Detta känns lite som ett skämt eller en kraftig överdrift. Fördelen är ju att grannen kan bygga sitt hus och du har ändå fri utsikt.
Men hur håller sig din tomt på plats? Har han inte byggt något stöd så har du ju snart en sutterängtomt .
 
  • Gilla
Bor i pepparkakshus
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Här är en bild på hur det ser ut.

[bild]
Måste vara det första genomfarbara villagaraget jag sett. Som en biltvätt :)
Men märklig lösning att köra igenom garaget och parkera utanför på andra sidan?
 
  • Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Plantera en avenbokshäck. Om några år kommer grannen till TS att skriva på forumet och beklaga sig över en 5 m hög häck.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Plantera en avenbokshäck. Om några år kommer grannen till TS att skriva på forumet och beklaga sig över en 5 m hög häck.
Fördelen är ju att grannen kan ha en typ 6m hög häck utan att störa någon.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
7000 kbm, 6 meter. . . Hmmm det ger en tomt på nästan 1200 kvm som är totalsänkt.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
S spaxx skrev:
Folk från kommunen som varit här kan inte tro det är sant att grannen fått lov för detta.

då blir man rätt uppgiven
"Folk från kommunen", fakta går före tyckanden.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Här är en bild på hur det ser ut.

[bild]
Jag förstår inte riktigt. Är det grannens hus vi ser på bilden? Ska de anlägga en jättestor pool? Hur kan de använda sin tomt när den ser ut så? Vad händer sedan? Står huset på berg, eller hur håller det där ihop? Frågorna är många.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
halper halper skrev:
Jag förstår inte riktigt. Är det grannens hus vi ser på bilden? Ska de anlägga en jättestor pool? Hur kan de använda sin tomt när den ser ut så? Vad händer sedan? Står huset på berg, eller hur håller det där ihop? Frågorna är många.
Nej. Bilden är ett skämt. TS "stup" (fnuttar, för vi vet faktiskt inte riktigt, då det inte finns några bilder) är några meter bakom hans lada.

Det fanns förut en kulle, okänt hur hög, men inte så hög som 6 meter. Den är nu 6 meter lägre.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Nej. Bilden är ett skämt. TS "stup" (fnuttar, för vi vet faktiskt inte riktigt, då det inte finns några bilder) är några meter bakom hans lada.

Det fanns förut en kulle, okänt hur hög, men inte så hög som 6 meter. Den är nu 6 meter lägre.
Tack! Bra att någon håller koll på vem som startade tråden och vem som skämtar :) Kan jag skylla på solsting kanske? :sweat:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
halper halper skrev:
Jag förstår inte riktigt. Är det grannens hus vi ser på bilden? Ska de anlägga en jättestor pool? Hur kan de använda sin tomt när den ser ut så? Vad händer sedan? Står huset på berg, eller hur håller det där ihop? Frågorna är många.
Ser väl ut som huset står på kvicklera.
TS kommer nog att få sin tomt sänkt till samma nivå inom några år, så problemet med höjdskillnad och blåst kommer försvinna av sig själv.
 
halper halper skrev:
Tack! Bra att någon håller koll på vem som startade tråden och vem som skämtar :) Kan jag skylla på solsting kanske? :sweat:
Eller färgblind
 
S spaxx skrev:
Folk från kommunen som varit här kan inte tro det är sant att grannen fått lov för detta.
Det är väl 'folk från kommunen' som godkänner bygglovet? Menar du att dom först gett grannen bygglov för att sen inte förstå hur det kunde gå till?
 
  • Gilla
  • Haha
gerva252 och 1 till
  • Laddar…
TS behövde nog bara skriva av sig lite desperation då han nu lugnat sig och inte vill svara mer...
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
halper halper skrev:
Jag förstår inte riktigt. Är det grannens hus vi ser på bilden? Ska de anlägga en jättestor pool? Hur kan de använda sin tomt när den ser ut så? Vad händer sedan? Står huset på berg, eller hur håller det där ihop? Frågorna är många.
Bilden är ett smaklöst försök till skämt som borde tas bort. Den är från raskatastrofen i Gjerdrum Norge där 10 människor miste livet för 6 månader sen.
 
  • Gilla
versan och 5 till
  • Laddar…
Humoristisk "kränkningsrapport" med satiriska alternativ för orsaker till kränkningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Klass0n och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.