Inte Mockfjärd!
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
närmsta välrenomerade byggfirma löser de, brukar bli mer kvalite än de som åker runt och enbart byter fönster, de har med sig standard lister/smygar och 1ton mjukfog , brukar kunna se ut där efter med :rofl:
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
P Patzie skrev:
närmsta välrenomerade byggfirma löser de, brukar bli mer kvalite än de som åker runt och enbart byter fönster, de har med sig standard lister/smygar och 1ton mjukfog , brukar kunna se ut där efter med :rofl:
Det är ju en djungel det här med fönsterbyte så de som bara jobbar med fönsterbyten ska jag alltså inte kontakta?
 
Krilleman
Jag bytte till Elitförster AFH i hela huset.

Rekommenderas varmt!
Plåtslagaren som var här sa direkt: Gud vad skönt med riktiga fönster att fästa plåten i...

Köpte dom på min lokala XL-bygghandel. Var väl lite tjenis med en säljare då jag köpt allt till ett takbyte året innan. Men inte mer än så.

Prismässigt landade jag under samma fönster om jag köpt dom på bygghemma.se

https://www.elitfonster.se/fonster-...er-original-alu/elitfonster-original-alu-afh/
 
Jag hittade en sida som man kan beställa online
https://butik.elitfonsterpaplats.se/
kan det vara något?
Elitfönster Original Alu Vridfönster
105 bredd 115 höjd,
13160:- är det vad jag får räkna med per fönster?

QUOTE="Krilleman, post: 4288344, member: 121167"]Jag bytte till Elitförster AFH i hela huset.

Rekommenderas varmt!
Plåtslagaren som var här sa direkt: Gud vad skönt med riktiga fönster att fästa plåten i..
Köpte dom på min lokala XL-bygghandel. Var väl lite tjenis med en säljare då jag köpt allt till ett takbyte året innan. Men inte mer än så.

Prismässigt landade jag under samma fönster om jag köpt dom på bygghemma.se

https://www.elitfonster.se/fonster-...er-original-alu/elitfonster-original-alu-afh/[/QUOTE]

Krilleman Krilleman skrev:
Jag bytte till Elitförster AFH i hela huset.

Rekommenderas varmt!
Plåtslagaren som var här sa direkt: Gud vad skönt med riktiga fönster att fästa plåten i...

Köpte dom på min lokala XL-bygghandel. Var väl lite tjenis med en säljare då jag köpt allt till ett takbyte året innan. Men inte mer än så.

Prismässigt landade jag under samma fönster om jag köpt dom på bygghemma.se

[länk]
 
L Lotta Collin skrev:
Jag hittade en sida som man kan beställa online
[länk]
kan det vara något?
Elitfönster Original Alu Vridfönster
105 bredd 115 höjd,
13160:- är det vad jag får räkna med per fönster?

QUOTE="Krilleman, post: 4288344, member: 121167"]Jag bytte till Elitförster AFH i hela huset.

Rekommenderas varmt!
Plåtslagaren som var här sa direkt: Gud vad skönt med riktiga fönster att fästa plåten i..
Köpte dom på min lokala XL-bygghandel. Var väl lite tjenis med en säljare då jag köpt allt till ett takbyte året innan. Men inte mer än så.

Prismässigt landade jag under samma fönster om jag köpt dom på bygghemma.se

[länk]
[/QUOTE]
Dyrt!
 
Tyckte jag också, hur mycket ska jag räkna med per fönster :rolleyes:

QUOTE="tippz, post: 4288380, member: 188216"][/QUOTE]
Dyrt![/QUOTE]
 
Krilleman
Elitfönster har väl endå bara fasta 10,11,12,13,14 osv och inte halvor i det lagerlagda sortimentet....

10x11 går på ca 7000:- på bygghemma.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Elitfönster har väl endå bara fasta 10,11,12,13,14 osv och inte halvor i det lagerlagda sortimentet....

10x11 går på ca 7000:- på bygghemma.
Det går att få fönster måttbeställda om man vill
 
Krilleman
F fönsterpåven skrev:
Det går att få fönster måttbeställda om man vill
Du läste inte det jag skrev...
 
Krilleman Krilleman skrev:
Du läste inte det jag skrev...
Ska du byta fönster på en gammal villa så är nog inte standardmåtten så intressanta...
 
Problemet med Mockfjärds är inte fönstret, det kommer från samma fabrik som Traryds- SP-fönster nämligen Nordiska Fönster.
Problemet är att dom anlitar undermåliga montagefirmor som får dåligt betalt, där vissa anställda inte har någon erfarenhet alls. Det är inte så noga med isolering enligt byggnormer alltid.
Elitfönster har egen fabrik och egna montörer och har ett bra rykte.
Det finns ett antal tillverkare från Bohuslän med mycket bra fönster med Norskt ursprung.
 
Redigerat:
L Leif i Skåne skrev:
Problemet med Mockfjärd är inte fönstret, det kommer från samma fabrik som Traryds- SP-fönster nämligen Nordiska Fönster.
Problemet är att dom anlitar undermåliga montagefirmor som får dåligt betalt, där vissa anställda inte har någon erfarenhet alls. Det är inte så noga med isolering enligt byggnormer alltid.
Elitfönster har egen fabrik och egna montörer och har ett bra rykte.
Det finns ett antal tillverkare från Bohuslän med mycket bra fönster med Norskt ursprung.
Dom kommer från Svenska fönster och inget annat, även Elit fönsters montage tjänst sker med underentreprenörer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.