AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Anka är sjukt gott, du har nog skurit det tvärs fibrerna
Det är väl ändå tvärs fibrerna anka skall skäras för att bli mör?
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Anka är sjukt gott, du har nog skurit det tvärs fibrerna
Inte fan vet väl jag, jag har fått en tallrik och bestick och ätit efter bästa förmåga, alltid seg och träig och ingen vidare god smak.Ja det finns nog några maträtter man behöver utbildning på men jag har svårt se anka bli gott oavsett hur man äter den.
 
Annars så gillar jag nog mest detta, i denna ordning(givetvis av bra kvalitet)
Tonfisk
Torsk
Musslor
Renfile
Oxfile
Korv
Lax

Nu är vi nere på köttfärsnivå så det räcker där.
 
Älg är svårt, beror nog mycket på ålder på djuret, hur länge det hängt osv

Haft superbra bitar och sega jävlar som knappt duger till skav...

Han jag köper av har en jäkla brådska med att jag ska hämta, knappt så det hunnit falla i skogen förens han ringer och säger att jag får hämta.

Blir väl mycket att hängmöra 80kg hemma :D

Har man en fin bit så räcker det med 1.5min / sida för en 2cm skiva, en seg så får man koka i 3h eller köra slowcook i 12h :D
 
De sköt den nu jävlar vad det small, stackarn satt fast, tjöt högt av rädsla.

 
  • Ledsen
  • Gilla
Nillea och 1 till
  • Laddar…
I princip alla vilda djur känns sämre än det från nån köttfabrik, djuren har kanke levt bättre men en vanlig gris smakar bättre än ett vildsvin, en älg något sämre än en ko, en björn typ oätlig. Ren sticker ut lite men det är ju ändå tamdjur i de flesta fall.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De sköt den nu jävlar vad det small, stackarn satt fast, tjöt högt av rädsla.

[video]
Jag funderade lite på hur de skulle lösa det där med skarpt skott mitt i stan. Jag kom fram till att de förmodligen skulle lösa det med någon lite finare kaliber och med ljuddämpare, men tydligen inte...
 
M MartinP666 skrev:
Jag funderade lite på hur de skulle lösa det där med skarpt skott mitt i stan. Jag kom fram till att de förmodligen skulle lösa det med någon lite finare kaliber och med ljuddämpare, men tydligen inte...
Sköt med odämpad studsare, med en hand pga svår vinkel. Synd jag inte hade sinnesnörvaro och filma
 
Byurn Byurn skrev:
Det är väl ändå tvärs fibrerna anka skall skäras för att bli mör?
Japp, jag måste alltid googla för jag glömmer bort :)
 
V Ville_Vessla skrev:
I princip alla vilda djur känns sämre än det från nån köttfabrik, djuren har kanke levt bättre men en vanlig gris smakar bättre än ett vildsvin, en älg något sämre än en ko, en björn typ oätlig. Ren sticker ut lite men det är ju ändå tamdjur i de flesta fall.
Har du ätit en bra rådjurssadel? Det är grymt gott. Men håller med om vildsvin osv.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du ätit en bra rådjurssadel? Det är grunt gott. Men håller med om vilssvin osv.
Osäker, har ätit rådjur men det var länge sen, vad det var för del och om det var bra, ingen aning, däremot har jag dom i trädgården ofta och kan ta en morakniv och brotta ner nån om det blir riktigt illa ställt.
 
  • Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Osäker, har ätit rådjur men det var länge sen, vad det var för del och om det var bra, ingen aning, däremot har jag dom i trädgården ofta och kan ta en morakniv och brotta ner nån om det blir riktigt illa ställt.
Det får man inte göra nej
 
Jag försökte få tag på firman både via sms och ringa, inget svar så inte mer än rätt hänga ut dem tycker jag. Dock har jag heller inte fått någon faktura, men hade ju gärna betalt och fått en fungerande skiva :)

https://svenskbetongdesign.se
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Fakturan kommer, va så säker på det. De gjöt ett källargolv hos mig för många år sedan i Maj, fakturan dök ner i brevlådan i slutet på Augusti eller början på September samma år. Så de är inte jättesnabba på att fakturera. =)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
T tobben87 skrev:
Fakturan kommer, va så säker på det. De gjöt ett källargolv hos mig för många år sedan i Maj, fakturan dök ner i brevlådan i slutet på Augusti eller början på September samma år. Så de är inte jättesnabba på att fakturera. =)
Aha, ja då är det kanske dags försöka få kontakt med dem då. Tänker inte betala förarens de åtgärdat den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.