P pmd skrev:
Du får gärna börja eftersom du skrev att väljarna vill ha ett rättvist skattesystem i inlägg #276.
Vad är det en majoritet av väljarna vill ha? Hur överens är de?

Ordet rättvisa har urholkats så mycket att det knappt betyder mer än "bra" nuförtiden.
var och en efter förmåga, åt var och en efter behov, hur svårt kan det vara
 
  • Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
var och en efter förmåga, åt var och en efter behov, hur svårt kan det vara
Ett traditionellt äktenskap?
 
P
M mickef skrev:
Åjo, men kanske inte TS.
Vad har du att sätta emot?
 
P
K kortis skrev:
var och en efter förmåga, åt var och en efter behov, hur svårt kan det vara
Inte ett dugg svårt så länge jag avgör förmågor och behov.
 
  • Gilla
  • Haha
videopac och 1 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Ett traditionellt äktenskap?
Nåt sånt, men månggifte är väl inte lagligt?
 
P pmd skrev:
Vad har du att sätta emot?
Mina engagemang.
 
P pmd skrev:
Nåt sånt, men månggifte är väl inte lagligt?
Tack och lov.
 
P
M mickef skrev:
Mina engagemang.
Men praktiskt? Om inte banken vill göra affär med dig så kan du knappast tvinga den.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
P pmd skrev:
Men praktiskt? Om inte banken vill göra affär med dig så kan du knappast tvinga den.
Om banken inte vill göra affärer med mig, av nån anledning, så är det ömsesidigt och jag byter till en som vill.
 
  • Haha
  • Gilla
Nick 72 och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
var och en efter förmåga, åt var och en efter behov, hur svårt kan det vara
Definiera "förmåga", "behov" och "svårt".... ;)
 
;)
N Nisken skrev:
Definiera "förmåga", "behov" och "svårt".... ;)
SAO kanske kan vara en ledtråd, som morsan sa när jag var barn o frågade, titta i bokhyllan det står i uppslagsboken.:)
 
M
K kortis skrev:
;)
SAO kanske kan vara en ledtråd, som morsan sa när jag var barn o frågade, titta i bokhyllan det står i uppslagsboken.:)
SAOL kanske? Eller "SAOL" kanske är feltryckt i SAOL som SAO?:rofl:
 
M mickef skrev:
Om banken inte vill göra affärer med mig, av nån anledning, så är det ömsesidigt och jag byter till en som vill.
I första skedet är det inte frågan om banken ”vill”, banken får inte ta emot Ts pengar utan att Ts kan visa var de kommer ifrån. Nu är bevisningen i Ts fall så komplicerat och leder till så omfattande pappersinlämning att det tar banken så mycket tid och kostnad att gå igenom att det blir en förlustaffär. Banken är ett vinstdrivande företag och tvekar väl på att ge sig in i denna affär om inte Ts inkommer med mer strukturerade bevis.
 
  • Gilla
martyj85
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
I första skedet är det inte frågan om banken ”vill”, banken får inte ta emot Ts pengar utan att Ts kan visa var de kommer ifrån. Nu är bevisningen i Ts fall så komplicerat och leder till så omfattande pappersinlämning att det tar banken så mycket tid och kostnad att gå igenom att det blir en förlustaffär. Banken är ett vinstdrivande företag och tvekar väl på att ge sig in i denna affär om inte Ts inkommer med mer strukturerade bevis.
Är tveksam till att de får neka en att bli kund pga att det är för jobbigt att gå igenom dokumentaionen de själva kräver.
 
Stickan56
M MrDizzy skrev:
Är tveksam till att de får neka en att bli kund pga att det är för jobbigt att gå igenom dokumentaionen de själva kräver.
Vilken skyldighet skulle banken ha att ta emot TS som kund och även om han redan är kund så har dom ingen skyldighet att hjälpa till med överföringen.

Stickan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.