Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 851 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
Hade varit hemskt om jag missat på denna quizet då man hållit på med ström i 50 år.

Protte
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 933 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 1/10 rätt, vilket är bättre än 2 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
Jag ska aldrig ägna mig åt annat än att byta propp när den gått.... eller kanske jag ska strunta i det också.
 
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 641 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
Jag är elektriker. Kyl montör.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 284 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 304 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 334 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
S
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 414 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 445 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
Som ”gammal” elektriker/ ellärare hade jag skämts om man missar någon fråga. MEN håller med en tidigare insändare om att några frågor var ”lite” konstiga och borde bytas ut till klarare och tydligare! Kanske lite om gul/grön ledare till exempel..
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 136 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 600 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 666 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
Pensionerad elektriker
 
S
D demerzel skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 39 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"

I vilket sammanhang hör kondensatorer och varistorer hemma med avseende på elinstallation i hus?
Det skulle du allt gärna vilja veta!
 
S
prototypen prototypen skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 851 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om el?"
Hade varit hemskt om jag missat på denna quizet då man hållit på med ström i 50 år.

Protte
Du har aldrig rört en spänningsförande kabel då?
:cool::cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.