boschkenta boschkenta skrev:
Jula har bland annat Bahco snabbtvingar till bra pris just nu!
Jag köpte fyra för ett par år sedan. En gick sönder nästan direkt (gick inte spänna) fanns ingen ersättare när jag var inte så fick rabatt på en kraftigare variant, en väldig skillnad.

Jag har ingen stor erfarenhet av denna typ av tvingar, ersättaren var väl ok, inte mer, övriga jag varit i kontakt med har varit rätt kassa, men nog fyller de en funktion. Går ofta vända och nyttja för att trycka och är bra som en extra hand när man vill hålla något lite på plats under injustering eller ha en tillfällig krok att hänga sladden i så den inte hamnar på nylimmadde ytan eller så.
 
boschkenta
J JFrisk skrev:
Jag köpte fyra för ett par år sedan. En gick sönder nästan direkt (gick inte spänna) fanns ingen ersättare när jag var inte så fick rabatt på en kraftigare variant, en väldig skillnad.

Jag har ingen stor erfarenhet av denna typ av tvingar, ersättaren var väl ok, inte mer, övriga jag varit i kontakt med har varit rätt kassa, men nog fyller de en funktion. Går ofta vända och nyttja för att trycka och är bra som en extra hand när man vill hålla något lite på plats under injustering eller ha en tillfällig krok att hänga sladden i så den inte hamnar på nylimmadde ytan eller så.
Hmm kanske var det ett dåligt köp trots rabatten! Personligen brukar jag dock enbart använda den här typen av tvingar till snabba tillfälliga saker, och skruvtvingar när det är lite mer allvar så att säga. Återstår att se hur de håller :cool:
 
hsd hsd skrev:
Världens bästa fotograf :rofl::rofl::rofl:
Alltså, när det gäller nätauktioner med bilder o beskrivningar har jag gett upp hoppet.
Ofta helt värdelöst. Tittar alltid fysiskt om det går, annars skall det mycket till för köp.
 
F FredrikN90 skrev:
Bosch Professional kap- och geringssåg med utdragningsfunktion GCM 8 SJL (1 600 W, kling-Ø: 216 mm, i kartong): Amazon.se: Home Improvement

bra pris på denna
Skriv gärna priset i texten då Amazon ofta justerar priser efter varje köp.
2899kr var det nu och det är väll ett okej pris.
Prismatcha på Hornbach blir det ännu bättre :)
 
  • Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
@AndersMalmgren
Såg att din favorit Ankarsrum finns billigt på Elgiganten i 24h,

[länk]
4990 kr medlemspris och mixern på köpet? Bra prissänkning. Det enda jag inte gillar med dessa nya är "kanten" i botten på degbunken som inte har något grepp, svårt att hålla upp och ned och hälla ut degen. De gamla hade ju en fals utåt och de lite nyare en öppen kant "inåt" medan i alla fall min är en kontinuerlig fas "v" eller hur man beskriver det, nästan omöjlig att greppa.
 
  • Gilla
NoOne2k
  • Laddar…
Bosch GRL 400 H med mottagare, avvägningsstång och stativ för 5317. Brukar ligga på 6999 kr, ibland nedsatt till 5999 kr, så det är ett bra pris anser jag.
Skärmbild av en rotationslaser Bosch GRL 400 H med pris och omdöme på en jämförelsesajt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och här är länk till Proffsmagasinet. Notera lång leveranstid men den som väntar på något gott…
https://www.proffsmagasinet.se/lase...t/bosch-grl-400-h-rotationslaserpaket-ra27020
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
@AndersMalmgren
Såg att din favorit Ankarsrum finns billigt på Elgiganten i 24h,

[länk]
Som degknådare är dessa bra helt klart! Vissa av tillbehören är dock mer tveksamma. Blendern gör inte mycket nytta, citruspressen är väl ok, köttkvarnen är hyfsad och vispskålen fungerar ok - lite störande med mitt-pinnen.

Modellerna som är matta är lite svåra att torka av, betydligt lättare på de som är blanka.
 
Håller med. "Dubbelvispen" är visserligen bra till grädde, men sen tycker jag att det tar stopp... Köttkvarnen och rivjärnet har jag däremot använt en del. Sedan hade jag den stora lyckan att hitta en extra bunke på secondhand för 40 kr med en botten som går att hålla i. Det var nästan så att man skämdes då...
Men den är bra på pizzadeg vilket är det jag kör mest med den.
 
  • Gilla
gmanhem
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Håller med. "Dubbelvispen" är visserligen bra till grädde, men sen tycker jag att det tar stopp... Köttkvarnen och rivjärnet har jag däremot använt en del. Sedan hade jag den stora lyckan att hitta en extra bunke på secondhand för 40 kr med en botten som går att hålla i. Det var nästan så att man skämdes då...
Men den är bra på pizzadeg vilket är:surprised: det jag kör mest med den.
Glöm inte att vispa äggvita till maräng eller cheesecake.... (y)
 
T
Q Adde byggahus skrev:
Makita 18v pump för 594:-
Jag betalade 1000:- för ett år sedan.

[länk]
Funkar den bra?
 
Q Adde byggahus skrev:
Makita 18v pump för 594:-
Jag betalade 1000:- för ett år sedan.

[länk]
Kan man använda den till att blåsa rent också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.