Hemmagjord kubformad nattlampa tänd med ljusmönster på väggen i ett mörkt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord nattlampa i betong med inbyggda ljus och elsladd på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en till nattlampa, blev helt ok för att vara ett test
 
  • Gilla
Fadai och 6 till
  • Laddar…
J
Nyligen färdigställt rundat soffbord i ljust trä med tre ben på ett parkettgolv i vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen färdigställt soffbord i trä framför en soffa med fårskinn, i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av nytt obehadlat rundat soffbord av trä, detalj av ytan och textur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett mindre soffbord blev klart idag.
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 28 till
  • Laddar…
J johmi skrev:
[bild] [bild] [bild] Ett mindre soffbord blev klart idag.
200w.gif
 
  • Gilla
Lejvan
  • Laddar…
Byggde en måttanpassad skohylla till båten, alldeles för smal sa min fru men den är ställbar :) Blev väldigt dyr sett till inköpta verktyg. Kompletterade min blåa uppsättning med en kantfräs (GKF 600), adapter för skenor till min andra fräs (GOF 1250), ny dammsugare (Bosch GAS 35L AFC), fräsmall för hörn och ett antal nya Cobolt-fräsar. Nu blir det en liknande variant ej ställbar till huset.

Måttanpassad, ställbar träskohylla på ett trägolv inne i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måttanpassad, ställbar skohylla i trä med metalldetaljer, placerad på ett trägolv inne i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lilllen och 16 till
  • Laddar…
Senaste projektet färdigt! Denna gången ingen födelsedagspresent utan en studentpresent. Pjäser i Valnöt och Lönn, bräde och förvaringslåda i Valnöt, Lönn och Mahogny.
Handgjorda schackpjäser i valnöt och lönn med ett schackbräde och förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjorda schackpjäser i valnöt och lönn, med schackbräde och förvaringslåda i trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort schackbräde med pjäser i valnöt och lönn, på förvaringslåda av valnöt, lönn, och mahogny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort schackbräde i valnöt och lönn med matchande förvaringslåda i valnöt, lönn och mahogny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort schackbräde i valnöt, lönn och mahogny på en grå matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort schackbräde med pjäser i valnöt och lönn, och detaljer i mahogny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort schackbräde i Valnöt och Lönn med detaljerade pjäser och förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
StaBen och 76 till
  • Laddar…
E Ezcobar skrev:
Senaste projektet färdigt! Denna gången ingen födelsedagspresent utan en studentpresent. Pjäser i Valnöt och Lönn, bräde och förvaringslåda i Valnöt, Lönn och Mahogny.
[bild] [bild] [bild] [bild][bild][bild][bild]
Vilken ögonfägnad! Enastående!
 
  • Gilla
Ezcobar
  • Laddar…
E Ezcobar skrev:
Senaste projektet färdigt! Denna gången ingen födelsedagspresent utan en studentpresent. Pjäser i Valnöt och Lönn, bräde och förvaringslåda i Valnöt, Lönn och Mahogny.
[bild] [bild] [bild] [bild][bild][bild][bild]
SÅÅÅ SNYGGT!
 
  • Gilla
Ezcobar
  • Laddar…
Karlia
E Ezcobar skrev:
Senaste projektet färdigt! Denna gången ingen födelsedagspresent utan en studentpresent. Pjäser i Valnöt och Lönn, bräde och förvaringslåda i Valnöt, Lönn och Mahogny.
[bild] [bild] [bild] [bild][bild][bild][bild]
Vilken drömpresent att få!
 
  • Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
Mönsterbetong som vi gjutit själva. Etsade den idag men ska beställa hem mer för mörkare färg. Sen blir det en försegling på

Ny-gjuten mönsterbetongväg bredvid en träbeklädd husvägg, ännu inte helt färdigbehandlad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Nyfniken och 27 till
  • Laddar…
E Ezcobar skrev:
Senaste projektet färdigt! Denna gången ingen födelsedagspresent utan en studentpresent. Pjäser i Valnöt och Lönn, bräde och förvaringslåda i Valnöt, Lönn och Mahogny.
Ruskigt imponerande! Du har ingen webbplats där du tar uppdrag/beställningar? =D
 
  • Gilla
Ezcobar
  • Laddar…
M mackan_kal skrev:
Mönsterbetong som vi gjutit själva. Etsade den idag men ska beställa hem mer för mörkare färg. Sen blir det en försegling på

[bild]
Hur funkar sånt där åt mig som har jordvärme över hela tomten?
Är ju lite ojämnt på gräsmattan på vårkanten...
Måste man isolera under?
 
Blev precis klar med mitt första handverktygs projekt, ett klassikt soffbord. Gjorde hela projektet från grunden med handverktyg, kapa och klyva med handsåg. Rikta upp med "winding sticks" och handhyvlar. Tappar och tapphål med lockbettel och så vidare, Måste säga att det var väldigt givande, inte nog med att det känndes som om jag lärde mig mycket rent praktiskt, så är det en väldigt rogivande sysselsättning. Att kunna gå ut i verkstan lite då och då och hyvla en planka med radion i bakgrunden utan att behöva sätta på andningsmask och hörselkåpor.


Handverktygsprojekt i verkstad med handsåg, hyvel och träsnideriverktyg på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handhyvel med spån på en arbetsbänk i verkstad, använd för snickeriprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsbänk med handhyvlar och spån, delvis tillverkat klassiskt soffbord under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätappar och tapphål på en arbetsbänk, resultatet av hantverksarbete med traditionella handverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på hantverksmässigt skarvade träbitar på ett hemmagjort soffbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handverktyg på träplank med tapphål och utmejslad tapp för snickeriprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort klassiskt soffbord av trä på träaltan med blomkrukor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Alfredo och 53 till
  • Laddar…
I ivp skrev:
Blev precis klar med mitt första handverktygs projekt, ett klassikt soffbord. Gjorde hela projektet från grunden med handverktyg, kapa och klyva med handsåg. Rikta upp med "winding sticks" och handhyvlar. Tappar och tapphål med lockbettel och så vidare, Måste säga att det var väldigt givande, inte nog med att det känndes som om jag lärde mig mycket rent praktiskt, så är det en väldigt rogivande sysselsättning. Att kunna gå ut i verkstan lite då och då och hyvla en planka med radion i bakgrunden utan att behöva sätta på andningsmask och hörselkåpor.


[bild] [bild] [bild][bild] [bild] [bild] [bild]

Underbara bildersom andas lugnt målmedvetet arbete - och ett slutresultat som får mig att buga till marken. Vilken gåva att kunna skapa dylika ting!
 
Som en vanlig gammal snickare är det roligt att se att detta kunnande fortfarande finns kvar hos en del.
Det är ju nästan så att du skulle hålla någon form av kurs för att bevara kunskapen innan den försvinner helt i dånet från alla elektriska maskiner.
Har själv inte varken kunnandet eller tålamod till att göra något sånt här.
Hatten av för dig!)!)
 
S Sista spiken skrev:
Underbara bildersom andas lugnt målmedvetet arbete - och ett slutresultat som får mig att buga till marken. Vilken gåva att kunna skapa dylika ting!
tack, kul att höra.

A Argastesnickaren skrev:
Det är ju nästan så att du skulle hålla någon form av kurs för att bevara kunskapen innan den försvinner helt i dånet från alla elektriska maskiner.
Haha, nej det är nog ganska långt kvar innan jag kan hålla någon kurs, har bara hållt på med snickeri som hobby i några år. Möjligtvis en kurs i hur man undviker att fotografera sina misstag och bara fota de sammanfogningar som blev riktigt bra:) Men visst tålamod känns som en väligt viktig komponent.
Men det finns ju massor av videos på nätet i ämnet, har spenderat otaliga timmar i soffan tittandes på Wood by Wright, Rob Cosman och Paul Seller med flera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.