G Greatstomp skrev:
Vilket jobb de har gjort! Vad är er tanke nu när snart allt är rensat. Skall det vara "ren" jord öppet eller skall ni täcka allt med duk+ grus eller bark?
Ni lär ju få rensa ogräs så in i helvete annars. Passa på med lite snygg belysning på växterna innan ni gör det kanske? :)
Vi får rensa ogräs detta året och sen framöver så får vi avgöra hur mycket vi ska ha kvar och hur vi ska göra. Tro det eller ej, men varken jag eller frugan gillar trädgårdsarbete. Så det är alldeles för mycket för oss
 
Tur att svärmor finns då? (=
 
  • Gilla
  • Haha
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi får rensa ogräs detta året och sen framöver så får vi avgöra hur mycket vi ska ha kvar och hur vi ska göra. Tro det eller ej, men varken jag eller frugan gillar trädgårdsarbete. Så det är alldeles för mycket för oss
Vänta bara.. ;)
 
  • Gilla
Anna Q Korhonen
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi får rensa ogräs detta året och sen framöver så får vi avgöra hur mycket vi ska ha kvar och hur vi ska göra. Tro det eller ej, men varken jag eller frugan gillar trädgårdsarbete. Så det är alldeles för mycket för oss
Klokt resonerat! Med rejäla lager täckbark i dessa fina rabatter så är det inte så mycket arbete. En rejäl rensning på våren och påfyllnad av sagda täckbark och sen lite plock under sommaren så kommer man långt. Det är under uppbyggnaden av trädgården som det tar mest tid.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Åsa Lund
Fördel att köpa äldre hus då!
 
A Anna Q Korhonen skrev:
Klokt resonerat! Med rejäla lager täckbark i dessa fina rabatter så är det inte så mycket arbete. En rejäl rensning på våren och påfyllnad av sagda täckbark och sen lite plock under sommaren så kommer man långt. Det är under uppbyggnaden av trädgården som det tar mest tid.
Gränsfall första året ! Man vet ju inte vad man täcker för!

En sådan där gammal ompysslad trädgård måste ju ha vårblomster någonstans.. och även andra lökväxter/perenner som inte sett ljuset nu under allt.. MEN som mycket väl kan titta fram till våren!! :D
 
  • Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Gränsfall första året ! Man vet ju inte vad man täcker för!

En sådan där gammal ompysslad trädgård måste ju ha vårblomster någonstans.. och även andra lökväxter/perenner som inte sett ljuset nu under allt.. MEN som mycket väl kan titta fram till våren!! :D
De tar sig genom täckbarken, jag lovar!!
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
A Anna Q Korhonen skrev:
De tar sig genom täckbarken, jag lovar!!
Enda som tog sig igenom här va ogräset jag försökte gömma.. :p (så bra gick det..)
 
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Ja hon krigar vidare.
Ska bli kul att se hur allt såg ut när det var välskött :)

Övertäckt trädgårdsväg med vildvuxen grönska och blommande lila blommor närmast kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenlagd gångväg omringad av övervuxna gröna buskar och trädgårdslampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Övervuxen trädgård med ogräs och några redskap i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En trädgård under renovering med ojämna stenplattor och växter längs ett trästaket, i morgonsol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En övergiven trädgård med spruckna plattor och vilda växter vid ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Bonzo2000 och 23 till
  • Laddar…
Hyr du ut henne?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Hyr du ut henne?
Det är skönt att vara ingift i en kultur där man gör allt för familjen och man ställer upp, oavsett :)

Sen är det väll extra kul för svärmor nu när vi flyttat 2 mil närmare dem, nu kan vi cykla mellan husen så det gör väll att hon hjälper till mer än innan :)
 
  • Gilla
  • Älska
Fartland och 8 till
  • Laddar…
Verkligen!
Vi har lite opraktiskt långt till vår släkt bara, i övrigt gäller samma här. Får hjälp av den äldre generationen på både min och sambons sida med husmålning i sommar så. :D
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är skönt att vara ingift i en kultur där man gör allt för familjen och man ställer upp, oavsett :)

Sen är det väll extra kul för svärmor nu när vi flyttat 2 mil närmare dem, nu kan vi cykla mellan husen så det gör väll att hon hjälper till mer än innan :)
Vilken kultur är det? Amish? :0)
 
  • Haha
  • Gilla
ldzldz och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det har funnits fiskar förr, men de lär vara stendöda.
Vill ni ha det lättskött så inga fiskar. De skiter massor = massa gödning = massa alger.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vilken kultur är det? Amish? :0)
Det är väll kanske genomgående för många kulturer men jag tycker det är en rejäl skillnad mellan vår (Sverige) och Jugoslaver/Kroater.
Man hjälper till när det behövs, det spelar ingen roll om du inte pallar eller vill:crysmile::p
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.