useless useless skrev:
Det är väl 'folk från kommunen' som godkänner bygglovet? Menar du att dom först gett grannen bygglov för att sen inte förstå hur det kunde gå till?
Kan ju vara någon barnskötare och ett par vårdbiträden som har haft synpunkter. Det är ju också folk från kommunen.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[bild]
Vi ser olika på saken. Själv har jag en stark aversion mot att skämta om personliga tragedier, särskilt om de ligger nära i tid och rum.

Du hade näppe postat din bild om det var DU som just förlorat en anhörig eller om raset skett i DIN kommun.
 
Redigerat:
  • Gilla
versan och 2 till
  • Laddar…
Tänk såhär; den som postade bilden visste knappast om bakgrunden. Om du tänker på det sättet kanske det känns lite bättre. Förresten, fick du sms av en mäklare nyligen?
 
  • Haha
  • Gilla
gerva252 och 1 till
  • Laddar…
Ber om ursäkt för den otäcka bilden som är från helt fel plats. Här är en korrekt bild på TS hus.

Två animerade björnfigurer utanför ett färgglatt tecknat hus i en fantasimiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Eriklundwcist2 och 21 till
  • Laddar…
A
Finns det verkligen inget annat ni kan göra än att provocera TS? eller andra på forumet..?

inte fan finner jag det så komiskt... För jag hade verkligen velat sett vad TS menar och hur det såg ut...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
TS återkommer kanske men förmodligen inte då det inte fanns några lagspelare just här och nu :(
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
TS skrev tre inlägg i tät följd i fredags. Har inte varit inloggad sedan dess.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tänk såhär; den som postade bilden visste knappast om bakgrunden. Om du tänker på det sättet kanske det känns lite bättre. Förresten, fick du sms av en mäklare nyligen?
Det var din fjantiga bild om att jag skulle vara kränkt jag svarade på. Försök förstå att det är en milsvid skillnad på att uppfatta nåt som osmakligt vs att känna sig kränkt.
 
  • Gilla
NickNick och 3 till
  • Laddar…
Jo jag förstod det. Skillnad men ändå inte…
 
G gbgustaf skrev:
Finns två tidigare trådar i denna följetong. Jag tror att vi befinner oss i en ganska attraktiv Stockholmsförort, och där är det nog inte helt orimligt att man spenderar miljontals kronor på att skapa en bra tomt.

[länk]

[länk]
När TS uppenbarligen är så frustrerad, ledsen och ilsken.... Så är nog det bästa at flytta.
Oavsett vad som händer lär det dyka upp nya besvikna trådar på samma tema kring samma tomt...

Fanns inga bilder på tidigare trådar heller. Så känns mer som "skriva av sig" trådar.
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
sy97jgu sy97jgu skrev:
"Folk från kommunen", fakta går före tyckanden.
"Sopgubben" :D
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
  • Erosion vid tomtgräns med 3,7 meters högt avskalat jordlager under hus och staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Simon Traktor
  • Laddar…
Oavsett om detta är TS eller inte undrar man samma saker … vad är syftet och hur ska detta funka? :thinking:
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
L lordi skrev:
Kan det vara detta? Är dock "bara" 3,7 meter iofs

stup-i-ränneslöv-hotar-grannens-hus-1.50095258


Insåg nu att det är en artikel bakom betalvägg men här är bilden
Troligen inte, TS granne sprängde.

Det där är grävt.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Maskintok skrev:
får man göra vad som helst, även om det påverkar annans fastighet ekonomiskt negativt?
Äganderätten är stark, trots att många försöker hävda motsatsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.