Ser ut som en hegner och isf prisvärd.. Röd elektrisk figursåg placerad på en träbock i ett välorganiserat hantverksrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det ngt annat så tveksam :)
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Rostig metallfläkt placerad på ett bord utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fläkten verkar behöva ny motor
 
Begagnad pelarborrmaskin Arboga E100s med två skruvstycken och chuck, lite rost som går att putsa bort. En metallsvärv i en verkstad mot en trävägg, annonserad till försäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite dyr men rätt fin Metallsvarv Åsbrink bslI i en verkstad, prislapp på 10 500 kr, beskrivs som "Lite dyr men rätt fin".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
Jag är rätt sugen på en sån där pelarborr, är det någon som har koll på hur flyttbar den är, måste man köra den på pall eller kan man få isär bord, huvud och pelare och bära varje del för sig, eller är delarna i sig aptunga? Just den där pelarborren har sänkts i pris, den låg lite högre för några veckor sen. Det låg en uppe för lite mindre igår också, men den gick väldigt snabbt.
 
S Svante Svenson skrev:
Jag är rätt sugen på en sån där pelarborr, är det någon som har koll på hur flyttbar den är, måste man köra den på pall eller kan man få isär bord, huvud och pelare och bära varje del för sig, eller är delarna i sig aptunga? Just den där pelarborren har sänkts i pris, den låg lite högre för några veckor sen. Det låg en uppe för lite mindre igår också, men den gick väldigt snabbt.
Den väger väl ca 125kg. Jag kör runt min på en plywoodskkva med hjul.
Huvudet och bordet går lätt o ta av.
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Den väger väl ca 125kg. Jag kör runt min på en plywoodskkva med hjul.
Huvudet och bordet går lätt o ta av.
Jag tänkte framförallt om/när man köper den, på grund av en del pausade trädgårdsprojekt behöver den lyftas över lite ytor där man inte kan köra pirra och upp för trappor och liknande. 125 kilo orkar jag nog inte lyfta, men kan man få ner det i säg 70-kilosklumpedunsar är det ju jobbigt men inte omöjligt. :)
 
S Svante Svenson skrev:
Jag tänkte framförallt om/när man köper den, på grund av en del pausade trädgårdsprojekt behöver den lyftas över lite ytor där man inte kan köra pirra och upp för trappor och liknande. 125 kilo orkar jag nog inte lyfta, men kan man få ner det i säg 70-kilosklumpedunsar är det ju jobbigt men inte omöjligt. :)
Du kan ta av huvud, fot och bord. Då blir den helt klart förflyttbar. Är det mycket rost kan det ju vara lite kämpigare att få loss saker och ting.
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Rikthyveln anser jag är prisvärd. Rikt/planen också. De andra är lite dyra. En begagnad industriell rikthyvel av märket Ejca i ett verkstadsutrymme, visad i en försäljningsannons.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Om priset är för båda är det riktigt bra. En fräs och svarv i ett verktygsskjul som är till salu för 10 000 kr, båda syns delvis på bilden.
 
Bordfräs av märket ELEKTRA med ett trästycke fäst vid fräsen och måttband på arbetsbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RobbanGBG och 1 till
  • Laddar…
En grönmålad spånsugsmaskin med påse och elektriska kablar, utlagd till försäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Begagnad bänksåg Altenforf ute med vit husbakgrund och rosa spännband på grusig mark.
Nu kom den igen. Kanske ngt fel på den?
 
Klipp! Blå rikt- och planhyvel Lini 37 till salu i ett garage, synliga reglage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Om bara alla delar finns där så är ju detta ett superklipp.

Begagnad justersåg till salu, potentiellt komplett, står i ett växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ola C Ola C skrev:
Om bara alla delar finns där så är ju detta ett superklipp.

[bild]
Mm, typiskt att den kom ut 5d efter att man passerat Umeå..
Bild av en gammal ELU Mof96 handöverfräs i originalförpackning på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd svetsbord med metallstänger ovanpå, synliga slitage och rost, i en verkstadsinställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en vertikalputs Hegner TBS 500 till salu, nytt slipband ingår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.