklusive dubbelladdare och 4st 5 ah batterier till bra pris hos Toolab.
4485kr

[länk]
Inte längre en bra deal. Jäklar vad de höjt priset :(
 
screamin-daemon screamin-daemon skrev:
Bosch Professional bordsåg GTS 635-216 för 2644:- inkl. frakt hos Amazon.se.
Ligger på ca 4200:- enligt Prisjakt.
Synd/bra att jag inte är hemma i Sverige, annars hade det blivit en tripp till Hornbach för att prismatcha.
 
B boohoo skrev:
[länk]

Vi får se vad som dyker upp. Bilden visar diverse vinkelslipar men det står att man beställer en GBH 18v-45C samt GCY 30-4...

Allt för priset av 2700kr.
Recensionerna är på vinkelslipar också så det borde vara det som dyker upp.
 
P Prodigys skrev:
Recensionerna är på vinkelslipar också så det borde vara det som dyker upp.
Vi får se, med tanke på att det står att jag beställt en Bosch Gbh 18v-45
 
Q Adde byggahus skrev:
Makita 18v pump för 594:-
Jag betalade 1000:- för ett år sedan.

[länk]
Tack för denna! Köpte en och har nu testat på div däck. Mycket smidigt! (y)
 
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.