Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
Snigla Snigla skrev:
Du kan ändra sedan när du blivit erbjuden/har vaccinerat dig.. :) (tror jag :thinking:, stod iaf ”ändra din röst” under resultaten.. på min lista nu.. men det kanske försvinner)
Jepp, vi får se när det blir dags, jag antar i höst någon gång.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jepp, vi får se när det blir dags, jag antar i höst någon gång.
Det står på region Skånes hemsida att alla (över 18 och som vill) borde ha fått sin första dos i augusti.

Men det förutsätter att de får tillräckligt med vaccin givetvis - men det är målet iaf. (y) (Så det håller vi tummarna för att de får, tillräckligt med vaccin.. inte bara skåne)
 
M
Du missade (medvetet) alternativet:

* Det behövs inte ännu fler Covid-19 trådar på BH - hysteriker kan gå och vara hysteriska någon annan stans - här pratar vi om invandring!
 
  • Gilla
  • Haha
Jojje1984 och 1 till
  • Laddar…
Jag fick brev idag om att jag kunde boka (åldersspann 45-49)
Igår försökte en bekant, som jobbar på vaccincenter, nå mig för att de hade vaccin över. Tränade då, så jag hade telefonen avstängd tyvärr.....
 
M mnils skrev:
Du missade (medvetet) alternativet:

* Det behövs inte ännu fler Covid-19 trådar på BH - hysteriker kan gå och vara hysteriska någon annan stans - här pratar vi om invandring!
Tydligen behövdes det, för nu fick vi ju med dig i tråden också.. ;):cool: välkommen!
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
KristinaRT
Fullvaccinerad (äntligen!), tog bara 11 v från första till andra (y)
 
E
Jag och mannen ( 41år) vaccinerade i jkpg denna veckan
Vi bokade tider som folk bokade av, nästa om 6 veckor
 
  • Gilla
Stevie Deville
  • Laddar…
Wow det gick smidigt, hamrade på 1177.se av och till nu på morgonen, då man sagt det ska öppna den 11e och strax efter 8 ändrades texten till 1986 eller tidigare (innan var det -81 eller tidigare men jag är lite yngre än så ), snabbt in och hugga en tid nästa tisdag :) kollade nu och nu är det slut på tider , så ändrade röst nu också :)
 
A
Jag fick min första dos idag,en obehaglig upplevelse tyvärr:oops: 5 min efter sprutan fick jag hjärtklappning,blodtrycksfall(?)och lite andnöd,varade bara ett par minuter kanske så jag nämnde inget om det,funderar på andra dosen hur man gör med den,får nog kontakta vården om det:thinking: var inte trevligt,är det vanliga biverkningar?
 
Redigerat:
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Jag fick min första dos idag,en obehaglig upplevelse tyvärr:oops: 5 min efter sprutan fick jag hjärtklappning,blodtrycksfall(?)och lite andnöd,varade bara en minut kanske så jag nämnde inget om det,funderar på andra dosen hur man gör med den,får nog kontakta vården om det:thinking: var inte trevligt,är det vanliga biverkningar?
Du skulle nog nämnt det för dem iaf, även om det gick snabbt över. Inget konstigt efter det?

Maken tog första idag, han har ont i överarmen nu vid sticket så att säga (det är iaf helt normala biverkningar - på de flesta vaccin). Han tog på förmiddagen och fick ont på eftermiddagen. Förhoppningsvis som bortblåst imorrn! (Så hade det varit för grannen)
 
A
Snigla Snigla skrev:
Du skulle nog nämnt det för dem iaf, även om det gick snabbt över. Inget konstigt efter det?

Maken tog första idag, han har ont i överarmen nu vid sticket så att säga (det är iaf helt normala biverkningar - på de flesta vaccin). Han tog på förmiddagen och fick ont på eftermiddagen. Förhoppningsvis som bortblåst imorrn! (Så hade det varit för grannen)
Det var på vippen att jag tillkallade hjälp,men min vana trogen gör man gärna inte det i onödan(korkad,envis?) kände mig lite "bortdomnad" ett par timmar sen jättetrött! sticket har jag inte känt av alls(alltid något:))
 
Handyman 1 skrev:
Det var på vippen att jag tillkallade hjälp,men min vana trogen gör man gärna inte det i onödan(korkad,envis?) kände mig lite "bortdomnad" ett par timmar sen jättetrött! sticket har jag inte känt av alls(alltid något:))
Som sagt du skulle sagt till! Du hade inte varit till besvär.. men du hade nog blivit kvar en stund till för säkerhetsskull!

Så typiskt att man väntar tills man inte har några andra alternativ innan man KANSKE vågar säga nått.. eventuellt. Man är ju lite pjåskig (även jag).. det är ju bara o säga till, informera be om lite hjälp..

Det är ju inte DET .. man ”dör av” egentligen.. det är ju det där med att vänta för länge, skjuta på asker., inbilla sig massa!

Nu är det ju bra att allt verkar ha återgått till det normala.. inga vidare problem.. (y) du får hålla koll imorrn och ringa o rådfråga 1177 (el vc) om nått känns olustigt.. (och berätta isf då om vad som hände efter sprutan.).

Samma sak om du är orolig inför andra dosen!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Det var på vippen att jag tillkallade hjälp,men min vana trogen gör man gärna inte det i onödan(korkad,envis?) kände mig lite "bortdomnad" ett par timmar sen jättetrött! sticket har jag inte känt av alls(alltid något:))
Jag blev väldigt trött efter första sprutan och det varade till dagen efter. Tagit andra sprutan idag och känner mig som vanligt.
 
  • Gilla
hahnson och 1 till
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Jag blev väldigt trött efter första sprutan och det varade till dagen efter. Tagit andra sprutan idag och känner mig som vanligt.
Blev också riktigt trött efter några timmar, det var som batteriet bara tog slut, och dagen efter seg och allmänt trött och hängig typ, men sen var de som vanligt igen, är det priset som begärs av mig för o få stopp på coronaskiten och skydda mig och andra så var det billigt :)

Fixade tid åt tjejen snabbt också när de öppnade för hennes grupp, känns inte som det är något jättetryck i vår region (Sörmland) är man bara bered åka en liten bit så kan man hitta tid inom några dagar
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Fick första dosen idag :cool:
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.